@Paul, Autoweek heb ik het niet zo mee. Maar wie weet, als we over de 2 ton zijn
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15306
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dit jaar zijn er helaas wat updates geweest die weer nieuwe problemen met zich mee brachten. Dat is onze ervaring in ieder geval. Om het oplaadprobleem op te lossen is Volvo er ongeveer 4-5 maanden mee bezig geweest.
@Paul, Autoweek heb ik het niet zo mee. Maar wie weet, als we over de 2 ton zijn
@Paul, Autoweek heb ik het niet zo mee. Maar wie weet, als we over de 2 ton zijn
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Ja, je bent hard op weg me in te halen
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15306
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Mijn vader rijdt inderdaad erg veel! Hoeveel kilometers heb jij al achter de rug?Jaromir schreef: Ja, je bent hard op weg me in te halen
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
147k, maar had een kleine babypauze
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15306
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Gefeliciteerd!Jaromir schreef: 147k, maar had een kleine babypauze
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Gaat het nu beter met de PIH?Jaromir schreef: 147k, maar had een kleine babypauze
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Helaas, nog steeds elke 5k olie bijvullen 
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
De dealer zegt dat ie niet 1L mag zakken om schade aan de motor te voorkomen, vandaar de melding bij 0,5 liter, dus elke 5000km sta ik bij de garage voor precieze bijvulling
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Hopenlijk worden ze zo gek van me, dat ze nog een betere oplossing gaan vinden
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Tjah, prestaties, ik rij er eigenlijk bijna altijd rustig mee...
Verbruik, lijkt niet extreem hoger te zijn...
Maar blijft gewoon vervelend, zo heb ik mnauto waar ik altijd zo zuinig op ben, niet achtergelaten...
Verbruik, lijkt niet extreem hoger te zijn...
Maar blijft gewoon vervelend, zo heb ik mnauto waar ik altijd zo zuinig op ben, niet achtergelaten...
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15306
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Nou vandaag bij de dealer geweest, omdat de auto soms niet elektrisch start (60 seconden controle elektrische systeem). De foutcodes zijn niet gewist en ik mocht terug naar huis (spoedrapport ingediend bij Volvo). We krijgen nog bericht over hoe en wat. De auto moet misschien een dag bij de dealer staan of zelfs naar Beesd!
Dit probleem is gekomen na onze 120.000 km beurt (van een maand terug). Er is toen een IEM update uitgevoerd. Ik heb sterk het vermoeden dat het hierdoor komt. Trouwens dit is ook de laatste keer dat ik die Service 2.0 updates laat uitvoeren. Elke keer krijgen we weer nieuwe problemen. Het is wel goed zo. De volgende beurt nadert ook al weer.. Weer maar eens een nieuwe set banden bestellen binnenkort.
Dit probleem is gekomen na onze 120.000 km beurt (van een maand terug). Er is toen een IEM update uitgevoerd. Ik heb sterk het vermoeden dat het hierdoor komt. Trouwens dit is ook de laatste keer dat ik die Service 2.0 updates laat uitvoeren. Elke keer krijgen we weer nieuwe problemen. Het is wel goed zo. De volgende beurt nadert ook al weer.. Weer maar eens een nieuwe set banden bestellen binnenkort.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
man man man man man, wat type jij een berg berichten in deze thread. Niets mis mee, maar het was even zoeken voordat ik je post vond.
Mijn blauwe smurf staat op dit moment ook weer bij de dealer terug. Ging vrijdag voor een onderhoudsbeurt (VloVlo 2.0). Grote 60dkm beurt met daarbij wat firmware updates (hier vroeg men specifiek toestemming voor en ik stemde toe). De auto heeft nog geen 7km uit de garage gereden en heb hem toen langs de kant van de rijksweg neergezet. Hij heeft een weekend stil gestaan bij een berger en is vanochtend weer afgeleverd bij de specialisten.
Ook ogenschijnlijk problemen met de elektriek en de aandrijving naar de motor. Ik weet niet of het de afstemming met het starten van de motor is geweest icm de nieuwe firmware, of dat er vettigheid in de multi-riem zit waardoor deze slipt en de motor niet gestart krijgt. (mijn euvel vorig jaar bij 26.000km beurt, de lekkende kleppendeksel aan de multi-riem (rechter)zijde).
Ik hoop deze week weer wat uitslag te krijgen.
Het enige waarvan ik enorm kan balen is dat de firmware die ik had draaien tussen de 26.000 en 54.000 super stabiel was. Ik heb er zover ik mij herinner geen enkel probleem mee gehad. Dus ik weet niet welke issues jij hebt gehad.. Als ik kan achterhalen welke firmwares ik had draaien in die periode, dan laat ik het weten. Maar die draaide in mijn MY2014 super stabiel.
