Even voortstellen en een probleem

Plaats reactie
Mennovolvo s80
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.09.2015 - 21:31
Locatie: Limburg

Hallo

Ik ben menno.

ik heb sinds kort een Volvo s80 2.8 t6 1999
met 355000 op de klok.

het is een zeer fijne auto.

toen ik hem kocht was er het volgende.
Bij flinke vermogen vraag kreeg ik de melding GEEN OLIE DRUK S.V.P STOPPEN.
Nou heb ik hier het een en ander er over gelezen, maar toch.
Ik heb meteen olie+filter vervangen. eerst een flush gebruikt.
olie wat er uitkwam was zeker niet goed.

nu rij ik een week.
geen melding gehad ook niet bij flink gasgeven.
nu vandaag, geef ik flink gas kreeg ik de melding weer.
meteen gestopt. motor afgezet. en weer gestart.
melding weg. daarna weer wat harder opgetrokken, geen melding.
Iemand idee wat dit kan zijn of hoe ik dit kan controleren?

Ik heb de auto met een goedkope scan tool uitgelezen geen dtc.
Heb gebruikt de ELM Scan compact 5.

Nog een probleem.
Als ik de auto start.
krijg ik even op het melding display:
Dstc service
Abs service
maar dit kan ik nergens terug vinden.
Misschien slechte accu?

En dan het laatste probleem
(ik weet het, het zijn nog al wat problemen)

Ik heb het idee als ik hard op trek, dat hij even vol vermogen gaat.
maar daarna wat afzakt.
Mijn vermoede.? is met de DSTC??

Alvast bedankt voor het lezen,
en hoop op goede reacties.

Met vriendelijke groet,
Menno
Gebruikersavatar
volvo355
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 14.10.2014 - 17:27

Welkom Menno,

Misschien heb je hier iets aan. Weet niet of dit ook voor jouw s80 geldt. http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=8852
Ik zou in ieder geval even een specialist/dealer opzoeken.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30276
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Jammer van de problemen met de S80, het is verstandig om de auto te laten uitlezen bij de dealer.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 536
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: San Diego, California

Inhouden bij vol optrekken was bij de mijne de TCV (turbo control valve). Nieuwe erin, van IPD, en probleem opgelost. Succes met de andere punten.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

Dit zijn de O-ringen van je olie aanzuigbuis in je carter.
De aanzuigbuis is aan 1 kant vastgemaakt waardoor hij een beetje kan kantelen.
Na 2 ton zijn de rubbers gaar en heb je al kans op schade.

Ik heb zelf bij mijn V70 ze laten vervangen bij 210.000 en was al nodig omdat de rubbers te veel speling hadden.
Schijnt een constructie "foutje" te zijn.

Kosten om te vervangen is iets van € 250 euro bij Volvoservice.eu

Of als je handig ben.
Olie er uit. carter los en 5 o-ringen vervangen.

Advies niet meer hard te gassen.
Je krijgt op de wijze lager schade.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Mennovolvo s80
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.09.2015 - 21:31
Locatie: Limburg

Hallo.
Over mijn olie druk probleem een update.
Sta nu bij Volvoservice.eu in elst.
Echt super. De monteurs hebben snel en zeer goed werk verricht.
Zeker een aanrader voor iedereen die een probleem met een volvo heeft.

Alle o-ringen in het Carter die vervangen moesten worden zijn vervangen en waren ook echt kapot..
En nu hopen dat we nog veel mooie kilometers kunnen rijden.

Nog nogmaals Volvoservice.eu is een aanrader.
Bedankt voor de tip om hier heen te gaan.

Menno
Plaats reactie

Terug naar “S80”