Nieuwe Volvo-driver
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Fantastische wegligging, zo'n v60, plakt aan de wegSilver_R schreef: Dat was heftig, auto ligt zelfs op zijn kop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Ondertussen al een en ander terug op zijn plek geklikt en wat McGyver-repairs (tie-raps) en Clarkson-carrosseriewerk (nummerplaat en motorkap met de hamer bewerkt), zodat alles weer wat beter past en aansluit.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
City Safety gewerkt ?ex-Mooseman schreef: Volvo is een beetje kapot
Een moedige Renault Clio ving de klap op.
Te laat opgemerkt dat de file bruusk stilstond.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Nope, daarvoor reed ik te snel
.

- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Damn, dat is minder.
Gelukkig omnium?
Succes met de papierwinkel etc!
Gelukkig omnium?
Succes met de papierwinkel etc!
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
omnium idd. 9 september mag ze naar de hersteller voor een weekje.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
sinds woensdag ben ik onderweg met een BMW 114d. Er staan ondertussen bijna 700 km bij op de teller. Nul opties, zelfs geen kleurtje ( 't is een zilvergrijs eendje)
Ik moet toch zeggen dat BMW dat eco-gedoe beter kan combineren met een aangenaam rijgedrag. Waar de koppelcurve van de D2 nogal piekerig is, gaat dat in de 114d een pak smoother (en vlugger).
Maar die stoelen... Eens je kont gewend is geraakt aan een Volvo-zetel, dan is iets anders een marteltuig. En dan te denken dat ik voor de Volvo vier jaar met een 118d gereden heb, en me daar nooit bewust ben van geweest.
Woensdag mag ik mijn zwarte Zweedse terug gaan ophalen.
Ik moet toch zeggen dat BMW dat eco-gedoe beter kan combineren met een aangenaam rijgedrag. Waar de koppelcurve van de D2 nogal piekerig is, gaat dat in de 114d een pak smoother (en vlugger).
Maar die stoelen... Eens je kont gewend is geraakt aan een Volvo-zetel, dan is iets anders een marteltuig. En dan te denken dat ik voor de Volvo vier jaar met een 118d gereden heb, en me daar nooit bewust ben van geweest.
Woensdag mag ik mijn zwarte Zweedse terug gaan ophalen.
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Haha "Marteltuig" maar het klopt wel 100%. Vorige week met een Kia Sportage gereden: stoelen zijn ook daarin een ramp.
Qua motor: dat piekerige vind ik bij momenten wel leuk. Je voelt de turbo er echt bijkomen.
Trouwens: zo'n 1 serie weegt wel een pakje minder dan onze V60 hé.
Qua motor: dat piekerige vind ik bij momenten wel leuk. Je voelt de turbo er echt bijkomen.
Trouwens: zo'n 1 serie weegt wel een pakje minder dan onze V60 hé.

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Mja, BMW'ke heeft maar 85 PK voor 1285 kg
V60 1679 kg en 120 PK.
Eerste keer gaan tanken vandaag: ondanks vlotte rijstijl en mega-file van deze morgen, amper 5 l/100 km nodig gehad.
V60 1679 kg en 120 PK.
Eerste keer gaan tanken vandaag: ondanks vlotte rijstijl en mega-file van deze morgen, amper 5 l/100 km nodig gehad.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Helaas, nog steeds geen nieuws van de hersteller. Ondertussen al +1500 op de vervangwagen. Bijna aan de tweede tankbeurt toe.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Morgenavond zou ze eindelijk moeten klaar zijn.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Tja, ik meet 1m91, zit veel te veel in de auto (wat ook zijn effect heeft op mijn BMI), en dan apprecieer je ten zeerste de Volvo-stoelen.
Sportstoelen bij BMW zijn ook heel goed, de standaard stoelen in de 1 en de 3 zijn echter geen ergonomische hoogvliegers.
De Volvo is trouwens terug sinds gisteren namiddag. Alle herstellingen lijken op het eerste zicht netjes uitgevoerd (sluitranden edm), het lakwerk heb ik nog niet in detail kunnen bekijken wegens rotweer.
Eén van mijn leveranciers van detailprodukten heeft me trouwens gevraagd of ik, samen met hem, een nieuw merk wil uit testen.
Result-pics coming soon (stalen worden begin oktober geleverd).
Sportstoelen bij BMW zijn ook heel goed, de standaard stoelen in de 1 en de 3 zijn echter geen ergonomische hoogvliegers.
De Volvo is trouwens terug sinds gisteren namiddag. Alle herstellingen lijken op het eerste zicht netjes uitgevoerd (sluitranden edm), het lakwerk heb ik nog niet in detail kunnen bekijken wegens rotweer.
Eén van mijn leveranciers van detailprodukten heeft me trouwens gevraagd of ik, samen met hem, een nieuw merk wil uit testen.
Result-pics coming soon (stalen worden begin oktober geleverd).
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Normaal gezien zal het wel tip top zijn hoor.
Mijn V60 is al drie keer in de carrosserie geweest ondertussen.
(niets ernstigs, gewoon wat pech) en steeds zeer goed hersteld.
Ik geloof dat Automobilia al zijn schadewagens naar een carrosserie in Oostende brengt.
Mijn V60 is al drie keer in de carrosserie geweest ondertussen.
(niets ernstigs, gewoon wat pech) en steeds zeer goed hersteld.
Ik geloof dat Automobilia al zijn schadewagens naar een carrosserie in Oostende brengt.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
De wagen is niet door Automobilia hersteld, maar door Care. Dit is de vaste koetswerkhersteller van de leasingmaatschappij.
Mijn normen qua lak-werk liggen redelijk hoog (maar dat wist je vermoedelijk al
). Ik weet ook welke troep je kan verbergen onder een laag polijstoliën en fillers.
Dit weekend een goede wasbeurt, en dan met een kritische blik de auto aan een detail-onderzoek onderwerpen
.
Mijn normen qua lak-werk liggen redelijk hoog (maar dat wist je vermoedelijk al

