ik ben me aan het orienteren naar een leuke auto op lpg.
nu zag ik deze, zouden jullie eens mee willen kijken en eventueel op of aanmerken willen geven?
http://www.autowereld.nl/volvo/s60/2-4- ... /foto.html
info als let even hier op of let even daarop, etc worden zeer gewaardeerd.
het is een 2 uur rijden voor me.
bedankt alvast
meekijken naar een 2e hands s60 bi-fuel?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Afgaand op de foto's zou ik zeggen dat de auto er prima uitziet. Wat me opvalt is dat de distributieriem in 2007 vervangen is, deze moet dus uiterlijk in 2017 weer. Ik zou persoonlijk proberen, als je hem echt wilt kopen, een verse distributieriem+rollen+waterpomp bij de verkoop te bedingen.
De S60 en V70N zijn niet de meest degelijke LPG Volvo's. Lees het forum er maar eens op na, er zijn veel meer problemen met deze modellen dan met bijvoorbeeld de 850 en V70 classic. Het onderhoud is hier zeker debet aan, dus zaak om een sluitende onderhoudshistorie te pakken te krijgen. Wellicht zit dat bij de auto, als dat niet zo is, ik zie Svala Auto achterop staat (dat is een Volvo dealer), deze zou je eens kunnen bellen. Aan de hand van het kenteken kunnen zij je (afhandelijk van hun welwillendheid) van meer info over deze auto voorzien. Bijvoorbeeld of er serieuze problemen zijn geweest met het LPG systeem, met welke interval en waanneer voor het laatst de kleppen zijn gesteld/gecontroleerd.
Bij 2e hands blijft het altijd een gokje. Enige wat je dus kunt doen is zoveel mogelijk informatie achterhalen. Als het er betrouwbaar uitziet kun je de gok wagen. Je weet het echter nooit, ook een piekfijn onderhouden exemplaar kan problemen geven, dus 'perfect onderhouden' zegt zeker ook niet alles.
Waarom overigens een LPG en geen diesel?
De S60 en V70N zijn niet de meest degelijke LPG Volvo's. Lees het forum er maar eens op na, er zijn veel meer problemen met deze modellen dan met bijvoorbeeld de 850 en V70 classic. Het onderhoud is hier zeker debet aan, dus zaak om een sluitende onderhoudshistorie te pakken te krijgen. Wellicht zit dat bij de auto, als dat niet zo is, ik zie Svala Auto achterop staat (dat is een Volvo dealer), deze zou je eens kunnen bellen. Aan de hand van het kenteken kunnen zij je (afhandelijk van hun welwillendheid) van meer info over deze auto voorzien. Bijvoorbeeld of er serieuze problemen zijn geweest met het LPG systeem, met welke interval en waanneer voor het laatst de kleppen zijn gesteld/gecontroleerd.
Bij 2e hands blijft het altijd een gokje. Enige wat je dus kunt doen is zoveel mogelijk informatie achterhalen. Als het er betrouwbaar uitziet kun je de gok wagen. Je weet het echter nooit, ook een piekfijn onderhouden exemplaar kan problemen geven, dus 'perfect onderhouden' zegt zeker ook niet alles.
Waarom overigens een LPG en geen diesel?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- gunz
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 13:33
vervang jij je riem op jaartal? ik dacht op kilometers. 180K wel te verstaan dus bij 360K is die weer aan de beurtDoeke Dobma schreef: . Wat me opvalt is dat de distributieriem in 2007 vervangen is, deze moet dus uiterlijk in 2017 weer.
of zat er ook een jaartal aan net zo als bij VW?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
eh 160.000 en deze is bij 140 vervangen dus bij 300.000 weer. of in 2017
hoeveel km was je van plan te gaan rijden? mn ervaring is dat tussen 250 en 350.000 er vrij veel groot onderhoud kan optreden. denk aan rubbers motor, rubbers ophanging, dynamo, aircopomp etc. is er een lijst van vervangingen die laatste paar jaar gebeurd zijn beschikbaar? Dealer onderhouden zegt niet bepaald alles.
kijk hier maar eens naar te checken zaken: http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=11701
hoeveel km was je van plan te gaan rijden? mn ervaring is dat tussen 250 en 350.000 er vrij veel groot onderhoud kan optreden. denk aan rubbers motor, rubbers ophanging, dynamo, aircopomp etc. is er een lijst van vervangingen die laatste paar jaar gebeurd zijn beschikbaar? Dealer onderhouden zegt niet bepaald alles.
kijk hier maar eens naar te checken zaken: http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=11701
Laatst gewijzigd door GRUNNS60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Het is maar net wat er als eerste aan de beurt is; jaartal of km's. Die van mij moet ik 2017 weer, ik kom niet aan de km's, maar het geeft mij wel een fijn gevoel als ik het in 2016 maar even aanpak. 
