Om dit onderwerp even af te splitsen van het garantie en vervangen topic lijkt het mij handig om de discussie hier voort te zetten. Afgelopen maandag heeft mijn V40 een onderhoudsbeurt gehad. Bij aflevering in oktober vorig jaar werd er gezegd dat er na 15.000 km een korte check nodig was. Voor mij was dit nieuw, maar ik zag het vooral als een extra service en aangezien het maar 40 minuten duurde had ik er niet echt erg in. Vreemd genoeg zijn er meerdere mensen op dit forum die deze 15.000km check helemaal niet gehad hebben en waarbij er niets is geroepen hierover.
Mijn verwachting was dat de volgende beurt dan bij 30.000km zou zijn en dat klopte ook. Echter tot mijn verbazing staat de service interval nu weer op 15.000km. Vanwege een probleem met de one-touch down functie van een van de ramen heb ik gisteren even contact gehad met mijn dealer (Svala Hillegom) die hier het volgende over had te zeggen. Ondanks dat de interval in het boekje 30.000 km is, vinden "ze" dat bij Volvo een beetje veel. In die 30.000km kan er namelijk veel gebeuren en daarom doen ze elke 15.000km een check op banden/olie/remmen/etc. Toen ik aan gaf dat ik dit wel wat veel vond en het dan voor mij elke 5-6 maanden een bezoekje aan de garage was kon het na wat weerstand ook elke 30.000km. Mijn vorige auto (een Golf VI) had namelijk ook gewoon een 30.000km interval en in het boekje staat dat ook. Wat is nu de waarheid? Wil de dealer graag wat extra's verdienen door die "gratis"? tussencheck? Ik ben voornemens om gewoon elke 30.000km te gaan overigens.
Onderhoudsinterval V40 D4 Business
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja bij mijn dealer hadden ze ook altijd die check tussendoor. Dus ik moest met al mijn vorige auto's om de 10.000km terug naar de garage. Maar godzijdank hebben ze dat niet meer en heb ik tegenwoordig zulke auto's dat ze pas bij 30.000km hoeven, dus dat scheelt gelukkig ook!
Maar je dealer kan dit dus inderdaad bepalen, maar voor de D4 is het inderdaad 30k
Maar je dealer kan dit dus inderdaad bepalen, maar voor de D4 is het inderdaad 30k
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- PatrickOceanRace
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29.06.2014 - 08:43
De interval is inderdaad 30.000 km. Ik heb zelf de eerste 15.000 km check overgeslagen en de auto pas na 30.000 km voor het eerst naar de dealer gebracht. Anders sta ik er met 6000 km per maand zo weer op de stoep en zo lekker is de koffie nu ook weer niet... Vind het een raar verhaal olie geeft de auto zelf aan (D4 verbruikt als het goed is geen olie) en de banden kan je zelf ook prima checken. Mijn dealer heeft de interval ook op 30.000 km geprogrammeerd. Ik zou je eigen voornemen volgen en iedere 30K gaan.
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
30dkm is idd het standaard interval. Bij ons werd gevraagd of we de 15dkm check wilden voordat we de nieuwe auto gingen ophalen. Gezegd dat 30dkm prima was, is juist een van de redenen dat ik de d4 zo fijn vind, nu nog maar 2x per jaar voor onderhoud!
- bkorsten
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 08:22
Voor de volledigheid; het is 30k of 12 maanden. Wij doen ongeveer 25k/6 maanden ; twee keer per jaar is dan méér dan voldoende
V40 D4 MY15 Business Ocean Race; Ocean Race Blue II met blond interieur, Premium Audio van Harman Kardon met DAB+ en Volvo On Call, Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Security Line met PCC.
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Ik had de 15k check overgeslagen. De dealer vertelde mij dat dat eigenlijk alleen voor leasauto's was. Maar bij 15 k gebeurde er niets van een melding. Maar toen de auto een bijna een half jaar was, kreeg ik de melding dat ik voor een onderhouds beurt een afspraak moest maken. Dat was ongeveer 7k verwijderd van de 30k beurt. Ik heb daar nog een topic over geschreven "Is dat niet erg vroeg".
De dealer heeft toen alsnog een check gedaan en de interval verzet. Ik kon vanaf dat moment weer 30 k of 1 jaar verder.
Het blijven voor mij raadselachtige auto's die Volvo's
De dealer heeft toen alsnog een check gedaan en de interval verzet. Ik kon vanaf dat moment weer 30 k of 1 jaar verder.
