Ha ha ha ha ha........ geintje kerel.....rsnhakan schreef: Leo, jep! Gelukkig wel.
Han, ik moest even opzoeken wat je precies bedoelde maar haha, nee geen afspraak met iemand die zo'n figuur heeft.![]()
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10664
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10664
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dubbele post.... sorry.... 

Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Was het warm? Had de auto net het roetfilter schoongemaakt? Dat heb ik ook een keer gehad bij > 45 graden buitentemperatuur in Frankrijk.rsnhakan schreef: Vandaag een super raar en eng moment gehad.
De auto wilde niet meer elektrisch starten. Tig maal gewacht tot de accu zichzelf ontkoppelde en daarna opnieuw geprobeerd. Werkte weer niet. Dan maar een stukje op de diesel gereden. Auto uit gezet. Wilde ik hem starten, start hij niet. Krijg ik de melding "probeer het over 60 seconden weer, elektrisch systeem wordt gecontroleerd". Ik heb vervolgens gewacht. Daarna de auto proberen te starten en dit keer kreeg ik hem wel aan de praat, maar nogmaals op de diesel. Snel doorrijden richting huis dacht ik, voordat ik stil kom te vallen. Onderweg naar huis kreeg ik de melding "pure weer beschikbaar". Nu doet hij weer normaal. Raar of niet? Euvel is na de 120.000 km beurt ontstaan. Daarvoor nooit zoiets meegemaakt. Sterker nog, na de 90.000 km beurt hebben we geen één foutmelding gehad.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nou echt warm was het niet hier in Nederland. Of hij het roetfilter net had schoon gemaakt durf ik niet te zeggen. Onze auto heeft meerdere malen 56 graden op de teller gehad in Turkije en daar hebben we nooit een probleem gehadRoaldH schreef:Was het warm? Had de auto net het roetfilter schoongemaakt? Dat heb ik ook een keer gehad bij > 45 graden buitentemperatuur in Frankrijk.rsnhakan schreef: Vandaag een super raar en eng moment gehad.
De auto wilde niet meer elektrisch starten. Tig maal gewacht tot de accu zichzelf ontkoppelde en daarna opnieuw geprobeerd. Werkte weer niet. Dan maar een stukje op de diesel gereden. Auto uit gezet. Wilde ik hem starten, start hij niet. Krijg ik de melding "probeer het over 60 seconden weer, elektrisch systeem wordt gecontroleerd". Ik heb vervolgens gewacht. Daarna de auto proberen te starten en dit keer kreeg ik hem wel aan de praat, maar nogmaals op de diesel. Snel doorrijden richting huis dacht ik, voordat ik stil kom te vallen. Onderweg naar huis kreeg ik de melding "pure weer beschikbaar". Nu doet hij weer normaal. Raar of niet? Euvel is na de 120.000 km beurt ontstaan. Daarvoor nooit zoiets meegemaakt. Sterker nog, na de 90.000 km beurt hebben we geen één foutmelding gehad.

- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Haha, dan weet ik het ook niet.rsnhakan schreef: Nou echt warm was het niet hier in Nederland. Of hij het roetfilter net had schoon gemaakt durf ik niet te zeggen. Onze auto heeft meerdere malen 56 graden op de teller gehad in Turkije en daar hebben we nooit een probleem gehad![]()
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Ah, dat maakt het wat aangenamer. Ik dacht dat jullie met 4 man en bagage in de auto gingen! Met z'n tweetjes ik het wat relaxter. Hoef je ook niet elke keer te stoppen omdat de dames moeten plassenrsnhakan schreef: Trouwens mijn vader en ik gaan alleen met de auto. De rest gaat met het vliegtuig.

Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
We hebben "vroeger" ook gewoon met vijf personen de reis afgelegd. Hadden we wel een dakkoffer op de V50 en S60
Kon prima! Vwb het plassen gedoe, daar heb je helemaal gelijk in! 


Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Eigenlijk wel ja! Lekker rustig.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben soms de melding dat het Sensus systeem zich na 10 seconden af zal gaan sluiten. Communication problems oid stond er. Is nu al 3 keer voor gekomen. Iemand met hetzelfde probleem?
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Als ik hier alle meldingen en problemen lees vraag ik me soms wel eens af of ik wel de goede keuze gemaakt heb.......... 

