Ik heb een mooier lederen multifunctioneel stuurwiel voor mijn nieuw type S40 uit 02-2004 aangekocht. Volgens de verkoper is zowel het stuur als de airbag afkomstig uit een S40 uit 2006. Nu ben ik benieuwd of ik zowel het stuur als bijbehorende airbag kan overzetten in mijn S40.
sw_s40
Airbag overzetten in S40.
-
- 5th Gear member
De originele airbag past niet in het nieuwe stuur?
Wees hier wel voorzichtig mee, wanneer de airbag een bepaald ID heeft op de canbus dan kan een andere luchtzak voor problemen zorgen.
De S40 is toch van 2004 en 2006 is toch hetzelfde model? je bedoeld met mf stuur de knoppen voor radio en cc? Voor zover ik weet kan dat werken, weet alleen niet of er iets ingeleerd moet worden in de boardcomputer. Bij twijfel even bij de dealer navragen.
Wees hier wel voorzichtig mee, wanneer de airbag een bepaald ID heeft op de canbus dan kan een andere luchtzak voor problemen zorgen.
De S40 is toch van 2004 en 2006 is toch hetzelfde model? je bedoeld met mf stuur de knoppen voor radio en cc? Voor zover ik weet kan dat werken, weet alleen niet of er iets ingeleerd moet worden in de boardcomputer. Bij twijfel even bij de dealer navragen.
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
- snorremans
- 5th Gear member
Als je stuur en airbag van dit model S 40 zijn , kun je het stuur in ieder geval over zetten, en waarom je airbag overzetten gebruik je eigen airbag dan weet je zeker dat het goed gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- Starter
Dank voor de antwoorden. Ik wil de airbag overzetten omdat de kunststof cover van de huidige airbag een vreemde bruine tint heeft gekregen. Vandaar dat ik ook de airbag wil vervangen zodat het een mooi strak geheel vormt. Maar in theorie zou het geen verschil maken of de airbag uit een S40 van MY04 ofwel MY06 is?
sw_s40
sw_s40
-
- 5th Gear member
De airbagstekker zal wel passen, maar omdat alles via canbus communiceerd weet ik niet of de airbag een bepaald id op de bus heeft.
Dan krijg je bij plaatsen van een andere airbag wellicht een foutmelding, je kunt dit beter navragen bij de dealer.
Zowiezo, volg nauwgezet de handleiding bij loshalen van een airbag.
Ik heb ooit een R-Design stuur geplaatst waarbij ik de airbag heb overgezet. Dat ging probleemloos.
Dan krijg je bij plaatsen van een andere airbag wellicht een foutmelding, je kunt dit beter navragen bij de dealer.
Zowiezo, volg nauwgezet de handleiding bij loshalen van een airbag.
Ik heb ooit een R-Design stuur geplaatst waarbij ik de airbag heb overgezet. Dat ging probleemloos.
V40 T2 Nordic+
- snorremans
- 5th Gear member
Een rokers auto ? zal wel bruine nicotine aanslag zijn. Ik zou zeker eerst bij de dealer informeren of dit geen problemen gaat opleveren, of overgaan tot het ploffen van de plof zak.sw_s40 schreef: Dank voor de antwoorden. Ik wil de airbag overzetten omdat de kunststof cover van de huidige airbag een vreemde bruine tint heeft gekregen. Vandaar dat ik ook de airbag wil vervangen zodat het een mooi strak geheel vormt. Maar in theorie zou het geen verschil maken of de airbag uit een S40 van MY04 ofwel MY06 is?
sw_s40
Denk ook als je het stuur gaat wisselen om het kleine borgschroefje op de daar bestemde plaats te plaatsen en nadat het nieuwe stuur geplaatst is dit schroefje weer weg te halen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
-
- Starter
Ja ik ben het ook van plan even na te vragen bij de dealer en ook daar de inbouw van de airbag te laten doen. Enig idee wat de kosten hiervan zijn?
Nee gek genoeg is er niet gerookt in de auto. Dus hoe de airbag cover nu bruinig gekleurd is voor mij ook een raadsel.
sw_s40
Nee gek genoeg is er niet gerookt in de auto. Dus hoe de airbag cover nu bruinig gekleurd is voor mij ook een raadsel.
sw_s40
- snorremans
- 5th Gear member
Ik heb zelf het stuur gewisseld binnen een kwartier ( wel met de eigen airbag ) dus zal niet meer als een half uur aan loonkosten zijn. De dealer zal wel meer rekenensw_s40 schreef: Ja ik ben het ook van plan even na te vragen bij de dealer en ook daar de inbouw van de airbag te laten doen. Enig idee wat de kosten hiervan zijn?
sw_s40

Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,