Het blijven voor mij raadselachtige auto's die Volvo's

Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Get!em
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25.06.2013 - 13:30
Hier ook een leasert: 15k check, 30k beurt, en nu volgende is bij 45k weer een check.
30k is dus normaal onderhoudsbeurten voor motor etc.
15k is puur een check, en kan dus mogelijk zowel door dealer (Vos Zaltbommel in mijn geval) als door leasemij in je schema gezet worden. Die check is tevens een moment opname waarbij bij leasemij weer een km-stand + status van auto geregistreerd wordt.
Ik vind het op zich wel fijn. Kan ik zonder al te lang op te sparen ook eventuele niet accuut storende issues laten verhelpen. Zoals bijv software update (als je er om vraagt kan dat ook bij de check!). MIjn 15k check heeft die software update wel een aantal issues mbt DAB+ en H/K surround opgelost in iedergeval.
Bij de 30k was er volgens mij ook een kleine motormanagement update ingestopt. Gasresponse was iets anders naar mijn mening.
En ik heb de dealer bij mijn werk zitten, dus kan ik gewoon verder werken.
30k is dus normaal onderhoudsbeurten voor motor etc.
15k is puur een check, en kan dus mogelijk zowel door dealer (Vos Zaltbommel in mijn geval) als door leasemij in je schema gezet worden. Die check is tevens een moment opname waarbij bij leasemij weer een km-stand + status van auto geregistreerd wordt.
Ik vind het op zich wel fijn. Kan ik zonder al te lang op te sparen ook eventuele niet accuut storende issues laten verhelpen. Zoals bijv software update (als je er om vraagt kan dat ook bij de check!). MIjn 15k check heeft die software update wel een aantal issues mbt DAB+ en H/K surround opgelost in iedergeval.
Bij de 30k was er volgens mij ook een kleine motormanagement update ingestopt. Gasresponse was iets anders naar mijn mening.
En ik heb de dealer bij mijn werk zitten, dus kan ik gewoon verder werken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 20:34
Ik heb een V40 D4 MY2015 (in September 2014 afgeleverd) en nu krijg ik een melding dat ik binnen een maand of 6000 km (tellerstand 24.000) een afspraak moet maken.
V40 D4 Business Ocean Race / Ocean Race Blue II / Charcoal / Freja 17" / Business Pack Connect met Premium Audio / Intellisafe Pro Line / Scandinavian Line / Security line met Keyless Drive / DAB+
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
Porsche 718 Boxster S, Saab Safir 19D 1959, Porsche Boxster S, BMW Z4 sDrive35is, Lotus Turbo Esprit S3 1985, BMW Z4 sDrive30i, BMW Z4 30, Mercedes SLK Kompressor, Audi A5 Coupé, BMW 320d, Audi A4, BMW320d, Audi A4, Honda Accord Coupé, Mazda 626, BMW 318i, Audi 80, Opel Ascona, Volvo 360 GLT, Volvo 360 DL, Daf 66 SL
Lease / Privé
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Blijft voor mij toch nog even een onduidelijkheid.
Krijgen jullie een melding bij de 15k? Die heb ik nl niet gehad. Die van mij begon op ongeveer 22k te vertellen dat hij een beurt moest hebben. Terwijl bij controle in het diplay gewoon nog keurig stond dat ik nog 8 k te gaan had en een aantal maanden.
Maar een 15 k melding heb ik niet gehad. Bij de koop van de auto is er niet gesproken over een tussencheck. Ik had in het vroege voorjaar een afspraak gemaakt via internet voor een bandenwissel. Ik werd toen gebeld door de dealer of hij gelijk een tussencheck kon uitvoeren. Nodig was dat niet maar anders zou ik tegen de melding blijven kijken (die bij mij dus niet kwam).
Vandaar mijn vraag, hoe zit het nu eigenlijk??
Krijgen jullie een melding bij de 15k? Die heb ik nl niet gehad. Die van mij begon op ongeveer 22k te vertellen dat hij een beurt moest hebben. Terwijl bij controle in het diplay gewoon nog keurig stond dat ik nog 8 k te gaan had en een aantal maanden.
