Hallo allemaal,
zoals in mijn voorsteldraadje uitgelegd is onlangs de turbo van mijn 1.6d vervangen.
Sindsdien trekt de auto niet meer lekker onderin de toeren. Als de turbo erbij komt gaat ie wel top!
De auto staat bij de garage en deze hebben inmiddels het volgende geprobeerd:
- luchtmassameter
- vacuumslangetje
- roetfilter regenereren
- EGR vervangen
Ik ben benieuwd of jullie misschien nog ideeën hebben?
Geen trekkracht onderin
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
- turbobooster?
- Luchtmassameter?
- Toch roetfilter verstopt?
- Verstuivers?
- Brandstoffilter?
Het blijft lastig om op afstand een oordeel te geven, welke foutcodes zijn er uitgelezen?
Zijn er onlangs reparaties uitgevoerd?
- Luchtmassameter?
- Toch roetfilter verstopt?
- Verstuivers?
- Brandstoffilter?
Het blijft lastig om op afstand een oordeel te geven, welke foutcodes zijn er uitgelezen?
Zijn er onlangs reparaties uitgevoerd?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- MacToob
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10.10.2014 - 10:41
- Locatie: Stedum
Dank voor je reactie!BlackSpider schreef: - turbobooster?
- Luchtmassameter?
- Toch roetfilter verstopt?
- Verstuivers?
- Brandstoffilter?
Het blijft lastig om op afstand een oordeel te geven, welke foutcodes zijn er uitgelezen?
Zijn er onlangs reparaties uitgevoerd?
- De turbobooster zegt me even niks, is dat de gangmaker? Die is vervangen.
- Ik heb me vergist, er is geen lambdasonde vervangen, maar de luchtmassameter is vervangen.
- Het roetfilter is denk ik zeker nog een mogelijkheid.
- De laatste twee zal ik ook eens voorleggen.
Inmiddels zijn de symptomen erger geworden en heeft de motor alleen nog fatsoenlijk trekkracht tussen de 2500 en 3200 toeren ongeveer...
Als iemand nog verder ideeën heeft hoor ik ze graag!
V70n 2002 - Black Sapphire Metallic - 278.000km - LPG
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Aan de kast dat ding, ergens in de software zal het wel niet goed zitten of de storing komt elders vandaan.
Maar, Volvotune kan als softwaredokter mogelijk ook wat voor je betekenen, zie de homepage van dit medium.
Maar, Volvotune kan als softwaredokter mogelijk ook wat voor je betekenen, zie de homepage van dit medium.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Is de luchtmassameter vervangen door een origineel exemplaar (bosch)?
Zelf de mijne een keer vervangen door een goedkoper exemplaar van pierburg, maar probleem was niet verholpen. Na lang zoeken en meten bleek dat ook de nieuwe LMM net andere waarde doorgaf dan een originele. Uiteindelijk vervangen door een exemplaar van Bosch en weg waren de storingen.
Met betrekking tot de turbo rep, is deze door een dealer of specialist gedaan? Wissen van eventuele storingen is wel essentieel na vervangen turbo. Software conflicten komen namelijk ook nog wel eens voor bij dit type.
Zelf de mijne een keer vervangen door een goedkoper exemplaar van pierburg, maar probleem was niet verholpen. Na lang zoeken en meten bleek dat ook de nieuwe LMM net andere waarde doorgaf dan een originele. Uiteindelijk vervangen door een exemplaar van Bosch en weg waren de storingen.
Met betrekking tot de turbo rep, is deze door een dealer of specialist gedaan? Wissen van eventuele storingen is wel essentieel na vervangen turbo. Software conflicten komen namelijk ook nog wel eens voor bij dit type.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- MacToob
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10.10.2014 - 10:41
- Locatie: Stedum
Wederom dank voor je reactie!
Het merk van de LMM moet ik even vragen aan de garage. Het is allemaal gebeurd door Volvospecialist Kiers in Groningen. De storingen zijn allemaal gewist na de turbo reparatie.
Ik krijg langzaam neigingen om naar Volvotune in Elst te rijden en de boel eens te laten doorkijken.
Het merk van de LMM moet ik even vragen aan de garage. Het is allemaal gebeurd door Volvospecialist Kiers in Groningen. De storingen zijn allemaal gewist na de turbo reparatie.
Ik krijg langzaam neigingen om naar Volvotune in Elst te rijden en de boel eens te laten doorkijken.
V70n 2002 - Black Sapphire Metallic - 278.000km - LPG
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Herstel, was geen bosch maar VDO.
Ik denk dat volvotune een goede optie is, veel positieve reacties op dit forum.
Ik denk dat volvotune een goede optie is, veel positieve reacties op dit forum.
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- MacToob
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10.10.2014 - 10:41
- Locatie: Stedum
Hallo allemaal,
dit topic mag dicht.
Na nog een turbo en nog wat meer ellende hebben we besloten de V50 in te ruilen voor een echte Volvo. Een 940 2.3LPT Estate, totaal anders natuurlijk, maar wat een rust, ruimte en relaxedheid...
Dank voor het meedenken Blackspider! En V70!
dit topic mag dicht.
Na nog een turbo en nog wat meer ellende hebben we besloten de V50 in te ruilen voor een echte Volvo. Een 940 2.3LPT Estate, totaal anders natuurlijk, maar wat een rust, ruimte en relaxedheid...
Dank voor het meedenken Blackspider! En V70!
V70n 2002 - Black Sapphire Metallic - 278.000km - LPG
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28841
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een 940 2.3LPT Estate is wel een hele andere auto dan een V50 maar wel een fijne en comfortabele auto met als Estate heel veel ruimte.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 31.08.2008 - 12:00
- Locatie: Haarlemmermeer
Met goed onderhoud bijna onverwoestbaar, maar de LPT heeft wel een turbo. Die ook nog redelijk makkelijk nog wat meer kan presteren. In ieder geval de tweedehandsonderdelen zullen een stuk voordeliger zijn. en als je lid wordt van de volvo700 vereniging zijn er ook nog sleuteldagen waar je aan mee kan doen.
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e