PiH Tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
RoaldH
6th Gear member

HJT schreef: Gisteren via de OBD-poort en een app op de telefoon de acceleratietijd van 0-100 getimed.
Ik vermoedde dat tijdens de beurt de Rica stage 2 tuning was overschreven, en mijn gevoel klopte.

De eerste metingen gaven een tijd van 0-100 van 7.2 seconden.
Het het terugzetten van de RIca tuning (zelf te doen met de softloader) was de acceleratietijd nu 6,23 seconde, met een benodigde afstand van 100,69m.
Waarbij ik moet opmerken dat er 19" velgen onder zitten, dus de 100kmh van de teller in werkelijkheid 103 km/h is. En door de grotere velgen zijn de versnellingen nu wat langer. De tijden voor die nodig zijn voor het halen van de werkelijk 100km/h zullen dus ietsjes lager zijn, en met standaard velgen zal het nog sneller gaan, maar geeft wel aan dat de tuning daadwerkelijk uit maakt.
Welke bandenmaat heb je dan?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Hans.a
1st Gear member

ik heb een V60 D5 hybrid special edition besteld , weet iemand of polestar die ook tuned want ik kan niets op hun site vinden . Bij rica staat hij wel .
HFH
2nd Gear member

Heren met de Rica Tuning stage 1 of 2
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe.
Ik begreep dat sommigen een raar schokje hadden bij volgas bij 3000 toeren, alsof de turbodruk even te hoog wordt. Of zelfs in een noodprogramma schiet.
Rica heeft meerdere versies gehad van de stage 2. De laatste schokt meer. De versie van juli 2013 was de meest beschaafde.

Graag zou ik willen weten of dit iets is wat bij stage 2 altijd gebeurt, of dat dit slechts bij enkele auto's aanwezig is.
Want dan kan RICA hier mee aan de slag.
V60 D6 MY14 Rood
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”