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Over de keuze hebben wij geen twijfel! Alleen zijn er een aantal punten die gewoon vervelend zijn. Inmiddels de 127.000 km voorbij!
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Ik ook niet hoor. Wel een kwaaltje met DAB+ maar dat ligt volgens mij aan de zenders.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Welke klachten / punten heb je nu nog dan Hakan?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Al sinds de aanschaf van de auto:
- De timer voor preconditioning (voor de volgende dag) werkt niet als de auto voor 00:00 klaar is met opladen.
Sinds de 90.000 km beurt:
- Preconditioning werkt helemaal niet meer. Is alleen via de VOC app te starten, maar vanwege het oplaadprobleem (het volgende punt) worden de stoelen ed niet verwarmd;
- De auto wil af en toe niet opladen bij het aansluiten van de stekker. Schijnt opgelost te zijn heb ik van Volvotech en de dealer begrepen (nieuwe ECM update).
Sinds de 120.000 km beurt:
- Tot nu toe twee keer een melding gehad dat de auto niet wil starten. "Probeer het over 60 seconden opnieuw, controle elektrisch systeem". Er is een IEM update uitgevoerd tijdens deze beurt. Ik denk dat er iets mis is gegaan met de kalibratie van de zogenaamde "Inverter Electric rear axle drive Module". Of deze update brengt weer nieuwe bugs met zich mee, zoals bij sommige updates het geval is helaas. Deze melding hebben we nooit eerder gehad dus is echt na de beurt ontstaan.
Sinds een aantal maanden:
- Sensus heeft wat kuren. Het systeem sluit heeft zich tot nu toe 3 keer afgesloten tijdens een rit. Er verschijnt een melding in de trend van "verbindingsproblemen, systeem sluit na 10 seconden af".
- De timer voor preconditioning (voor de volgende dag) werkt niet als de auto voor 00:00 klaar is met opladen.
Sinds de 90.000 km beurt:
- Preconditioning werkt helemaal niet meer. Is alleen via de VOC app te starten, maar vanwege het oplaadprobleem (het volgende punt) worden de stoelen ed niet verwarmd;
- De auto wil af en toe niet opladen bij het aansluiten van de stekker. Schijnt opgelost te zijn heb ik van Volvotech en de dealer begrepen (nieuwe ECM update).
Sinds de 120.000 km beurt:
- Tot nu toe twee keer een melding gehad dat de auto niet wil starten. "Probeer het over 60 seconden opnieuw, controle elektrisch systeem". Er is een IEM update uitgevoerd tijdens deze beurt. Ik denk dat er iets mis is gegaan met de kalibratie van de zogenaamde "Inverter Electric rear axle drive Module". Of deze update brengt weer nieuwe bugs met zich mee, zoals bij sommige updates het geval is helaas. Deze melding hebben we nooit eerder gehad dus is echt na de beurt ontstaan.
Sinds een aantal maanden:
- Sensus heeft wat kuren. Het systeem sluit heeft zich tot nu toe 3 keer afgesloten tijdens een rit. Er verschijnt een melding in de trend van "verbindingsproblemen, systeem sluit na 10 seconden af".
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Allemaal electronica dus. En het zijn best lastige problemen. Je zou je bijna afvragen of je nog wel updates als een van de eersten wilt ontvangen of liever wacht tot de bugjes er uit zijn.
Die eerste is echt de meest hardnekkige, hoe moeilijk kan het zijn om dat op te lossen?
Die eerste is echt de meest hardnekkige, hoe moeilijk kan het zijn om dat op te lossen?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Na bijna twee! jaar doet preconditioning nog steeds wat het zou moeten doen. En wij zijn niet de enige, het euvel is bekend binnen Volvo.
Ik was normaliter zeer te spreken over de updates. Maar bij de PIH worden er (bijna) altijd weer nieuwe fouten geïntroduceerd.
Ik was normaliter zeer te spreken over de updates. Maar bij de PIH worden er (bijna) altijd weer nieuwe fouten geïntroduceerd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hier tot zo ver ook geen last van updates, maar hakan ik vind wel dat jij je auto op moet geven voor klokje rond!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Moet zeggen.
Hier eigenlijk geen problemen meer na de updates sinds vorig jaar zomer.
Alleen de preconditionerings timer. Gezien het weer deze nog niet goed kunnen uittesten. Gebruik het alleen in de winter.
De auto komt zeer betrouwbaar over en rijd nog steeds als nieuw. Sterker, nog beter nu die is ingereden.
Wij laten de 2.0 update er gewoon overheen zetten. Uiteindelijk zullen ze die bucks er wel uitkrijgen.
Volvo gaat ook alleen updaten als daar een reden toe is.
Mocht die poging niet lukken, dan mag je ervanuit gaan dat ze doorgaan totdat het in orde is. Ook al is de garantie dan wellicht verstreken.
Gewoon even bij einde garantie melding van maken dat e.e.a. nog steeds niet 100% goed is geweest.
Hier eigenlijk geen problemen meer na de updates sinds vorig jaar zomer.
Alleen de preconditionerings timer. Gezien het weer deze nog niet goed kunnen uittesten. Gebruik het alleen in de winter.
De auto komt zeer betrouwbaar over en rijd nog steeds als nieuw. Sterker, nog beter nu die is ingereden.
Wij laten de 2.0 update er gewoon overheen zetten. Uiteindelijk zullen ze die bucks er wel uitkrijgen.
Volvo gaat ook alleen updaten als daar een reden toe is.
Mocht die poging niet lukken, dan mag je ervanuit gaan dat ze doorgaan totdat het in orde is. Ook al is de garantie dan wellicht verstreken.
Gewoon even bij einde garantie melding van maken dat e.e.a. nog steeds niet 100% goed is geweest.