Weer net terug van vakantie, dit keer beduidend minder kilometers dan de 5000 van vorig jaar naar Zweden.
Nu heb ik een zeer klein euvel wat ik nog niet kan plaatsen. Een kraak duidelijk hoorbaar van voren, zoals ik het nu kan beoordelen, van onderuit.
Wanneer? Op een flauwe helling omhoog met lage snelheid, met of zonder stuurbewegingen.
Niet onder het rijden, drempels, etc. Ook als ik bij stilstand de auto beweeg en de dempers voor en achter test, geen kraak.
Heeft de afgelopen dagen bij de hoge temperaturen vol in de zon gestaan. Wel veel drempels genomen maar allemaal met beheerste snelheid.
Droge rubbers?
Verder geen waarneembare klachten of geluiden. Iemand een idee? Een manier om bij stilstand het geluid te lokaliseren.
Kraak van voren, duidelijk hoorbaar ook buiten
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29569
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als het bijgeluid door droge rubbers wordt veroorzaakt kan je proberen door inspuiten met siliconenspray de oorzaak weg te nemen. Werkt dat niet dan is het verstandig alle onderdelen van de voorwielophanging te controleren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ben er eens onder gaan liggen, maar niets opvallends te zien alles zit goed vast zonder speling.
Mijn jongste een beetje de auto laten "wiegen" en toen leek me de enige kraak van de rubbers van de voorportieren te komen, maar of dat van binnen nou zo hard klonk? Ik zal 'm binnenkort weer eens verwennen met een wasbeurt en goed nat maken van onderen, eens zien wat er nog te horen is daarna. Maar met siliconen spray inspuiten, waar? Alles zit omsloten, daar dringt toch geen siliconen spray in?
Mijn jongste een beetje de auto laten "wiegen" en toen leek me de enige kraak van de rubbers van de voorportieren te komen, maar of dat van binnen nou zo hard klonk? Ik zal 'm binnenkort weer eens verwennen met een wasbeurt en goed nat maken van onderen, eens zien wat er nog te horen is daarna. Maar met siliconen spray inspuiten, waar? Alles zit omsloten, daar dringt toch geen siliconen spray in?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Zo net de rekening binnen gekregen. Alles gedragen door Quality1. Was een beetje een gesteggel met de dealer omdat Quality1 stelde dat er mogelijk eerder (zie mijn andere post) een foute diagnose was gesteld met de wiellagers...duh... dat klinkt toch wel anders.
Anyway, verder nu keurig opgelost. Originele rekening was CHF 1400,-
Wat was er aan de hand? Subframe bussen, iemand bekend mee?
In elk geval is het nu weer zoals vanouds. En de oorzaak? Geen idee, garage ook niet. Ik meen dat ik hier elders en ook op het web ergens heb gelezen dat het een modificatie betreft die vanaf mj 14 is opgelost.
Ik heb, samen met de kapotte wiellagers gezinspeeld op het akkefietje 2 jaar geleden in de alpen waar ik over een flinke ijs/steen ben gereden. Daar dacht ik toen goed weg gekomen te zijn. Toch versnelde slijtage? Wie zal het zeggen. Een beetje teleurgesteld ben ik wel na deze 2 reparaties. Een XC70 zou toch wat sterker in elkaar geschroefd moeten zijn, wie durft er nog off-road op deze manier?
Tja. en in navolging van de hele VW affaire vraag ik me ook af in hoeverre Volvo de normen manipuleert, gezien ik met een licht voetje nooit meer boven de 1:12/1:13 uitkom op langere afstanden.
Maar netto nog steeds heel tevreden. Rationeel zijn er misschien "betere" keuzes te maken. Maar ik zie me nog niet in een Merc of Beamer......
Anyway, verder nu keurig opgelost. Originele rekening was CHF 1400,-
Wat was er aan de hand? Subframe bussen, iemand bekend mee?
In elk geval is het nu weer zoals vanouds. En de oorzaak? Geen idee, garage ook niet. Ik meen dat ik hier elders en ook op het web ergens heb gelezen dat het een modificatie betreft die vanaf mj 14 is opgelost.
Ik heb, samen met de kapotte wiellagers gezinspeeld op het akkefietje 2 jaar geleden in de alpen waar ik over een flinke ijs/steen ben gereden. Daar dacht ik toen goed weg gekomen te zijn. Toch versnelde slijtage? Wie zal het zeggen. Een beetje teleurgesteld ben ik wel na deze 2 reparaties. Een XC70 zou toch wat sterker in elkaar geschroefd moeten zijn, wie durft er nog off-road op deze manier?
Tja. en in navolging van de hele VW affaire vraag ik me ook af in hoeverre Volvo de normen manipuleert, gezien ik met een licht voetje nooit meer boven de 1:12/1:13 uitkom op langere afstanden.
Maar netto nog steeds heel tevreden. Rationeel zijn er misschien "betere" keuzes te maken. Maar ik zie me nog niet in een Merc of Beamer......
Laatst gewijzigd door PeerTronic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Had je berichtje nog niet eerder gezien, maar dit is een vaker voorkomend euvel. Heb dat al vaker hier op het forum gemeld, zeer recentelijk nog. Fijn dat het is opgelost, en naar ik begrijp onder garantie. Is vermoedelijk geen versnelde slijtage.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95