Sinds kort heb ik een V50 1.8 benzine en nu kreeg ik de tip om gas in te laten bouwen met het aantal km die ik rijd.
Mijn v50 heeft 166000 km gelopen en ik rij ongeveer tussen de 15.000 - 20.000 km per jaar.
Heeft iemand tips?
LPG inbouwen V50 1.8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Is er iemand op het forum die mij wellicht advies kan geven of ervaring heeft met achteraf lpg in laten bouwen?
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Motor is er in de basis niet geschikt voor
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Is dat zo Bart, kun jij dat verklaren. Sorry ik ben een leek op dat gebied en de garage zegt dat het geen enkel probleem is.bart simpson schreef: Motor is er in de basis niet geschikt voor
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met het oog op cilinderkop problemen is het verstandig niet te doen..
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het verklaren, tja... de gebruikte materialen van o.a. de kop zijn ongeschikt
Zet(te) je een Volvo op gas trekt Volvo iig de fabrieksgarantie van het blok af,.
dat weerhoud mensen er soms niet van want het mag vaak wel wat kosten om € 100,-- te "verdienen".
Die garage verkoopt gasinstallaties, wat verwacht je van hen? dat ze je zeggen dat het niet kan?
Zet(te) je een Volvo op gas trekt Volvo iig de fabrieksgarantie van het blok af,.
dat weerhoud mensen er soms niet van want het mag vaak wel wat kosten om € 100,-- te "verdienen".
Die garage verkoopt gasinstallaties, wat verwacht je van hen? dat ze je zeggen dat het niet kan?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ r&r, dat is lang terug... en wat zijn we het weer eens....
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ja,dat weer wel,,inderdaad lang geleden..
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Ik heb me er onlangs ook in 'verdiept' voor zover dat verdiepen mag heten, maar je krijgt gewoon overal verschillende verhalen te lezen. Kenners die het wel toejuichen, andere kenners die het absoluut afraden. Ik zou gewoon zoveel mogelijk erover lezen en langs een aantal volvo-specialisten gaan en ook langs een LPG-specialist. Uiteindelijk zijn er volgens mij evenveel vóór als tegen, dus wordt het een gevoelskwestie. Tenminste zo zie ik dat, het is maar net welk verhaal jij plausibel genoeg vindt. Ik rij nu een BMW op LPG, maar heb besloten om de volgende auto (waarschijnlijk een volvo v50) niet op LPG te nemen. Tweedehands is de keuze beperkt, inbouwen bij een auto van 8 jaar oud vind ik zonde en het risico op problemen is gewoon groter. Maar ook hier geldt weer: garantie tot de voordeur, want de onverwoestbare benzinemotor van Volvo kan er ook ineens mee ophouden. Met auto's is het gewoon niet te zeggen.
Rij je een hoop kilometers en wordt het verschil in brandstofkosten zo groot dat je ook eventuele 'grotere' onderhoudsbeurten en reparaties ermee op kan vangen zou ik het doen. Als het net uitkomt zou ik het laten.
Rij je een hoop kilometers en wordt het verschil in brandstofkosten zo groot dat je ook eventuele 'grotere' onderhoudsbeurten en reparaties ermee op kan vangen zou ik het doen. Als het net uitkomt zou ik het laten.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Heb intussen al heel wat rondgekeken op het internet en er zijn inderdaad net zoveel voor als tegenstanders. Maar om te zeggen dat het financiële voordeel niet de moeite is dat betwijfel ik, in de calculatie welke ik van de garage kreeg is het ca 700 euro per jaar bij 20.000 km. Dat vind ik toch serieus geld.Johan s60 schreef: Het financiële voordeel, lijkt me bij 20000 km per jaar niet de moeite
Nu zit ik alleen niet te wachten op een cilinderkop die het begeeft en ik met hoge kosten opgezadeld word waardoor het voordeel in 1 klap weg is. Dus al met al twijfel ik teveel en denk ik altijd bij twijfel niet doen!
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2810
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Goed keus, je bent denk ik ook bijna 3 jr. bezig met de (goede) installatie terug te verdienen, pas dan ga je besparen, wil je nog 3 jr. rijden met je auto?Flyingblue78 schreef:Heb intussen al heel wat rondgekeken op het internet en er zijn inderdaad net zoveel voor als tegenstanders. Maar om te zeggen dat het financiële voordeel niet de moeite is dat betwijfel ik, in de calculatie welke ik van de garage kreeg is het ca 700 euro per jaar bij 20.000 km. Dat vind ik toch serieus geld.Johan s60 schreef: Het financiële voordeel, lijkt me bij 20000 km per jaar niet de moeite
Nu zit ik alleen niet te wachten op een cilinderkop die het begeeft en ik met hoge kosten opgezadeld word waardoor het voordeel in 1 klap weg is. Dus al met al twijfel ik teveel en denk ik altijd bij twijfel niet doen!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 11.06.2013 - 14:39
Hoi Johan.Johan s60 schreef:Goed keus, je bent denk ik ook bijna 3 jr. bezig met de (goede) installatie terug te verdienen, pas dan ga je besparen, wil je nog 3 jr. rijden met je auto?Flyingblue78 schreef:Heb intussen al heel wat rondgekeken op het internet en er zijn inderdaad net zoveel voor als tegenstanders. Maar om te zeggen dat het financiële voordeel niet de moeite is dat betwijfel ik, in de calculatie welke ik van de garage kreeg is het ca 700 euro per jaar bij 20.000 km. Dat vind ik toch serieus geld.Johan s60 schreef: Het financiële voordeel, lijkt me bij 20000 km per jaar niet de moeite
Nu zit ik alleen niet te wachten op een cilinderkop die het begeeft en ik met hoge kosten opgezadeld word waardoor het voordeel in 1 klap weg is. Dus al met al twijfel ik teveel en denk ik altijd bij twijfel niet doen!
Het is inderdaad wel de bedoeling om deze auto nog 3 jaar te rijden dat maakt het in de berekening ook wat lastig omdat er wel degelijk geld te verdienen valt voor mij. Maar op hoge onkosten zit ik niet te wachten en hij loopt nu als een zonnetje!
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Even voor de goeie orde, ik ben GEEN tegenstander van LPG inbouw en R&R is dat ook niet, het is voor ons steeds extra werkplaatsomzet gebleken (en daar zijn we in deze barre tijden gewoon erg blij mee)
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21082
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hey krijg nou ti.ten, jongens(R&R, bart simpson) onder welke steen hebben jullie gelegen.
Oude tijden herleven, welkom terug...
Oude tijden herleven, welkom terug...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
was het maar een steen, gietvloeren zijn een bedreiging voor eerzame forummers
Volvo for life
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21082
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Vertel!!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
ah, gelukkig, julle leven nog!
maar , ik hoorde dan de nieuwere volvos minder goed op gas kunnen
ben ik effe blij dat ik een originele fabrieks BiFuel heb
maar , ik hoorde dan de nieuwere volvos minder goed op gas kunnen
ben ik effe blij dat ik een originele fabrieks BiFuel heb

keep calm!, your randomizer is running
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
En hoe zit het met ervaringen van een 2.4 op LPG???
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder