Ik wil graag mijn V50 2.4 benzine automaat laten tunen. Er is ongetwijfeld al veel over geschreven maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Op internet zag ik bij Rica tuning een prijs van 453 euro. Via email heb ik contact gehad met Volvotune in Elst, daar een prijs van zo'n 300 euro.
Met weer een ander tuningbedrijf dat via marktplaats adverteerde contact gehad waar mij werd verteld dat het met de 2.4 van mijn bouwjaar (2005) geen zin had. (??)
Er zijn ongetwijfeld al veel v50 bezitters op het forum die dit hebben laten doen dus ik hoor graag ervaringen met tuningbedrijven en of het uiteindelijk de moeite waard is. Zijn er dan verschillende soorten tuning?
Tot nu toe neig ik het meest naar Volvotune in Elst. Men antwoord daar uitgebreid om mijn emails en ik ken mijn eigen auto inmiddels tot het laatste schroefje n.a.v. hun info aan de hand van mijn chassisnummer.
In volgorde van belangrijkheid gaat het mij om:
- zuiniger brandstofverbruik
- meer vermogen
- soepeler overbrenging automaat
- topsnelheid en acceleratie vermogen ( niet belangrijk maar wel nieuwsgierig)
Van 2.4 naar 2.4i
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Heb je hier ook al naar gekeken
http://bsrtuning.nl/
zonder PPC kastje kreeg ik een korting van 230 euro, weet niet of dat nu nog kan
http://bsrtuning.nl/
zonder PPC kastje kreeg ik een korting van 230 euro, weet niet of dat nu nog kan
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Het excuus van zuinig is alleen maar het goedpraten voor je partner.
Want als je meer vermogen hebt, ga je het ook gebruiken.
Verder is er tot 3000tpm niet echt wezenlijk verschil voelbaar.
Want als je meer vermogen hebt, ga je het ook gebruiken.
Verder is er tot 3000tpm niet echt wezenlijk verschil voelbaar.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Verschil 2.4 en 2.4i GT betreffende accleratie en top: 10,7 s / 200 kmh vs 9,0 s / 215 kmh.
Volvotune kan hem misschien nog iets beter maken als een std 170 pk 230 nm en dus nog iets betere prestaties neerleggen.
met mijn GT in manuele stand in de 4 tot dusver een top gehaald van 218 op GPS bij onze oosterburen.
Volvotune kan hem misschien nog iets beter maken als een std 170 pk 230 nm en dus nog iets betere prestaties neerleggen.
met mijn GT in manuele stand in de 4 tot dusver een top gehaald van 218 op GPS bij onze oosterburen.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91