Extended protectie PIHs
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Die garantie bijkopen had voor ons geen zin ivm de km's die gemaakt worden. Extended Protection had een optie kunnen zijn, maar vanwege de redelijk "vage" voorwaarden hebben we dat niet gedaan.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
De motor zelf is gedekt, maar bougies, aandrijfriemen en slangen zijn uitgezonderd. Valt dus wel mee.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dus als je motor door wat voor reden dan ook in de soep loopt, krijg je onder de protection voorwaarden een nieuwe/gerapareerde motor terug? Zijn hier nog andere kosten aan verbonden behalve de BTW, die je toch weer terug krijgt als zakelijke klant.RichieB schreef: De motor zelf is gedekt, maar bougies, aandrijfriemen en slangen zijn uitgezonderd. Valt dus wel mee.
- RichieB
- 6th Gear member
Nee, geen verdere kosten behalve de aanschaf van de garantie. En de prijs voor de PIH is hetzelfde als voor een normale V60. Daarom vond ik het wel een goede deal. Ik heb 3 jaar met max 150.00km afgesloten. Voor unlimited km kon het maar 2 jaar.
- sergestoord
- 2nd Gear member
Ik heb dichtstbijzijnde dealer in België gecontacteerd en die hebben mij voorwaarden toegestuurd. Als ik het goed begrijp zijn er dus Nederlanders die dit hebben afgesloten? Ik twijfel met name over de volgende passage
En moet je langs voor het afsluiten hiervan?De garantie is geldig in het nationale landsgebied en bij vakantie- en zakenreizen in alle landen van de Europese Unie, Noorwegen en Zwitserland.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 D6 PIH MY2014
-
- 5th Gear member
Wij hebben daarover opheldering gevraagd bij de dealer. Maar was allemaal in orde. Je kan overal in de EU je auto bij een officiele dealer laten herstellen.
Ik heb mijnes in belgie gekocht en van de week bij een NL dealer gebruik van gemaakt.
voor het afsluiten moet je wat documenten inscannen en (ondertekend) terug sturen. Je hoeft dus niet daarheen.
Ik weet alleen niet of je de verzekering kan afsluiten wanneer je de auto daar niet gekocht heb, dat moet je navragen.
Ik heb mijnes in belgie gekocht en van de week bij een NL dealer gebruik van gemaakt.
voor het afsluiten moet je wat documenten inscannen en (ondertekend) terug sturen. Je hoeft dus niet daarheen.
Ik weet alleen niet of je de verzekering kan afsluiten wanneer je de auto daar niet gekocht heb, dat moet je navragen.
- RoaldH
- 6th Gear member
Je moet wel eerst je schade melden bij de dealer (in het buitenland) waar je de verzekering hebt afgesloten.Autozoeker schreef: Wij hebben daarover opheldering gevraagd bij de dealer. Maar was allemaal in orde. Je kan overal in de EU je auto bij een officiele dealer laten herstellen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RichieB
- 6th Gear member
Ook dat blijkt niet nodig te zijn. De garantiegever heeft namelijk ook een filiaal in Nederland, zie www.cargarantie.com
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
Neem eens contact op met Cargarantie zelf. Die moeten toch tegen dezelfde voorwaarden en prijs dit rechtstreeks aan kunnen bieden? Ik ga er van uit dat Volvo BE er ook iets aan verdient namelijk.
-
- 5th Gear member
RoaldH schreef: Je moet wel eerst je schade melden bij de dealer (in het buitenland) waar je de verzekering hebt afgesloten.
Op papier staat dat zo, maar in de praktijk kan de dealer gewoon direct de verzekering contacteren. Ze overleggen onderling wat er wordt gedekt. Zo is het bij mij wel gegaan namelijk. Dealers doen vaker zaken met de betreffende verzekeraar en kunnen alles direct in de computer opzoeken/zien (althans dat vertelden ze mij).
Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- friend
- 2nd Gear member
Scancar in België vertelde mij ook dat het alleen bij Belgische Volvo's mogelijk is. En bij Harrie Arendsen in NL kan het alleen bij aanschaf.Autozoeker schreef:Op papier staat dat zo, maar in de praktijk kan de dealer gewoon direct de verzekering contacteren.RoaldH schreef:Je moet wel eerst je schade melden bij de dealer (in het buitenland) waar je de verzekering hebt afgesloten.
Ben ook benieuwd bij welke dealer dit dan wel kan.
Is toch niet zo erg hier de dealer te noemen? Die gun ik dan wel de provisie.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- jvov60
- 4th Gear member
Ik heb een aanvraag gedaan bij Autotrust voor "Verlengde Fabrieksgarantie" omdat Volvo Nederland zelf faalt met het aanbieden van aanvullende garantie.
Autotrust kan mij 2 jaar extra garantie met een maximum aantal km per jaar van 30.000 aanbieden voor €1152 inclusief belastingen.
Het aantal km per jaar is voor mij te weinig. Ik rijd veel meer.
