Sinds 2015 ongeveer is er de nieuwe D2, de uitgeklede D4 eigenlijk.
Zo'n 2.0 moet toch soepeler rijden dan de 1.6 D2, kan iemand al zeggen hoe hij rijdt?
Benieuwd naar ervaringen nieuwe 2.0 D2 120Pk
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Echt waar, zo snel al?
Ik dacht dat in juni pas de eerste geleverd zouden worden. Wanneer heb je em besteld?
Ik dacht dat in juni pas de eerste geleverd zouden worden. Wanneer heb je em besteld?
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Hoe bevalt ie?
Ik zie toch echt bij velen dat ie de 1e week van juni uitgeleverd word, zo ook de onze
Ik zie toch echt bij velen dat ie de 1e week van juni uitgeleverd word, zo ook de onze

2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Mr. Reese
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18.08.2015 - 14:33
Ik heb dit blok nu een paar weken. Op zich een prima soepel blok. Het is prettig dat je rotondes en bochten gewoon in zijn 3 kunt nemen.Verwacht geen sportautoprestaties, maar hij is zeker soepel en rap.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
- V40OceanRacer
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.07.2015 - 14:17
Helemaal mee eens!Mr. Reese schreef: Ik heb dit blok nu een paar weken. Op zich een prima soepel blok. Het is prettig dat je rotondes en bochten gewoon in zijn 3 kunt nemen.Verwacht geen sportautoprestaties, maar hij is zeker soepel en rap.
Ik heb trouwens een hele V40-carrosserie om het blok laten bouwen

Ik kan niet vergelijken met de vorige D2 (1.6), maar wel met mijn vorige auto (Focus station 1.6 diesel). Vergeleken met de Focus rijdt'ie een stuk soepeler. Waar ik wel rekening mee moet houden is dat je in de 6de versnelling niet ff kan versnellen. Dan schakel ik toch terug naar 5. Dat gaat trouwens ook op als de snelheid er even uit gaat; als'ie onder de 100 zakt, schakel ik ook terug naar 5 om weer snelheid te maken. Dit begint al bijna een gewoonte te worden. Het went dus wel snel.
MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
- Mr. Reese
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18.08.2015 - 14:33
Dat viel buiten het budget.V40OceanRacer schreef:Ik heb trouwens een hele V40-carrosserie om het blok laten bouwen![]()

Laatst gewijzigd door Mr. Reese op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
- V40OceanRacer
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.07.2015 - 14:17
Dan moet je op de blaren zittenMr. Reese schreef:Dat viel buiten het budget.V40OceanRacer schreef:Ik heb trouwens een hele V40-carrosserie om het blok laten bouwen![]()
![]()

MY16 V40 D2 Business Ocean Race - Ocean Blue II
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30.06.2015 - 09:35
Sinds anderhalve week in bezit van een V40 D2 R-Design Rebel Blue.
De motor rijdt soepel. Inderdaad kun je de rotonde in zijn 3 nemen.
Wel heeft hij moeite 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6 te rijden.
Hij maakt dan eigenlijk te weinig toeren als je op een "heuvelachtige" weg rijdt.
Verder is het koppel wat je hebt als je in het juiste toeren bereik zit heerlijk.
De motor rijdt soepel. Inderdaad kun je de rotonde in zijn 3 nemen.
Wel heeft hij moeite 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6 te rijden.
Hij maakt dan eigenlijk te weinig toeren als je op een "heuvelachtige" weg rijdt.
Verder is het koppel wat je hebt als je in het juiste toeren bereik zit heerlijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Ik heb een D2 1.6 maar heb idd geen kabelboom aan de pijlstok gezien....Mr. Reese schreef: Zag trouwens in een ander topic dat de oude D2 1.6 in tegenstelling tot de D3, D4, etc geen elektronische peilstok had. De D2 2.0 heeft deze voorziening wel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 02.03.2014 - 21:44
Dan lijkt er toch weinig verschil in de 1.6 en 2.0 D2hoberss schreef: Sinds anderhalve week in bezit van een V40 D2 R-Design Rebel Blue.
De motor rijdt soepel. Inderdaad kun je de rotonde in zijn 3 nemen.
Wel heeft hij moeite 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6 te rijden.
Hij maakt dan eigenlijk te weinig toeren als je op een "heuvelachtige" weg rijdt.
Verder is het koppel wat je hebt als je in het juiste toeren bereik zit heerlijk.
Mijn 1.6 D2 heeft ook wat moeite met 50 in zijn 4, maar het kan redelijk goed.
Zou wel wat voor Autoweek zijn om de 2 te vergelijken, of wellicht is er al ergens op internet een vergelijking
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 19:30
- Locatie: Noord-Holland
- Contacteer:
Het lijkt er op dat de bak van de D2 gelijk is aan die van de D4, de opmerkingen over 80 in 6 zijn in ieder geval herkenbaar. Dat kan eigenlijk pas vanaf 90.
Edit: M66F vs M66H, bak zelf niet, misschien de verhoudingen wel..
Edit: M66F vs M66H, bak zelf niet, misschien de verhoudingen wel..
Laatst gewijzigd door Joh@n op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
TRANSMISSIONS | M66F | M66H |
---------------------- | ------------- | ------------- |
Versnelling | Ratio | Ratio |
1 | 3,583 | 3,385 |
2 | 2,050 | 1,952 |
3 | 1,267 | 1,267 |
4 | 0,838 | 0,868 |
5 | 0,617 | 0,652 |
6 | 0,510 | 0,540 |
R | 2,833 | 2,692 |
FD 1-6 | 3,882 | 3,773 |
FD R | 4,714 | 4,622 |
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 20.04.2012 - 18:33
Zijn er al mensen die deze motor hebben laten tunen? Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen...
Inmiddels al een breed scala aan websites wat dit aanbiedt; uiteenlopende vermogens van 150pk, 164pk, 184pk, 200pk en zelfs daarboven al gezien (vraag me wel af of dat überhaupt nog kan)
Inmiddels al een breed scala aan websites wat dit aanbiedt; uiteenlopende vermogens van 150pk, 164pk, 184pk, 200pk en zelfs daarboven al gezien (vraag me wel af of dat überhaupt nog kan)
Vorig vervoer
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut
-2006 Volvo S40 1.6D Black, Edition II uitvoering
-MY13 Volvo C30 D2 Passion Red R-Edition + Luxury Line + R-Design Bodykit + Trekhaak + Loadcover + Sunblinds
-MY12 Volvo V70 Summum Oyster Grey Metallic
-MY16 Volvo V40 Business Sport ONYX Metallic Black + 18 Inch Midir Diamond Cut / Glossy black
Huidig
MY15 Volvo V60 R-Design Crystal White Pearl + R-Design Plus Line + 19 Inch Artio Diamond Cut