D4 update

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
bkorsten
1st Gear member

Hallo,

Onze v40my15 heeft net z'n eerste 30k onderhoud gehad; de dealer gaf aan dat de D4 (d4204t14) een update heeft gehad en "beter zou presteren". Geen idee wat dit inhoud. Heeft iemand enig idee of Volvo ergens release notes publiceerd ? Ben benieuwd wat er nu exact veranderd is.

Mbt audio; alle deuren zijn voorzien van een foam inzet tussen speakers en bekleding. Dit om eventueel gekraak tegen te gaan; niet dat we hier echt extreem last van hadden, maar goed om te weten voor diegenen die er nog last van hebben. Ik begreep dat het niet een doe-het-zelf constructie was, maar een "officiële patch". Verder gaf de dealer aan dat als we er nog last van hebben er een optionele audio software update mogelijk is om gekraak tegen te gaan, echter dan gaat ie wel minder hard ;)

De surroundsound bug (niet onthouden van de instelling) zit er ook nog gewoon in.
UPDATE : Volvo erkend het probleem nu ook :

View TJ29868-2015-06-26 Sensus Connect, Premium Sound setting returns to default

Ik zie net dat DAB nu ook radiotekst ondersteund; geen idee of dit door de update komt...
Laatst gewijzigd door bkorsten op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 MY15 Business Ocean Race; Ocean Race Blue II met blond interieur, Premium Audio van Harman Kardon met DAB+ en Volvo On Call, Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Security Line met PCC.
Get!em
3rd Gear member

Ik had bij de 15k check al een Media update ontvangen mbt DAB+ en surround. Deze heeft bij mij beide issues verholpen: slecht bereik DAB+ en de defaultsettings van Premium Sound. Sindsdien rijd ik al weer lange tijd rond en de settings worden nooit meer teruggezet en de DAB+ is fantastisch.

Mbt DAB+ en radiotekst: dit zat er altijd al in. Echter zijn er de laatste maanden veel updates geweest mbt DAB+ aan de zender kant. Hierdoor heb je de laatste maanden veel meer zenders, vooral regionale. Ook is de radiotekst van een aantal zenders uitgebreid met de dynamische tekst zoals die ook op de RDS was van de gewone FM (oa artiest/titel wordt nu verwerkt in de radiotekst bij sommige stations, als los informatie item wordt artiest/titel nog niet meegegeven in NL volgens mij). Tot nog toe was het een statische stations of programma tekst.

De motor update heb ik bij 30k ook gehad en toen ik wegreed bij de garage merkte ik meteen wel een verschil. Hij reed in lage toeren wat pittiger weg. Ik heb er een hele vakantie en ook in de bergen alweer mee gereden en moet zeggen dat het heerlijk is ;).
Plaats reactie

Terug naar “V40”