S60 Aankoop
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Reken op een honderd of zes icm groot onderhoud bij de specialist.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 14:13
Dealer geeft 650 euro aan voor distributie en spanrol.
Specialist geeft 700 aan voor distributie, spanrol en groot onderhoud.
Is dus beduidend goedkoper.
Waarom zou je eignlijk voor een Dealer kiezen?
Wat is daar een pluspunt van? dat ze je boekje afstempelen?
Specialist geeft 700 aan voor distributie, spanrol en groot onderhoud.
Is dus beduidend goedkoper.
Waarom zou je eignlijk voor een Dealer kiezen?
Wat is daar een pluspunt van? dat ze je boekje afstempelen?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Vreemd; bij mijn dealer in Deventer kostten de distributieriem + spanrol vervangen afgelopen zomer ongeveer 320,- incl. btw!
Zou het bij zo'n S80 2.9 dan veel minder werk zijn? Terwijl er bij zo'n S80 juist veel minder ruimte om te werken is...
Enne, 6 uur voor dit werkje is je reinste afzetterij! Dat duurt écht niet langer dan 2 uur...
Zou het bij zo'n S80 2.9 dan veel minder werk zijn? Terwijl er bij zo'n S80 juist veel minder ruimte om te werken is...
Enne, 6 uur voor dit werkje is je reinste afzetterij! Dat duurt écht niet langer dan 2 uur...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ja, maar dat is een heel andere motor.
De vijfcilindermotor van de S60 en de zescilinder van de S80 verschillen wel in aantal cilinders, maar nauwelijks in de opbouw van de distributie.
De vijfcilindermotor van de S60 en de zescilinder van de S80 verschillen wel in aantal cilinders, maar nauwelijks in de opbouw van de distributie.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Tip:
Naast spanrol en uiteraard de distributieriem
ook
de geleiderol en waterpomp vervangen!
Alles is toch al los! Dus daar een prijsopvraag voor doen.
Naast spanrol en uiteraard de distributieriem
ook
de geleiderol en waterpomp vervangen!
Alles is toch al los! Dus daar een prijsopvraag voor doen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 14:13
Heb gevraagd of de waterpomp ook vervagen moet worden.
specialist zei dat dat niet perse hoefde, alleen als het lekte.
Kost trouwens 300 euries bij de dealer.
zijn er grote verschillen tussen onderhoud/reparatie bij dealer en specialist, afgezien van de kosten uiteraard:)
specialist zei dat dat niet perse hoefde, alleen als het lekte.
Kost trouwens 300 euries bij de dealer.
zijn er grote verschillen tussen onderhoud/reparatie bij dealer en specialist, afgezien van de kosten uiteraard:)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
maar het is zo dat een waterpomp vaak pas gaat lekken om het moment dat alles los is geweest en daarna opnieuw op spanning komt007 schreef:Heb gevraagd of de waterpomp ook vervagen moet worden.
specialist zei dat dat niet perse hoefde, alleen als het lekte.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21.11.2006 - 14:13
Hmmm, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? waterpomp niet vervangen tijdens distributieriem vervanging, en daarna problemen krijgen?
Of heeft iedereen standaard de waterpomp vervangen?
Zo'n ding kost 300,- dus als het niet hoeft, dan liever niet uiteraard.
Maar ik begrijp dat het verstandig is om alles te vernieuwen, als alles toch al los zit.
Of heeft iedereen standaard de waterpomp vervangen?
Zo'n ding kost 300,- dus als het niet hoeft, dan liever niet uiteraard.
Maar ik begrijp dat het verstandig is om alles te vernieuwen, als alles toch al los zit.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10
dat is de gok die je neemt he.
Ik heb het verhaal voorheen al veel gehoord bij Opel en volkswagen. Pomp niet vervangen en paar weken later alsnog terug naar de gaarge. weer alles open...
Het zal natuurlijk ook afhangen van de constructie en diens kwaliteit.
Ik heb het verhaal voorheen al veel gehoord bij Opel en volkswagen. Pomp niet vervangen en paar weken later alsnog terug naar de gaarge. weer alles open...
Het zal natuurlijk ook afhangen van de constructie en diens kwaliteit.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20532
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja, niet zelf (ik laat hem preventief vervangen bij elke tweede keer D-riem) maar wel bij meerdere familieleden en kennissen tegengekomen. (niet allemaal VOLVO trouwens)007 schreef:Hmmm, zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? waterpomp niet vervangen tijdens distributieriem vervanging, en daarna problemen krijgen?
Of heeft iedereen standaard de waterpomp vervangen?
Zo'n ding kost 300,- dus als het niet hoeft, dan liever niet uiteraard.
Maar ik begrijp dat het verstandig is om alles te vernieuwen, als alles toch al los zit.
En die pomp kost geen 300€, dat bedrag is pomp en vervangen, want alles moet los. Pomp kost circa 120€.
Dus ik zou het maar tegelijk met de D-riem etc. doen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
De waterpomp zelf kost € 75,-
Monteren als alles toch al los is: max. 1 uur.
Dus maximale kosten ± 150,-
Monteren als alles toch al los is: max. 1 uur.
Dus maximale kosten ± 150,-
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Waterpompen waren vroeger slechter gelagerd dan de laatste tien jaar. Ze kunnen nu meer hebben.
Bij mij is niks gaan lekken, geen druppel hoeven bijvullen...
Bij mij is niks gaan lekken, geen druppel hoeven bijvullen...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.