en the story continues...
vanmorgen terug...
net gaan afzetten bij de dealer....
binnenkort bordje te koop er op....
C70 2.0D batterij problemen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Da's niet zo mooi.......... heb je de auto nog geen jaar en door een accu issue gaat ie er nu uit??hwb schreef:en the story continues...
vanmorgen terug...
net gaan afzetten bij de dealer....
binnenkort bordje te koop er op....
Heeft de nieuwe software dan niet geholpen??
Is toch te gek voor woorden dat men dit niet verholpen krijgt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
we zullen zien...maar ik ben de auto kotsbeu...en auto hoort te starten als ik die nodig heb....dat is de essentie...en dat doet ie dus niet...robemer schreef:Da's niet zo mooi.......... heb je de auto nog geen jaar en door een accu issue gaat ie er nu uit??hwb schreef:en the story continues...
vanmorgen terug...
net gaan afzetten bij de dealer....
binnenkort bordje te koop er op....
Heeft de nieuwe software dan niet geholpen??
Is toch te gek voor woorden dat men dit niet verholpen krijgt
denk dat ford toch wat teveel invloed heeft gehad bij volvo...
het is in elk geval de laatste volvo geweest voor jaren.... de chinezen kunnen het met moeite verder verknoeien...
zelfs de volgende leasewagen wordt zeker geen volvo...heb het er even mee gehad...
heb trouwens een geschreven bevestiging van volvo gevraagd deze keer dat het probleem wel degelijk verholpen is....of dat er in zit...
de wagen stond stil sedert woendag avond, dus met het verhaaltje te lang stil staan hoeven ze ook niet meer af te komen, er is wel degelijk IETS ...alleen nog vinden wat.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
deze keer was de batterij defekt....
naar het schijnt
naar het schijnt
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Batterij nu al defect? :s
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
is al de 2de keer dat er een nieuwe batterij in gaat, niet slecht op 10 maand....
Deze batterij was, volgens de batterij tester, ook effektief defekt.
verder lijkt er aan de auto niets te vinden, ook niet als een eventuele lekstroom op de goede oude manier wordt gezocht en niet met de alwetende computer die er soms ook naast zit.
Ze hebben 9 dagen kunnen testen, of dit ook effektief gebeurd is weet ik niet.
als ik er in de lente/zomer een mooie prijs kan van maken gaat ie weg...maar heb geen zin om veel geld te verliezen aan het geknoei van Ford/Volvo, eigenlijk moeten ze dit gewoon oplossen en daarmee uit. Waarom heeft men anders garantie.
Indien het probleem nu nog terug komt vrees ik gewoon dat ze het gaan rekken tot aan het einde van de garantie....
Deze batterij was, volgens de batterij tester, ook effektief defekt.
verder lijkt er aan de auto niets te vinden, ook niet als een eventuele lekstroom op de goede oude manier wordt gezocht en niet met de alwetende computer die er soms ook naast zit.
Ze hebben 9 dagen kunnen testen, of dit ook effektief gebeurd is weet ik niet.
als ik er in de lente/zomer een mooie prijs kan van maken gaat ie weg...maar heb geen zin om veel geld te verliezen aan het geknoei van Ford/Volvo, eigenlijk moeten ze dit gewoon oplossen en daarmee uit. Waarom heeft men anders garantie.
Indien het probleem nu nog terug komt vrees ik gewoon dat ze het gaan rekken tot aan het einde van de garantie....
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
update: ondertussen zijn we ook 2 nieuwe Xenon koplampunits rijker wegens vocht in beiden.
Maar nog veel belangriker: dit volvo onwaardige gedrocht heeft ook een nieuwe eigenaar en ik ben er vanaf.
Mijn evalutie na een jaar Fordvo C 70:
De minpunten:
- ergens een elektrisch probleem dat men niet vindt
- koplampen met vochtproblemen
- volledig onbetrouwbare wagen
- wegligging met 18 inch velgen om bij te wenen, zeer gevoelig aan spoorvorming
- er is niets aan deze bak dat niet rammelt, heel het dashboard vertoond kraak en piepgeluiden, evanlas het dak in gesloten toestand
- 'leder' van zeer minderwaardige kwaliteit waar beschadigingen aankomen bij het minste
- audio installatie (standaard versie) naar de oude volvo normen van 20 jaar gelden: dus waardeloos (maar toen was dat begrijpbaar en aanvaardbaar en oplosbaar)
- lakfouten:
- lakdruppels op de bestuurdersdeur
- kleurverschil tussen de vele plastieken onderdelen en de metalen
- lakkwaliteit van het niveau Ford
- trage powershift hoewel niet zo traag als andere hier beschreven en beter dan de powershift in de originele Fords
- mechanisme van het dak dat zo hard kraakt dat het, gezien de rest van de waslijst, geen vertrouwen inboezemd.