Dit weekend een goede wasbeurt, en dan met een kritische blik de auto aan een detail-onderzoek onderwerpen

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Even een update.
De herstelling was dus niet naar mijn standaarden:
1) het duurde verschrikkelijk lang: 10 dagen, voor een herstelling die volgens de normen in de branche max. 3 dagen mocht in beslag nemen
2) er zitten putjes in de lak van de motorkap, precies doorgeprikte blaasjes
3) spuitnevel op de achterbumper/diffusor en op de LA velg
4) mini beschadiging aan het deurrubber RA
5) polijstresidu in de trims
6) hardnekkige watervlekken op het dak (door het gebruik van een te sterk detergent/onvoldoende afspoelen
De spuitnevel heb ik weggekregen met een compound, en daarna gepolijst. Ik heb dan maar de gehele auto gepolijst (een mens moet wat met zijn tijd), waardoor ook het dak weer netjes werd.
De trims werden gegumd, en kregen een laagje Autofinesse Revive, waardoor ze er weer als nieuw uitzien. Het deurrubber ga ik weer OK krijgen met een beetje geduld en een strookje schuurpapier.
De lakfoutjes zijn m.i. te wijten aan het onvoldoende ontvetten (ik had nochtans melding gemaakt van de waxlaag), waardoor de verf niet goed kon hechten
De hersteller heeft
- excuses aangeboden, ook omwille van de lange wachttijd
- voorgesteld de motorkap opnieuw te doen
26 oktober moet ik mijn Zweedse opnieuw een dagje inruilen voor een Duits zuinigheidswonder.
De herstelling was dus niet naar mijn standaarden:
1) het duurde verschrikkelijk lang: 10 dagen, voor een herstelling die volgens de normen in de branche max. 3 dagen mocht in beslag nemen
2) er zitten putjes in de lak van de motorkap, precies doorgeprikte blaasjes
3) spuitnevel op de achterbumper/diffusor en op de LA velg
4) mini beschadiging aan het deurrubber RA
5) polijstresidu in de trims
6) hardnekkige watervlekken op het dak (door het gebruik van een te sterk detergent/onvoldoende afspoelen
De spuitnevel heb ik weggekregen met een compound, en daarna gepolijst. Ik heb dan maar de gehele auto gepolijst (een mens moet wat met zijn tijd), waardoor ook het dak weer netjes werd.
De trims werden gegumd, en kregen een laagje Autofinesse Revive, waardoor ze er weer als nieuw uitzien. Het deurrubber ga ik weer OK krijgen met een beetje geduld en een strookje schuurpapier.
De lakfoutjes zijn m.i. te wijten aan het onvoldoende ontvetten (ik had nochtans melding gemaakt van de waxlaag), waardoor de verf niet goed kon hechten
De hersteller heeft
- excuses aangeboden, ook omwille van de lange wachttijd
- voorgesteld de motorkap opnieuw te doen
26 oktober moet ik mijn Zweedse opnieuw een dagje inruilen voor een Duits zuinigheidswonder.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
En... ze staat dus opnieuw bij de koetswerkhersteller.
Vervangwagen: een Seat Ibiza uit 2009, 137' km op de klok. Ik was vergeten hoe luidruchtig een koudstartende VAG-diesel kan zijn
.
Stuur lijkt opgevreten, elk koetswerkpaneel heeft wel een deuk en/of een kras. Gelukkig zal het zolang niet duren als de vorige keer, hebben ze beloofd (max 2 dagen). Hopelijk bellen ze snel dat mijn Zweedse klaar is. De rit woon-werk leek veel langer te duren dan anders, deze morgen (45 km).
Donderdag gaan de winterbanden er trouwens weer onder - benieuwd wat er deze keer zal opkomen, gezien de Uniroyals op de achteras volledig kapot gecupt waren, en die vooraan aan het einde van hun Latijn waren.
Volgende is dan de onderhoudsbeurt op 100.000 km (nu 98.500).
Vervangwagen: een Seat Ibiza uit 2009, 137' km op de klok. Ik was vergeten hoe luidruchtig een koudstartende VAG-diesel kan zijn

Stuur lijkt opgevreten, elk koetswerkpaneel heeft wel een deuk en/of een kras. Gelukkig zal het zolang niet duren als de vorige keer, hebben ze beloofd (max 2 dagen). Hopelijk bellen ze snel dat mijn Zweedse klaar is. De rit woon-werk leek veel langer te duren dan anders, deze morgen (45 km).
Donderdag gaan de winterbanden er trouwens weer onder - benieuwd wat er deze keer zal opkomen, gezien de Uniroyals op de achteras volledig kapot gecupt waren, en die vooraan aan het einde van hun Latijn waren.
Volgende is dan de onderhoudsbeurt op 100.000 km (nu 98.500).
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
She's back in the garage, and looking better than she ever did. Me happy man. 