On topic; uit welke regio kom je? Zijn er niet meer bi-fuels die aan je eisen voldoen?

On topic; uit welke regio kom je? Zijn er niet meer bi-fuels die aan je eisen voldoen?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
ik rijdt ongeveer 50000 km per jaar, en dat doe ik nu in een aygo.(om de 3 a 4 dagen tanken voor 50 euro)
waarom lpg?
als je de vergelijking maakt met diesel dan kan het al heel snel niet meer uit met een diesel.
jammer want die D5 met 163 pk leek me een erg leuke motor.
ik had ook liever iets met minder kilometers maar ja, een degelijke auto zoals een volvo kan wat meer hebben als een chevrolet/peugeot/noem maar op.
ik kijk in de lijst van vialle om te zien of de motor geschikt is en dan valt me op dat ze inderdaad voor de oudere modellen van voor 2000 een premium garantie durven geven
en voor de modellen daarna meestal " slechts" een plus garantie.
de bi-fuel lijkt me nog wel handig vanwege de relatief grotere lpg tank, geen lelijke lpg pukkel opzij en qua gewicht zit die nog goed.
ik heb deze bijvoorbeeld ook nog gezien:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-s70 ... at-lpg-g3/
weinig kilometers en de motor kan er beter tegen, maar ik vind de prijs wel erg hoog.
of kan ik beter voor iets minder leuks gaan, zoals een S40 met een 2.0d, deze weegt slechts 1350 kilo en valt dus nog redelijk mee met gewicht.
ik heb al eens een C5 gehad met dezelfde motor.
even meerekenen?
aygo kost 244 euro wb, rijdt 1 op 17.5 (snelweg is ie niet zo zuinig meer), benzine kost 1.50 euro
S60 bifuel, 1148 euro wb, rijdt 1 op 9, gas kost 0.50
S40D kost 1372 euro wb, rijdt 1 op 15.5, diesel kost 1.16
aygo: 4530 euro per jaar.
S60: 3825 euro per jaar.
S40D: 5113 euro per jaar.
afschrijving en onderhoud bewust niet meegerekend, want dat kan voor zowel gas als diesel slecht uitpakken.
waarom lpg?
als je de vergelijking maakt met diesel dan kan het al heel snel niet meer uit met een diesel.
jammer want die D5 met 163 pk leek me een erg leuke motor.
ik had ook liever iets met minder kilometers maar ja, een degelijke auto zoals een volvo kan wat meer hebben als een chevrolet/peugeot/noem maar op.
ik kijk in de lijst van vialle om te zien of de motor geschikt is en dan valt me op dat ze inderdaad voor de oudere modellen van voor 2000 een premium garantie durven geven
en voor de modellen daarna meestal " slechts" een plus garantie.
de bi-fuel lijkt me nog wel handig vanwege de relatief grotere lpg tank, geen lelijke lpg pukkel opzij en qua gewicht zit die nog goed.
ik heb deze bijvoorbeeld ook nog gezien:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-s70 ... at-lpg-g3/
weinig kilometers en de motor kan er beter tegen, maar ik vind de prijs wel erg hoog.
of kan ik beter voor iets minder leuks gaan, zoals een S40 met een 2.0d, deze weegt slechts 1350 kilo en valt dus nog redelijk mee met gewicht.
ik heb al eens een C5 gehad met dezelfde motor.
even meerekenen?
aygo kost 244 euro wb, rijdt 1 op 17.5 (snelweg is ie niet zo zuinig meer), benzine kost 1.50 euro
S60 bifuel, 1148 euro wb, rijdt 1 op 9, gas kost 0.50
S40D kost 1372 euro wb, rijdt 1 op 15.5, diesel kost 1.16
aygo: 4530 euro per jaar.