Aanvullen zeggen ze:
"De offerte is gemaakt voor 60.000 km. maximaal aantal te rijden kilometers. U mag dit binnen 24 maanden verrijden. U kunt de
garantie verlengen tot een kilomterstand van 200.000 of de leeftijd van de auto 12 jaar is. De betaling kan indien gewenst in 3 of
4 aansluitende termijnen worden voldaan. Onze garanties zijn overdraagbaar."
Autotrust kan mij 2 jaar extra garantie met een maximum aantal km per jaar van 30.000 aanbieden voor €1152 inclusief belastingen.
Het aantal km per jaar is voor mij te weinig. Ik rijd veel meer.
Aanvullen zeggen ze:
"De offerte is gemaakt voor 60.000 km. maximaal aantal te rijden kilometers. U mag dit binnen 24 maanden verrijden. U kunt de
garantie verlengen tot een kilomterstand van 200.000 of de leeftijd van de auto 12 jaar is. De betaling kan indien gewenst in 3 of
4 aansluitende termijnen worden voldaan. Onze garanties zijn overdraagbaar."
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- RichieB
- 6th Gear member
In Belgie kost 24 maanden extra garantie met unlimited kms € 920. Gewoon cargarantie.com bellen en vragen of zij dat ook rechtstreeks kunnen aanbieden.
-
- 2nd Gear member
Ik heb 2 maanden geleden ook geprobeerd om voor onze V60's rechtstreeks deze garantie af te sluiten maar kreeg als antwoord dat ze dit alleen via de dealers doen en dat Volvo dit niet aanbiedt. Verwezen mij door naar Autotrust. Nog geen beslissing genomen om dit af te sluiten.RichieB schreef: In Belgie kost 24 maanden extra garantie met unlimited kms € 920. Gewoon cargarantie.com bellen en vragen of zij dat ook rechtstreeks kunnen aanbieden.
Maar als nu eens meer mensen contact opnemen met bargarantie. Misschien is er iets gezamenlijke te regelen.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 2nd Gear member
Ik heb 2 maanden geleden ook geprobeerd om voor onze V60's rechtstreeks deze garantie af te sluiten maar kreeg als antwoord dat ze dit alleen via de dealers doen en dat Volvo dit niet aanbiedt. Verwezen mij door naar Autotrust. Nog geen beslissing genomen om dit af te sluiten.RichieB schreef: In Belgie kost 24 maanden extra garantie met unlimited kms € 920. Gewoon cargarantie.com bellen en vragen of zij dat ook rechtstreeks kunnen aanbieden.
Maar als nu eens meer mensen contact opnemen met bargarantie. Misschien is er iets gezamenlijke te regelen.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 5th Gear member
Misschien is de verkeerde indruk gewekt, maar onze autos (mijnes, RitchieB, Niels) komen uit belgie en hebben dus gewoon daar de garantie gekocht (scancar).friend schreef:Scancar in België vertelde mij ook dat het alleen bij Belgische Volvo's mogelijk is. En bij Harrie Arendsen in NL kan het alleen bij aanschaf.Autozoeker schreef:Op papier staat dat zo, maar in de praktijk kan de dealer gewoon direct de verzekering contacteren.RoaldH schreef:Je moet wel eerst je schade melden bij de dealer (in het buitenland) waar je de verzekering hebt afgesloten.
Ben ook benieuwd bij welke dealer dit dan wel kan.
Is toch niet zo erg hier de dealer te noemen? Die gun ik dan wel de provisie.
- iRay
- 2nd Gear member
Ik heb gewoon contact opgenomen met een dealer in België (van Houdt-Kempen) en de extended garantie gekocht voor mijn NL PIH.
Inmiddels heb ik het pasje ontvangen en van de dealer in NL te horen gekregen dat de extended garantie gewoon Europees wordt geregistreerd in de systemen van Volvo. Alle NL dealers zijn hiermee dus gewoon op de hoogte en werken met deze extended garantie ondanks dat ze deze niet zelf verkopen.
Inmiddels heb ik het pasje ontvangen en van de dealer in NL te horen gekregen dat de extended garantie gewoon Europees wordt geregistreerd in de systemen van Volvo. Alle NL dealers zijn hiermee dus gewoon op de hoogte en werken met deze extended garantie ondanks dat ze deze niet zelf verkopen.
2002: Audi A4 Avant 2.5 TDI
2005: Toyota Avensis 2.2D-CAT
2009: Toyota Prius Executive
2013: Volvo V60 D6 Crystal White metallic
- iRay
- 2nd Gear member
Ik heb gewoon contact opgenomen met een dealer in België (van Houdt-Kempen) en de extended garantie gekocht voor mijn NL PIH.
2002: Audi A4 Avant 2.5 TDI
- sergestoord
- 2nd Gear member
Dat was Van Houdt Turnhoutvolvosan schreef: Net met SCANCAR Antwerpen gebeld en die zeggen dat je een Belgisch voertuig moet hebben....
@sergestoord Met welke dealer heb jij contact gehad ?
V60 D6 PIH MY2014