Rare storing

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
hans98
4th Gear member

Vannacht ging het alarm van mijn auto af. Er was niks te zien dus heb ik alarm afgezet en ben ik verder geslapen.

Vanochtend deed niks het meer in de auto; de spiegels waren nog ingeklapt maar de deuren waren ontgrendeld. Als ik instapte ging het alarm af maar de toeter was heel zacht. De auto hing aan de laadpaal en de lampjes op de paal waren geel; dat is de kleur die aangeeft dat het laden klaar is.

De ANWB is gekomen en die constateerden dat de 12V accu nog maar 5 volt spanning aangaf. Na even wat stroom erop kon de auto gestart worden. Wat me opviel was dat óók de hybride accu helemaal leeg was. Hij kon zelfs niet op Pure worden gezet omdat de accu daarvoor te leeg was.

Wat ik erg vreemd vind is dat de zijruit aan de bestuurderszijde niet meer automatisch wil sluiten. Als ik de schakelaar stevig omhoog trek en dan loslaat stopt het raam met sluiten. Als ik hem vasthoud dan gaat het raam dicht maar meteen daarna half open. Als ik hem dan weer sluit gaan hij weer half open en de derde keer gaat het goed. En zo gaat dat elke keer; pas bij de derde keer blijft het raam gesloten. In de Volvo On Call app staat "ruit open" en hij geeft aan dat dit het bestuurdersraam is.

Kan het afgaan van het alarm met deze storing aan het raam te maken hebben?
Heeft iemand deze storing aan het raam wel eens meegemaakt?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
sergestoord
2nd Gear member

Heb deze 2 keer gehad begin 2014 voor de eerste software updates van 30000km. Had volgens mij te maken met een VOC systeem accu die zichzelf moet afsluiten na verloop van tijd maar vervolgens vrolijk verder slurpte aan de startaccu.
V60 D6 PIH MY2014
RoaldH
6th Gear member

Laat even de noodaccu van de VOC controleren door de dealer. Als deze niet meer 100% is, trekt deze door de foutmeldingen de 12v accu leeg, met alle nare gevolgen van dien.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Bertusb
Starter

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Probleem bij mij zat in (mijn eigen) instellingen in de app.

In de app had ik thuis als oplaadlokatie geconfigureerd. Als de auto thuis niet opgeladen werd, kwam de auto niet in de 'slaapstand' en liep de accu langzaam leeg (alarm ging af, enz)
Oplaadlokatie verwijderd in de app en sindsdien geen problemen meer
| V60 PIH MY2014 |
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

De zijruit kun je kalibreren zodat die weer automatisch opent/sluit. Als ik mij niet vergis: zorg er eerst voor dat de betreffende ruit helemaal omhoog staat. Vervolgens trek je de knop voor de betreffende zijruit een aantal seconden (stuk of 10?) naar je toe (de "sluit stand"). Je moet de knop wel helemaal naar je "toe trekken" zodat je voorbij de "klik" bent en je moet hem ook blijven vasthouden.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
hans98
4th Gear member

Dank voor de tip Hakan, kan ik het volgende keer zelf doen.

Ondertussen naar de garage geweest. Raam is inderdaad gefixt, auto is uitgelezen en ze zagen wel wat foutmeldingen waarvoor ik een software update ga krijgen.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
RoaldH
6th Gear member

Bertusb schreef: Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Probleem bij mij zat in (mijn eigen) instellingen in de app.

In de app had ik thuis als oplaadlokatie geconfigureerd. Als de auto thuis niet opgeladen werd, kwam de auto niet in de 'slaapstand' en liep de accu langzaam leeg (alarm ging af, enz)
Oplaadlokatie verwijderd in de app en sindsdien geen problemen meer
Dit klinkt als het "uitgesteld laden" probleem waar de PIH als een hondje steeds kwispelend vraagt "mag ik laden?" en zo de 12v accu leegraakt.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
marcvanos
2nd Gear member
Contacteer:

Het uitgesteld laden werkt bij mij nu wel perfect heeft het een aantal maanden niet gedaan. Een VOC update deed wonderen.

Lege accu ook een keer gehad. Bij mij sloot raam niet meer in snelstand maar ging wel dicht. Op een avond hoorde ik mijn alarm afgaan maar de wagen was niet meer open te krijgen en alarm was inmiddels gestopt.

ANWB gekomen en accu was leeg...even aan de kabel en probleem opgelost.

Maar de uiteindelijke oorzaak????
Volvo V 60 PIH Flamenco red
Audi A3 Sportback TDI
Seat Altea TDI
Audi A3 Sportback TDI
Peugeot 307 HDI
Chrysler PT Cruiser
Audi A3 TDI
VW Jetta TDI
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”