S60: 3825 euro per jaar.
S40D: 5113 euro per jaar.
afschrijving en onderhoud bewust niet meegerekend, want dat kan voor zowel gas als diesel slecht uitpakken.
Laatst gewijzigd door kww op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
overigens, wie kan me dit eens uitleggen?
S60 motorcode b5244/S2, bouwjaar 00-09 103/125kw is een plus garantie.
S40 motorcode B5244S4/S5, bouwjaar 04-** 103/125kw is een NO garantie.
V70 motorcode B5244S/S2, bouwjaar 99-00 103/125kw is een premium garantie.
allemaal 2.4 i 20v motoren met dezelfde vermogens.
wat zijn dan de verschillen?
S60 motorcode b5244/S2, bouwjaar 00-09 103/125kw is een plus garantie.
S40 motorcode B5244S4/S5, bouwjaar 04-** 103/125kw is een NO garantie.
V70 motorcode B5244S/S2, bouwjaar 99-00 103/125kw is een premium garantie.
allemaal 2.4 i 20v motoren met dezelfde vermogens.
wat zijn dan de verschillen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
etc even zoeken
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70
etc even zoeken
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
De motoren in de S60 en V70 zijn gelijk. Wat het verschil is met de S40/V50 weet ik niet...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
ik ben nog even verder op onderzoek geweest en heb gelezen dat de af fabriek bi-fuel modellen ook standaard aangepaste koppen hebben.
kan iemand dit bevestigen?
verder ben ik nog nieuwsgierig naar de grote van de gastank en hoeveel kilometer ik ongeveer kan komen op een tank.
ik rijdt 10 procent stads verkeer en 90 procent snelweg met snelheden van 120 a 140 km/h
edit: zojuist met sala gebeld, namen de moeite om mijn vragen te beantwoorden.(erg netjes dus)
deze volvo is voorzien van een sgt kop en dus geschikt voor gas.
de genoemde volvo heeft in 2011 en 2012 onderhoud gehad bij hun en nadien niet meer bij hun.
de disriem dus ook niet.
disriem zou om de 10 jaar of 180dkm moeten gebeuren.
dit zou dan in 2017 weer moeten,
alleen een disriem plus rollen kost een 400 euro en inclusief grote beurt kost die 1250 euro.
de volvo had wel al een keer schade gehad maar hij kon niet meer zien hoe groot de schade was of wat de kosten waren.
ik mag aannemen dat een schade die door de dealer is opgelost wel op de juiste manier is aangepakt.
de gasverdamper is ook al eens vervangen in 2011.
kan iemand dit bevestigen?
verder ben ik nog nieuwsgierig naar de grote van de gastank en hoeveel kilometer ik ongeveer kan komen op een tank.
ik rijdt 10 procent stads verkeer en 90 procent snelweg met snelheden van 120 a 140 km/h
edit: zojuist met sala gebeld, namen de moeite om mijn vragen te beantwoorden.(erg netjes dus)
deze volvo is voorzien van een sgt kop en dus geschikt voor gas.
de genoemde volvo heeft in 2011 en 2012 onderhoud gehad bij hun en nadien niet meer bij hun.
de disriem dus ook niet.
disriem zou om de 10 jaar of 180dkm moeten gebeuren.
dit zou dan in 2017 weer moeten,
alleen een disriem plus rollen kost een 400 euro en inclusief grote beurt kost die 1250 euro.
de volvo had wel al een keer schade gehad maar hij kon niet meer zien hoe groot de schade was of wat de kosten waren.
ik mag aannemen dat een schade die door de dealer is opgelost wel op de juiste manier is aangepakt.
de gasverdamper is ook al eens vervangen in 2011.
Laatst gewijzigd door kww op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Ik zou zeggen; gaan kijken, maar wel iemand met verstand van S60's meenemen! Heel goed dat je al gebeld hebt, wellicht dat je in 'real life' nog meer informatie te weten kunt komen.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 31.07.2014 - 17:23


9 jaar of 180k moet t zijn zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door GRUNNS60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij types voor 2003 is de interval 120000km of 8 jaar,,
Tip voor KWW,,een van de twee laten staan..
Tip voor KWW,,een van de twee laten staan..
Laatst gewijzigd door Ramon&Ramon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.