In de zoektocht naar een andere auto, heb momenteel een Golf 6 1.6 benzine, kijk ik momenteel naar een 2.0D.
Link: http://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-0- ... /foto.html
Ik heb een 2.0D gehad bj. 2005. Nu zie ik er een van na de facelift bj 2007, maar deze hebben ook een roetfilter met regeneratie.
Nu lees ik vrij veel verhalen over problemen met regeneratie, en daardoor een stijgend oliepeil (diesel in de olie).
Is dit iets om serieus rekening mee te houden?
Daarnaast, de auto die ik heb zien staan wordt nu 1 jaar aangeboden. Dus staat ook al een jaar stil. Is dat een aandachtspunt, kunnen daar problemen uit voortvloeien?
De olie zit er dan ook al enige tijd in.....
Edit: Kun je wanneer de auto al een jaar stilstaat gewoon gaan rijden met dezelfde olie erin of zijn er dan aandachtspunten?
Edit2: Bedankt voor de reakties tot zover (laatste reactie op dit moment is nr11 die van Longone).
Nu zal ik het nog wat verder toelichten, ik heb ook de inruilauto een vw Golf.
Het is een 5-deurs Golf 6 1.6 benzine bj 2009 105.000km een comfortline uitvoering. Climatronic, electr ramen voor en achter, afneembare trekhaak. Kleur zwart.
Gewoon een strakke auto met 16 inch highline lichtmetaal.
Nu lijkt het of de auto's elkaar weinig ontlopen qua waarde, maar een garage wil wat verdienen en geeft garantie, althans ik wil dan minimaal 3mnd garantie.
Wat zou redelijk zijn om bij te betalen?
En ja de andere optie, een 2.4 benzine. Hele fijne motor, maar dat verbruik, is dat te rechtvaardigen op 10.000km per jaar. Geldt ook voor een diesel overigens....
Aanschaf 2.0D > Wat vinden jullie van deze?
- Camino
- 2nd Gear member
Hij lijkt me iets aan de dure kant. Maar ik heb mezelf meer georiënteerd op de benzine modellen dus wellicht heb ik dat mis. Verder begrijp ik je verhaal over de olie niet zo. Als je dat bedrag gaat uitgeven doe je er toch nieuwe olie op? Kwestie van handelen en een goede beurt afdingen.
Verder wel optisch een mooie auto, zowel van binnen en buiten.
Verder wel optisch een mooie auto, zowel van binnen en buiten.
Laatst gewijzigd door Camino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Over het stilstaan: schone olie en filters, voor het brandstoffilter eerst een tank leeg rijden en dan vervangen. Doe je dat niet kan het zaakje verstoppen (brandstoffilter) Door vuiligheid.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
Dat inderdaad. Eventueel ook gelijk nieuwe remolie.
Vraag me alleen wel af waarom hij al een jaar te koop staat, lijkt dan toch iets mee te zijn waardoor anderen afhaken
Vraag me alleen wel af waarom hij al een jaar te koop staat, lijkt dan toch iets mee te zijn waardoor anderen afhaken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Staat vast al een jaar te koop vanwege die gruwelijk lelijke houtlook waterval
Tsja geen idee, een V50 is meestal een auto die snel gaat. Al een proefrit gemaakt? Misschien verschaft dat wat meer duidelijkheid.

Tsja geen idee, een V50 is meestal een auto die snel gaat. Al een proefrit gemaakt? Misschien verschaft dat wat meer duidelijkheid.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
- lint
- Geartronic member
Leuke V50 maar je moet je afvragen waarom de V50 al een jaar te koop staat, misschien toch te duur?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Arnie82
- 2nd Gear member
Deze stond ook al te koop toen ik aan het kijken was naar een V50... Zeker een jaar dus.
Vond hem toen ook al net iets te duur met iets te veel KM's en ik heb niet het idee dat hij veel gezakt is in prijs...
Dat Nordic Oak interieur... Die wil ik wel van je overnemen mocht je hem kopen
Trouwens... Ik heb zelf ook een 2.0D en dat gaat op zich prima als je je bewust bent van de aandachtspunten van deze motoren.
Eigenlijk moet elke 120dkm het roetfilter vervangen worden en veel kleine stukjes vind het filter niet prettig.
Ik rij voornamelijk langere stukken en trek elke maand de peilstok er even uit. Heb er eigenlijk geen problemen mee.
Als de motor aan het regenereren is (dat merk je wel aan de motor en het verbruik op dat moment) dan helpt het om de motor een beetje te laten werken. Bijvoorbeeld even een versnelling terug op de snelweg. Blaast alles even lekker schoon weer.
Mocht het filter straks een keer issues gaan geven dan overweeg ik om hem bij VolvoTune te laten verwijderen, maar zolang alles goed draait ga ik er geen actie op ondernemen. "Luisteren" naar de auto is het advies.
Verder is de 2.0D een prima blok voor deze auto... genoeg souplesse om lekker mee te forenzen. Een D5 is nog mooier maar vindt deze maar eens voor een goede prijs met een mooie uitrusting. Wil je nog wat meer souplesse uit je 2.0D dan biedt VolvoTune een uitkomst.