De pluspunten:
- zonder opmerkingen door de keuring voor verkoop geraakt.
Dit was de eerste Fordvo en tegelijk ook de laatste, absoluut niet te vergelijken met de vorige 3 volvo's.
Gelukkig heb ik er maaar een paar duizend euro bij verloren.
Maar nog veel belangriker: dit volvo onwaardige gedrocht heeft ook een nieuwe eigenaar en ik ben er vanaf.
Mijn evalutie na een jaar Fordvo C 70:
De minpunten:
- ergens een elektrisch probleem dat men niet vindt
- koplampen met vochtproblemen
- volledig onbetrouwbare wagen
- wegligging met 18 inch velgen om bij te wenen, zeer gevoelig aan spoorvorming
- er is niets aan deze bak dat niet rammelt, heel het dashboard vertoond kraak en piepgeluiden, evanlas het dak in gesloten toestand
- 'leder' van zeer minderwaardige kwaliteit waar beschadigingen aankomen bij het minste
- audio installatie (standaard versie) naar de oude volvo normen van 20 jaar gelden: dus waardeloos (maar toen was dat begrijpbaar en aanvaardbaar en oplosbaar)
- lakfouten:
- lakdruppels op de bestuurdersdeur
- kleurverschil tussen de vele plastieken onderdelen en de metalen
- lakkwaliteit van het niveau Ford
- trage powershift hoewel niet zo traag als andere hier beschreven en beter dan de powershift in de originele Fords
- mechanisme van het dak dat zo hard kraakt dat het, gezien de rest van de waslijst, geen vertrouwen inboezemd.
De pluspunten:
- zonder opmerkingen door de keuring voor verkoop geraakt.
Dit was de eerste Fordvo en tegelijk ook de laatste, absoluut niet te vergelijken met de vorige 3 volvo's.
Gelukkig heb ik er maaar een paar duizend euro bij verloren.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dat is jammer, er hier toch ook mensen die tevreden zijn met een C70 (althans, schrijven dat ze tevreden zijn..
), toch maar weer een good old 850? 


Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Denk dat je een echt maandagochtend kind hebt gehad hwb......zou niet mogen maar kennelijk was echt alles mis bij je.
Kom zelf terug van "vakantie" en na bijna 3 weken stilstand start ik mijn C70 zonder problemen.
Al de door jouw aangegeven punten kan ik niet terugvinden in mijn auto, al moet ik idd zeggen dat de auto met 18" gevoeliger is voor spoorvorming dan met de 17", maar dit eigenlijk alleen bij sommige verkeerslichten waar het rechterwegvak behoorlijk beschadigt is.
Maar de grote vraag.......wat gaat de nieuwe auto nu worden???
Kom zelf terug van "vakantie" en na bijna 3 weken stilstand start ik mijn C70 zonder problemen.
Al de door jouw aangegeven punten kan ik niet terugvinden in mijn auto, al moet ik idd zeggen dat de auto met 18" gevoeliger is voor spoorvorming dan met de 17", maar dit eigenlijk alleen bij sommige verkeerslichten waar het rechterwegvak behoorlijk beschadigt is.
Maar de grote vraag.......wat gaat de nieuwe auto nu worden???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
3 weken stilstand probeerde ik zelfs niet meer...dan nam ik beter onmiddellijk de startkabels....
ben op zoek naar een vervanger...maar het zal geen ford/volvo meer zijn...dat verhaal is over en uit.
Er zijn nog 2 (probleemloze) Volvo's in de familie: een S40 van 12 jaar en een C30 van 3 jaar. Deze 2 worden na deze Fordvo ook al zeker niet meer door een Geelvo vervangen.
