Nieuw lid met een vraagje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Volvo850lorenzo
Starter

Beste forum gebruikers...
Even voorstellen ben Lorenzo heb onlangs een volvo 850 20v 2.0L met 142 pk op de kop getikt met 160.000km op de teller nog maar staan ... rijd echt zalig de wagen ....
MAAR er is jammer genoeg een maar .. af en toe slaat de motor gewoon af ... en na enkele minuten start hij terug zonder problemen soms dagen goed soms paar keer na elkaar ... wat zou hiervan het probleem kunnen zijn hopelijk kunnen jullie hier meer over vertellen ...
Foto's van de 850 volgen
lint
Geartronic member

Welkom.
Jammer dat je problemen hebt met je 850, het is handig om de ontsteking en het brandstofsysteem goed te controleren misschien kan je zo de storing opsporen.
Laatst gewijzigd door lint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
850sittard
2nd Gear member

Enige symptomen voor de motor afslaat? Of gewoon spontaan zonder aankondiging?
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
Volvo850lorenzo
Starter

Spontaan zonder aankondiging ... als ik direct erna wil starten draait de motor rond maar slaat niet aan en paar minuutjes wachten en start direct zonder problemen...
lint
Geartronic member

Misschien de temperatuursensor van de inspuiting tijdens het starten?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Antennering?
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Volvo850lorenzo
Starter

Hoe kan ik die temperatuur sensor testen en eventueel vinden .....

En wat word er bedoeld met antennering
petrolhead2.5
Starter

controleer relais 103 (brandstofpomprelais) in de zekeringkast onder motorkap rode relais met nr. 103 erop (makkelijkst is ff eentje scoren gebruikt) al weet je natuurlijk nooit zeker of de gebruikte 100% goed is. Je kunt 't relais ook tijdelijk doorverbinden. Dus als je STARTMOTOR wel rond gaat maar je MOTOR slaat niet aan is dit de hoofdverdachte, krijgt immers geen brandstof. De contactjes inwendig in het relais willen 't wel eens begeven waardoor het zomaar kan zijn dat 't tijd lang goed gaat, maar ook in één keer heel vaak fout gaat......

Gaat je startmotor helemaal niet aan of hapert, dan is het vaak de bedrading (dikke + draad en massa aansluiting controleren) of de startmotor zelf.
Laatst gewijzigd door petrolhead2.5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo850lorenzo
Starter

Even een update ... ik heb de benzinerelais na gekeken en niks aan te zien wel vond ik dat die redelijk los was. Ik heb er een plastiekje tussen gestoken en wagen valt niet meer plots stil . Echter gisteren was het wat frisjes en zet ik de kachel naar warm en de wagen valt direct stil heb hem direct terug op 0 gezet dus koude lucht en wagen rijd terug normaal .
bernhard2
3rd Gear member

krukassensor?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Volvo850lorenzo schreef: En wat word er bedoeld met antennering
Antennering zit bij contactslot. Deze scant de (transponder in de) sleutel. Het is een soort diefstalbeveiliging.
Maar ik zie geen verband met de kachelbedieding.
Het is een beetje een naald in de hooiberg zoeken, met een blinddoek om. Ik zou wat systematischer gaan zoeken.

Wanneer de auto weer een keer niet starten wil, controleer dan of er wel benzine wordt geïnjecteerd. Haal een bougie eruit. Deze moet dan nat zijn van de benzine. Dan heb je deze mogelijkheid uitgesloten.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
evert65
6th Gear member

welkom, een 850 met zo weinig km?
man je heb een lot uit de loterij
misschien dat hij vanwege het probleem daarom zo weinig KMs heeft O-) :D
ga even bij een Volvo dealer langs , en leen even een relais, die hebben misschien nog wel op voorraad denk liggen( dan kun je even testen)
keep calm!, your randomizer is running
Volvo850lorenzo
Starter

Hallo , Hallo eventjes geleden , dus terug even een update ...

