Ik vond de elektrische motor in de T8 krachtig aanvoelen in vergelijking tot de D6 (hij is volgens mij ook sterker dan degene die in de D6 ligt), dus ik was benieuwd of dat ook objectief er uit komt.
Tijd voor een 0-100 km/h dus!
Nou bleek tot 80 km/h het verschil niet zo groot, de T8 is iets langzamer dan de D6 en wanneer je ze kort na elkaar rijdt merk je dat toch ook wel.
Voorbij de 90 km/h is de versnelling in de T8 er wel uit.
Ik heb 3 keer geprobeerd de T8 elektrisch naar de 100 km/h te rijden en het lukte mij telkens net niet.
Er zit ook niet zo'n duidelijke drempel in het gaspedaal waar je tegenaan drukt, in de D6 is dat een stuk beter aan te voelen.
De overgang van elektrisch naar benzine is wel smoother in de T8 dan in de D6, maar dat heeft er vast ook mee te maken dat de D5 motor in de V60 een stuk rauwer is dan de benzine motor in de T8.
Ik heb even een kort filmpje gemaakt:
Omdat ik even omgedraaid ben bij een 60 km/h zone lijkt het alsof ik 100 rij door een 60 km/h zone, maar dat is beslist niet het geval!
klik
0-100 km/h T8 vs D6
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bij de D6 gaat het naaldje pas bij ongeveer 105 km/h naar beneden. Bij de T8 is dat al veel sneller zo te zien. Nou kan ik mij goed herinneren dat de V60 hetzelfde euvel had 2 jaar terug. Toen ging het naaldje al bij 80-90 km/h naar beneden. Denk dat je een software update moet afwachten, de T8 is nog redelijk nieuw 

Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik kan gewoon tot 130km/u optrekken hoor maar duurt alleen ff wat bedoel je met software aanpassing voor dat naaldje?
Verder toch wel mooi wagenpark zo!
Verder toch wel mooi wagenpark zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Paul, moet jij na een bepaalde snelheid niet oppassen dat de diesel bij springt?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja 130
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De ca 80 pk van de e motor is een piekvermogen dat kan de auto maar korte tijd leveren dit zal ongetwijfeld zijn om het accu pakket te beschermen. Mocht dat die beperking er niet zijn zou je in minder dan 10 minuten het complete accu pakket leeg kunnen trekken en daar kan het slecht tegen. Dat driehoekje wat terugvalt is gewoon een software matige beperking van het vermogen om de accu's te beschermen. Dat dit bij de XC90 eerder gebeurd dan mij de V60 zal eem combinatie zijn van extra gewicht en hogere cw waarden. Wil je met de XC90 harder dan 100 electrisch zul je er dus rustiger naar toe moeten "accelereren".
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
- Locatie: Oegstgeest
Pffff ben ik toch blij dat ik voor de V60 gekozen heb 

Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs