Wacht maar, dat zal met al dat downsizen niet al te lang meer duren, ook bij BMW zijn ze wat dat aangaat los. Vroeger was het de mode om in een 2CV het motorblok van een Citroen GS in te bouwen. Voor die tijd maakte je dan van een lelijke eend een stoplichtsprinter. Maar zo heeft een ieder zijn hobby en ergens is het wel geinig hoe iemand zijn vrije tijd meent te moeten besteden.
Je ziet het in Zweden en Noorwegen wel meer, daar is een hele scene van autofreaks die oude Volvo's (en ook andere merken) totaal geschift ombouwen met zware motoren erin. Is niet mijn ding, maar er komen soms wel wonderbaarlijke creaties tevoorschijn, die ook wel enig vakmanschap verraden. Je kan alleen maar hopen dat die maffe Vikings nuchter zijn als ze met die dingen de baan op gaan.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Dit is eigenlijk een kunstwerk op zich.
Als je bedenkt wat daar allemaal bij komt kijken, het is net even ietjes meer dan alleen het blok zien op te hangen.
Echt een dikke uitdaging!
Deze is met zoveel gevoel voor stijl en voor het oorspronkelijke ontwerp gemaakt. Dat vind ik mooi, als men de auto intact laat maar er toch moderne features in stopt. Of gewoon brute paarden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Dat noemen ze tractors, mag de jeugd mee rijden. Maas in de wet zeg maar. Achterbank eruit en versnellingsbak blokkeren. Beetje hetzelfde als auto's die hier worden omgebouwd tot brommobiel
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!