Maar een 15 k melding heb ik niet gehad. Bij de koop van de auto is er niet gesproken over een tussencheck. Ik had in het vroege voorjaar een afspraak gemaakt via internet voor een bandenwissel. Ik werd toen gebeld door de dealer of hij gelijk een tussencheck kon uitvoeren. Nodig was dat niet maar anders zou ik tegen de melding blijven kijken (die bij mij dus niet kwam).
Vandaar mijn vraag, hoe zit het nu eigenlijk??
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja wat ik al geprobeerd heb te zeggen is dat dit per dealer verschilt, het is een gratis service om te kijken of je auto nog top is.
Ene dealer zet het aan, andere uit. Overigens is het heel lastig gebleken dit uit te houden als je dealer gewend is het aan te hebben. Maar inmiddels is het gelukt
En elk jaar moet je auto naar de garage, dus krijg je zo'n melding bij 22k dan zal het jaar er wel op zitten! (Overigens heeft mijn auto na zijn geboorte nog even gelogeerd op het fabrieksterrein en daarom geeft hij altijd een maandje eerder aan dat hij graag onderhoud wilt hebben.
Ene dealer zet het aan, andere uit. Overigens is het heel lastig gebleken dit uit te houden als je dealer gewend is het aan te hebben. Maar inmiddels is het gelukt

En elk jaar moet je auto naar de garage, dus krijg je zo'n melding bij 22k dan zal het jaar er wel op zitten! (Overigens heeft mijn auto na zijn geboorte nog even gelogeerd op het fabrieksterrein en daarom geeft hij altijd een maandje eerder aan dat hij graag onderhoud wilt hebben.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Ja, ik krijg een melding bij de 15k. Hij telt ook gewoon af van 15000 naar 0 en niet bij 30000 naar 0 wat blijkbaar gebruikelijk is. Wanneer hij weer op 0 staat ga ik gewoon naar de garage en mogen ze hem 15000 verderop zetten. Of het nou gratis is of niet, het is in mijn ogen nogal overbodig als Volvo zelf 30000 als interval hanteert.V.I.K. schreef: Blijft voor mij toch nog even een onduidelijkheid.
Krijgen jullie een melding bij de 15k? Die heb ik nl niet gehad. Die van mij begon op ongeveer 22k te vertellen dat hij een beurt moest hebben. Terwijl bij controle in het diplay gewoon nog keurig stond dat ik nog 8 k te gaan had en een aantal maanden.
Maar een 15 k melding heb ik niet gehad. Bij de koop van de auto is er niet gesproken over een tussencheck. Ik had in het vroege voorjaar een afspraak gemaakt via internet voor een bandenwissel. Ik werd toen gebeld door de dealer of hij gelijk een tussencheck kon uitvoeren. Nodig was dat niet maar anders zou ik tegen de melding blijven kijken (die bij mij dus niet kwam).
Vandaar mijn vraag, hoe zit het nu eigenlijk??
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 11:42
Bij mijn auto - een oude D2 - is het interval 20.000 kilometer. En om de 10.000 kilometer een tussencheck. Omdat ik 50.000 kilometer per jaar rijd, ga ik niet iedere twee maanden terug voor een tussencheck. Ik heb de dealer gevraagd om de tussencheck-melding er uit te halen. En dat was geen probleem. Ik krijg nu alleen de melding om de 20.000 kilometer voor de echte beurt. Het interval in de boordcomputer is nu dus ook echt 20.000 kilometer geworden. Ik denk dat dit bij nieuwe V40's ook zo ingesteld kan worden.
Mijn V40: D2 Summum
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Ja, ik krijg een melding bij de 15k. Hij telt ook gewoon af van 15000 naar 0 en niet bij 30000 naar 0 wat blijkbaar gebruikelijk is. Wanneer hij weer op 0 staat ga ik gewoon naar de garage en mogen ze hem 15000 verderop zetten. Of het nou gratis is of niet, het is in mijn ogen nogal overbodig als Volvo zelf 30000 als interval hanteert.Joh@n schreef:
[/quote]
Dank! voor dit antwoord. Het is dus gewoon mogelijk! Blijft mijn Volvo toch een spook Volvo vinden. In het display werd gewoon afgeteld van af 30k en vanaf 1 jr. Maar toch kreeg ik de melding dat ik een afspraak moest maken terwijl ik volgens het display nog 6 maanden en iets van 7k tijd had om die afspraak te maken.
Na de 30k beurt is in het display weer te zien dat ik over 12 mnd of 30k weer naar de dealer moet. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren in mijn voertuigmelding
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein