Ik moest vandaag naar het ziekenhuis voor een spoedgeval. Nee, niks met mij aan de hand, maar ik werk op het lab en ik had bereikbaarheidsdienst.

Toen ik klaar was reed ik terug en plotseling kreeg ik ook de melding 'minder motorvermogen', en jawel hoor, mijn T5 leek wel een dweil, zo traag! Toen begon ik me wel zorgen te maken. Auto net gekocht, aankoopkeuring laten doen en met vlag en wimpel geslaagd en dan opeens geen vermogen meer! Het zou toch niet dat er toch wat aan de hand is?
Ondertussen bij een tankstation langs om remlichten te kopen. Lampje vervangen, gecontroleerd en jawel hoor, alles doet het weer. De melding was ook weg. Maar nog geen 50 meter nadat ik weer weggereden was kreeg ik weer de melding 'controleer remlicht'! Wat bleek, andere lamp nu ook stuk gegaan. Die ook vervangen en melding was weer weg. Maar ja, nog wel de melding 'minder motorvermogen'. Maar wat bleek, na een paar keer optrekken en gas geven was de melding verdwenen en het vermogen weer terug! Een paar jaar ouder vanwege de zorgen over wat er aan de hand zou zijn, bleek het gewoon een kapot lampje te zijn!
Moraal van het verhaal: als je de melding 'controleer remlicht' krijgt en je rijdt er mee door, kijk dan niet raar op als je opeens geen motorvermogen meer hebt!