ondertussen eens die relais opengemaakt en gereinigt en klein plastiekje ertussen gestoken , moet zeggen sindsdien geen enkel probleem met de wagen ,....
Wel heb ik opgemerkt dat ik steeds het uitstelde om eens te kijken waarom mijn ruitensproeiers niet werkten .... nu vandaag dit eens nagekeken en bij het vullen liep het met verschillende straaltjes er vanonder terug uit dus vermoederlijk mijn reservoir die lek is ... dit weekend is gaan kijken voor een 2dehandse eronder te plaatsen of een nieuwe te bestellen , met de winter voor de deur moet dit wel in orde zijn vind ik zelf .... heb ook eens navraag gedaan bij een volvo dealer en die vertelde mij dat dit idd ook relais 103 kon zijn of vuil in de leidingen .
ik moest hem verschillende keren goed voltanken met Kwaliteitsbenzine 95 ... , doe ik namelijk altijd . heb ook paar keer zijn snuit volledig opengetrokken en gaat heel lekker voorruit .
ik heb ook navraag gedaan en ik ben in principe de 2de eigenaar die de wagen heeft , de 1 ste eigenaar heeft hem nieuw gekocht en heeft hem over 1 jaar verkocht aan een garage en enkel de garagist heeft er een paar maal met de garageplaten met gereden en daarna heb ik hem gekocht , ook is nu aan het licht gekomen dat de garagist 2x zonder benzine is gevallen ...
Kan ook mij iemand vertellen waar de brandstoffilter zit ... hij moet namelijk zijn onderhoud gaan krijgen .

Ps onderhoudsboekje is volledig ingevuld tot de dag van vandaag ....
evert65
6th Gear member

das ook een hele slimme garagist.......
blijf verder maar uit zijn buurt :)
keep calm!, your randomizer is running
henry classic v70
2nd Gear member

Volvo850lorenzo schreef: Hallo , Hallo eventjes geleden , dus terug even een update ...

ondertussen eens die relais opengemaakt en gereinigt en klein plastiekje ertussen gestoken , moet zeggen sindsdien geen enkel probleem met de wagen ,....
Wel heb ik opgemerkt dat ik steeds het uitstelde om eens te kijken waarom mijn ruitensproeiers niet werkten .... nu vandaag dit eens nagekeken en bij het vullen liep het met verschillende straaltjes er vanonder terug uit dus vermoederlijk mijn reservoir die lek is ... dit weekend is gaan kijken voor een 2dehandse eronder te plaatsen of een nieuwe te bestellen , met de winter voor de deur moet dit wel in orde zijn vind ik zelf .... heb ook eens navraag gedaan bij een volvo dealer en die vertelde mij dat dit idd ook relais 103 kon zijn of vuil in de leidingen .
ik moest hem verschillende keren goed voltanken met Kwaliteitsbenzine 95 ... , doe ik namelijk altijd . heb ook paar keer zijn snuit volledig opengetrokken en gaat heel lekker voorruit .
ik heb ook navraag gedaan en ik ben in principe de 2de eigenaar die de wagen heeft , de 1 ste eigenaar heeft hem nieuw gekocht en heeft hem over 1 jaar verkocht aan een garage en enkel de garagist heeft er een paar maal met de garageplaten met gereden en daarna heb ik hem gekocht , ook is nu aan het licht gekomen dat de garagist 2x zonder benzine is gevallen ...
Kan ook mij iemand vertellen waar de brandstoffilter zit ... hij moet namelijk zijn onderhoud gaan krijgen .

Ps onderhoudsboekje is volledig ingevuld tot de dag van vandaag ....
Vóór het rechter achterwiel, is ongeveer zo groot als een frisdrankblikje.
Kijk eerst even of de klem waar de filter mee vastzit nog gangbaar is voordat je deze verbuigt etc. want dan krijg je de nieuwe filter niet meer vast
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”