startproblemen vanuit contactslot

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

Beste mede Volvoliefhebbers,

Ik ben al bijna 5 jaar en 150.000 km een gelukkige berijder van een v70 D5, uit 2002, automaat, km stand inmiddels 477.xxx. Ik lees ook al even lang met plezier dit forum, erg handig, de meeste problemen zijn me echter bespaard tot nu toe, en regulier onderhoud laat ik toch gewoon door volvodealer in Heerlen(erg tevreden over).
Sinds de auto vorig jaar nieuwe schokdempers, veerschotels, stuurkogels, stabilisatiestangetjes en rubbers in de ophanging heeft rijdt de auto helemaal weer als nieuw, (en ik was tot dan al heel tevreden).

Vandaag echter stil komen te staan; Na een tankbeurt, wilde de auto niet meer starten, geen beweging in de startmotor. Afgelopen dagen geen enkele afwijking in het starten gehoord. Genoeg stroom, (met een recent nieuwe accu/dynamo). Hamertje tik op de startmotor gaf geen verbetering. Volvo assistance gebeld, ANWB was er in ong 10 minuten(erg snel, tijdens de spits!). En na nog wat steviger hameren op de startmotor, zonder effect, haalde deze ANWB man er iets bij dat bestond uit twee/drie electrische draden aan een groen apparaatje, vroeg me om contact aan te zetten en, verdraaid, hij kon starten via dat groene apparaatje. Zijn uitleg snapte ik niet helemaal, maar iets dat op plus stond moest min zijn oid...? Zijn analyse, er zit iets mis in de stroomaanvoer naar de startmotor, de startmotor zelf is nog prima, zoals het starten ook bewijst!

Ik lees hier op het forum wel over een geblokkeerde contactsleutel, maar daarvan is bij mij geen sprake. Weet iemand wat er bij mij precies aan de hand zou kunnen zijn? (en..Na afzetten motor, start de auto opnieuw niet meer, uiteraard)

Is dit een gekend euvel? is er een quick-fix? reacties welkom!!
Laatst gewijzigd door HZaudia23L op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10666
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Check de massa vd startmotor eens. En de stroomtoevoer. Wellicht zit het daarin. Hij, de ANWB man, omzeilthet eea en dan doet hij het..... Dus zoek daar eens.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Vandaag precies hetzelfde!!! Hoe toevallig..
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

als er nu nog een derde persoon gaat posten wordt het bijna griezelig :alien: :alien: ..

Succes!! (deze oprechte wens is niet helemaal vrij van eigen belang ^_^ )
Laatst gewijzigd door HZaudia23L op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
HZaudia23L
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 30.01.2011 - 10:35

Was dus inderdaad een gecorrodeerd stekkertje naar het startrelais, (cf tip van advolvos op dat andere gelijktijdige niet start- topic! Nu toch ook maar eens kijken naar die andere preventieve repararaties!)
Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”