Brandstofpomp 850 '93

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
harmstra
Starter

Plotseling deed de 850 het niet meer. Beetje aanstekergas in de luchtinlaat gespoten en toen liep ie even weer. Conclusie: geen brandstof

Zekering van de branstofpomp was heel. Omdat dit mijn auto niet is wist ik niet of je de branstofpomp normaal zou moeten horen lopen, maar ik hoorde geen geluid van achteren komen als ik het contact aanzette.
In de kofferbak de pomp opgezocht en de twee slangen van de pomp gekoppeld. Even een doorzichtige slang aangesloten richting een jerrycan en bij het op contact zetten kwam er een seconde of 2 benzine uit. Dat lijkt dus goed. Of hoort dat niet na 2sec. te stoppen?

Toevoer bij de injectors losgehaald, op contact, geen brandstof. Hé, het gaat wel uit de tank maar komt niet aan bij de injectors.... vreemd.
Benzine slang losgehaald van het filter aan de kant van de tank. Op contact, geen benzine... Huh? Er zit toch alleen een slang tussen de tank en filter?

Dan maar weer losmaken bij de tank, en jawel, er komt 2sec. benzine uit. Nog een voor controleren, niks..
Weer bij de tank controleren. Hé, ook niks. Huh? Spanning op de pomp is wel goed, dus pomp kapot? Voor de zekerheid rechtstreeks 12V op de pomp gezet maar geen sjoege.

Conclusie : Pomp deed het nog een beetje, soms, ofzoiets. Nu helemaal niks meer.

Nu wil ik de pomp er uithalen. Ik zie daar een zwarte kartelring om de pomp heen zitten, Ik neem aan dat ik deze los moet draaien maar er zit geen beweging in.
Geprobeerd met de hamer en een stukje hout maar dan sla ik de kartels er af.

Wie heeft tips?
EvGerven
2nd Gear member

Een duidelijke video vind je op:
Replace Fuelpump Volvo 850,C70

Die ring moet er inderdaad af maar dat moment zie je helaas niet in de video. Misschien even wat WD40 erop spuiten?
Laatst gewijzigd door EvGerven op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
TheDutchTango
2nd Gear member

Is een mooi sleutel klusje, overigens is het brandstofpomp relais (103 onder de motorkap bij de zekeringen) ook vaak defect, heb ik ook een keer gehad, start je motor net wel en daarna slaat hij gewoon weer af. Kijk dus eerst even naar het relais als je toch bezig bent en nog niet zeker weet wat het is, in geval van nood kun je ook je relais overbruggen met een jumper, maar dit is echt alleen voor nood want zo pompt je systeem constant door.
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”