Vond hem toen ook al net iets te duur met iets te veel KM's en ik heb niet het idee dat hij veel gezakt is in prijs...
Dat Nordic Oak interieur... Die wil ik wel van je overnemen mocht je hem kopen

Trouwens... Ik heb zelf ook een 2.0D en dat gaat op zich prima als je je bewust bent van de aandachtspunten van deze motoren.
Eigenlijk moet elke 120dkm het roetfilter vervangen worden en veel kleine stukjes vind het filter niet prettig.
Ik rij voornamelijk langere stukken en trek elke maand de peilstok er even uit. Heb er eigenlijk geen problemen mee.
Als de motor aan het regenereren is (dat merk je wel aan de motor en het verbruik op dat moment) dan helpt het om de motor een beetje te laten werken. Bijvoorbeeld even een versnelling terug op de snelweg. Blaast alles even lekker schoon weer.
Mocht het filter straks een keer issues gaan geven dan overweeg ik om hem bij VolvoTune te laten verwijderen, maar zolang alles goed draait ga ik er geen actie op ondernemen. "Luisteren" naar de auto is het advies.
Verder is de 2.0D een prima blok voor deze auto... genoeg souplesse om lekker mee te forenzen. Een D5 is nog mooier maar vindt deze maar eens voor een goede prijs met een mooie uitrusting. Wil je nog wat meer souplesse uit je 2.0D dan biedt VolvoTune een uitkomst.
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
-
- 3rd Gear member
Persoonlijk vind ik dit het mooiste interieur voor de V50, geluk dat smaken verschillen,
1 welk soort ritten werden er gemaakt met de wagen; veel korte of wat langere?
2 170Kkm is net voor de grens vd slijtagedelen, verwacht je maar aan 4000 euro uitgaven de komende 2 a 3 jaar; koppeling, 2 massavliegwiel, distributieriem, remschijven, ophangrubbers, typisch.
3 prijs; Belgische prijzen max 6000 euro, Duitse nog iets lager, 10000 euri s belachelijk, jammer genog voor de huidige eigenaar, maar marktprijzen bepalen de kost en niet de vraagprijs.
Mooie mooie wagen, de enige reden waarom ik hem persoonlijk niet zou kopen, is de km stand, zoals gezegd; net voor de grote stukken.
Misschien zijn al die stukken pas vervangen, als dat zo is, dan rij je hiermee probleemloos nog 6 jaar mee, en in dat opzicht is dan die 10K misschien toch te slikken, praat es met de verkoper zou ik zeggen.
Of rij er eens mee naar de garage en laat hem aan Vida hangen, dan weet je direct wat er allemaal mee gebeurd is.
1 welk soort ritten werden er gemaakt met de wagen; veel korte of wat langere?
2 170Kkm is net voor de grens vd slijtagedelen, verwacht je maar aan 4000 euro uitgaven de komende 2 a 3 jaar; koppeling, 2 massavliegwiel, distributieriem, remschijven, ophangrubbers, typisch.
3 prijs; Belgische prijzen max 6000 euro, Duitse nog iets lager, 10000 euri s belachelijk, jammer genog voor de huidige eigenaar, maar marktprijzen bepalen de kost en niet de vraagprijs.
Mooie mooie wagen, de enige reden waarom ik hem persoonlijk niet zou kopen, is de km stand, zoals gezegd; net voor de grote stukken.
Misschien zijn al die stukken pas vervangen, als dat zo is, dan rij je hiermee probleemloos nog 6 jaar mee, en in dat opzicht is dan die 10K misschien toch te slikken, praat es met de verkoper zou ik zeggen.
Of rij er eens mee naar de garage en laat hem aan Vida hangen, dan weet je direct wat er allemaal mee gebeurd is.
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Als je goed kijkt lijkt de tweede sleutel aan gort te zijn, bij elkaar geplakt met plakband.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Past:
- Bart
- 8th Gear member
Hij lijkt me aan de prijs en de kleurencombinatie is nogal smaakgevoelig (ik vind het zeker wat hebben), wellicht dat hij daarom al wat langer te koop staat?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 5th Gear member
Heb naar die foto zitten kijken, ik weet het niet dat zou dan bij de proefrit moeten blijken. Ik wil wel twee goede sleutels.sebastiaan84 schreef: Als je goed kijkt lijkt de tweede sleutel aan gort te zijn, bij elkaar geplakt met plakband.
V40 T2 Nordic+
-
- 5th Gear member
Ja ze zullen de apk niet doen zolang de auto te koop staat. Ok tekst in de advertentie had even aangepast moeten worden.
Ga deze week wel even rijden denk ik, het is in ieder geval een mooi volle summum uitvoering als ik het zo bekijk.
Volgens autoweek een nieuwwaarde van 41.000
Ga deze week wel even rijden denk ik, het is in ieder geval een mooi volle summum uitvoering als ik het zo bekijk.
Volgens autoweek een nieuwwaarde van 41.000
V40 T2 Nordic+
-
- 3rd Gear member
Die tweede sleutel; das mooi meegenomen om te onderhandelen, heb er pas eentje bijbesteld, kost 170 euro!!!.