Nieuwe leasewagen is ook geen volvo maar mercedes E, die kennen/kenden ook de nodige problemen, maar daarvan komt er om de 2 jaar een nieuwe op de oprit.
ben op zoek naar een vervanger...maar het zal geen ford/volvo meer zijn...dat verhaal is over en uit.
Er zijn nog 2 (probleemloze) Volvo's in de familie: een S40 van 12 jaar en een C30 van 3 jaar. Deze 2 worden na deze Fordvo ook al zeker niet meer door een Geelvo vervangen.
Nieuwe leasewagen is ook geen volvo maar mercedes E, die kennen/kenden ook de nodige problemen, maar daarvan komt er om de 2 jaar een nieuwe op de oprit.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
De 850 GLT is in zijn totaliteit inderdaad de beste wagen die ik ooit heb gehad......945i schreef:Dat is jammer, er hier toch ook mensen die tevreden zijn met een C70 (althans, schrijven dat ze tevreden zijn..), toch maar weer een good old 850?
Beetje duur om op de baan te houden....maar voor de rest dik in orde
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Behalve die (erg) trage powershift hebben wij geen enkel probleem gehad met de eerste C70 (2.0D powershift MY10) en nu helemaal niet met de 2e (D3 geartronic MY11).
Ons probleem is door Volvocars Belgie en de dealer heel netjes opgelost door een grote korting op de D3 en extra inruil van de eerste C70, voor mij dus zeker terug Volvo, of er moet tegen de tijd dat mijn V70 vervangen moet worden er een chinese motor in de Volvos zit.
Ons probleem is door Volvocars Belgie en de dealer heel netjes opgelost door een grote korting op de D3 en extra inruil van de eerste C70, voor mij dus zeker terug Volvo, of er moet tegen de tijd dat mijn V70 vervangen moet worden er een chinese motor in de Volvos zit.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Dandare
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10.02.2015 - 21:22
Gisteren terug van 14 dagen vakantie en de accu van de C70 is totaal leeg.
Zelfs het lampje van het alarm brandt niet meer.
Heb de auto in afgesloten toestand achtergelaten, spiegels zijn ingeklapt.
Kan me voorstellen dat de keyless entry aardig wat stroom verbruikt, maar totaal leeg na 14 dagen lijkt me te snel.
Zelfs het lampje van het alarm brandt niet meer.
Heb de auto in afgesloten toestand achtergelaten, spiegels zijn ingeklapt.
Kan me voorstellen dat de keyless entry aardig wat stroom verbruikt, maar totaal leeg na 14 dagen lijkt me te snel.
Volvo C70 MY2010 20D Powershift Intro Edition, V50 MY2004 20D Momentum
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
ik heb in mijn C70 ook al een nieuwe accu laten monteren, 50.000 km en 3 jaar. Vindt het wel wat snel, maar ik wil ook niet het risico lopen ergens te staan en alleen een klik te horen bij het omdraaien van de knop.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28516
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is wel kort, 3 jaar en 50.000 km, voor een accu. Of heeft de C70 veel systemen die bij stilstand toch stroom nodig hebben?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Bij mijn C heb ik de accu na 8 jaar vervangen. Liep overigens vorig jaar direct na vervangen weer leeg bleek dat de binnen verlichting achterin niet meer uit wilde, schakelaartje kaduuk, zou TS even kunnen controleren
- Dandare
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10.02.2015 - 21:22
Volgens de wegenwacht komt het regelmatig voor bij bijna alle merken.
De auto's zitten vol met allerlei computergestuurde systemen die soms niet goed worden afgesloten.
Als je elke dag rijdt kan het geen kwaad, als het net gebeurt wanneer je de auto langere tijd niet gebruikt is je accu leeg.
De auto's zitten vol met allerlei computergestuurde systemen die soms niet goed worden afgesloten.
Als je elke dag rijdt kan het geen kwaad, als het net gebeurt wanneer je de auto langere tijd niet gebruikt is je accu leeg.
Volvo C70 MY2010 20D Powershift Intro Edition, V50 MY2004 20D Momentum
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
dat wisten ze bij de garage ook te vertellen. Pas als je de auto helemaal afsluit (dus ook deuren afsluit) schakelen alle systemen uit. Als de deuren niet vergrendeld zijn, zijn er nog allerlei systemen actief die stroom vragen.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28516
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dus ook als de auto thuis in de garage staat moet je alles afsluiten om de systemen uit te schakelen. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat doet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976