Mijn blauwe smurf staat op dit moment ook weer bij de dealer terug. Ging vrijdag voor een onderhoudsbeurt (VloVlo 2.0). Grote 60dkm beurt met daarbij wat firmware updates (hier vroeg men specifiek toestemming voor en ik stemde toe). De auto heeft nog geen 7km uit de garage gereden en heb hem toen langs de kant van de rijksweg neergezet. Hij heeft een weekend stil gestaan bij een berger en is vanochtend weer afgeleverd bij de specialisten.
Ook ogenschijnlijk problemen met de elektriek en de aandrijving naar de motor. Ik weet niet of het de afstemming met het starten van de motor is geweest icm de nieuwe firmware, of dat er vettigheid in de multi-riem zit waardoor deze slipt en de motor niet gestart krijgt. (mijn euvel vorig jaar bij 26.000km beurt, de lekkende kleppendeksel aan de multi-riem (rechter)zijde).
Ik hoop deze week weer wat uitslag te krijgen.
Het enige waarvan ik enorm kan balen is dat de firmware die ik had draaien tussen de 26.000 en 54.000 super stabiel was. Ik heb er zover ik mij herinner geen enkel probleem mee gehad. Dus ik weet niet welke issues jij hebt gehad.. Als ik kan achterhalen welke firmwares ik had draaien in die periode, dan laat ik het weten. Maar die draaide in mijn MY2014 super stabiel.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33153
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat bizar deze updates die meer dan ellende geeft, bij mij is in juni die update er niet in gegaan vanwege de issues die Hakan ook had.
Maar leuk nu 70k heb ik opeens een te kort aan olie, binnenkort naar garage om wat controles te doen, maar zal er weer opletten dat er nog even geen update in gaat!
Maar leuk nu 70k heb ik opeens een te kort aan olie, binnenkort naar garage om wat controles te doen, maar zal er weer opletten dat er nog even geen update in gaat!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15306
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
jrkalf, wat vervelend! Je zou bijna denken dat die updates niet getest worden. Begint steeds meer op Android te lijken
Een eventuele oplossing kan soms maanden of zelfs jaren op zich laten wachten. Onze auto reed echt voortreffelijk voor en tijdens de zomervakantie. Afgezien van het preconditioning en oplaadprobleem, hadden we geen andere problemen. Helaas kunnen softwareupdates ook niet ongedaan worden gemaakt (oftewel downgraden).
Verstandige keuze Paul!
Verstandige keuze Paul!
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Het probleem lijkt bij mij van andere orde te zijn. Men wijt het probleem bij mij na uitvoerig testen aan een luchtbel in de brandstofleiding. Het hele systeem is nu doorgelopen, ontlucht, getest en van proefritten voorzien. Ik mag hem morgen weer afhalen.
Ik ga er vanuit dat mijn monteur de beste Volvo monteur van Nederland is en die zal me niet zomaar een update in de maag splitsen waarvan hij twijfels heeft.
Maar waar gehakt wordt, vallen spaanders. Er kan eens een klein dingetje mis gaan; en in dit geval was ik toevallig degene bij wie dit gebeurde.
Ik ga er vanuit dat mijn monteur de beste Volvo monteur van Nederland is en die zal me niet zomaar een update in de maag splitsen waarvan hij twijfels heeft.
Maar waar gehakt wordt, vallen spaanders. Er kan eens een klein dingetje mis gaan; en in dit geval was ik toevallig degene bij wie dit gebeurde.
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Ik werd vanochtend wakker en bedacht me dat ik de standkachel was vergeten te programmeren. Dus snel de telefoon opgestart en met de on call app de timer op 20 minuten later gezet. De laadpaal buiten zei "klik" en de blauwe ring op de laadpaal ging branden ten teken dat de auto stroom trok. Normaal gesproken warmt de auto dan op maar vandaag helemaal niks. kachel niet (hij staat op "buiten"), stoelen niet, stuur niet. Alles koud 
Hoort dit bij de nieuwe serie kachelkwalen?
Hoort dit bij de nieuwe serie kachelkwalen?
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik herken dat helaas.jrkalf schreef:Het enige waarvan ik enorm kan balen is dat de firmware die ik had draaien tussen de 26.000 en 54.000 super stabiel was. Ik heb er zover ik mij herinner geen enkel probleem mee gehad. Dus ik weet niet welke issues jij hebt gehad.. Als ik kan achterhalen welke firmwares ik had draaien in die periode, dan laat ik het weten. Maar die draaide in mijn MY2014 super stabiel.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
















