Ik zit een beetje te testen en te proberen met de spraakcommando's, ik maakte daar in de A4 veel gebruik van.
Ik vind het in de V60 toch wat omslachtig,als ik iemand wil bellen en ik ben in het nav scherm en ik druk op de spraaktoets moet ik eerst "telefoon"zeggen, dan "bel contact" en dan de naam van het contact?
Bij de A4 maakt het scherm niet uit, kan je gewoon bel naam van het contact en hup ging die bellen.
Doe ik iets verkeerd of is het echt zo omslachtig?
Ik heb ook in het nav scherm mijn thuisadres onder huis ingegeven maar ik kan daar vlgs mij ook geen spraakcommando voor geven, alleen via laatste bestemmingen, ook hier, doe ik iets verkeerd?
Ik ben benieuwd!
V60 PIH MY 2016 geleverd!
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
- jalex_h
- 6th Gear member
In de V70 kan ik, onafhankelijk van waar het scherm op dat moment op staat, gewoon "kies contact" zeggen waarna de Volvo me vraagt de naam te noemen. Verwacht niet dat het bij jou anders is.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- lint
- Geartronic member
Het is verstandig op die spraakaansturing met stemcommando's goed door te nemen maar dan werkt het erg gemakkelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik vind het ook een lastige.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
@jalex_h dank je, het "kies contact" is het commando dat ik zocht, werkt bij mij ook!
@Lint Ik zal de lijst eens goed doornemen want het werkt inderdaad prettig als je de juiste commando's kent
.
Nu alleen de navigatie naar huis nog......
@Lint Ik zal de lijst eens goed doornemen want het werkt inderdaad prettig als je de juiste commando's kent

Nu alleen de navigatie naar huis nog......
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
@Remmm Ik had ook aan de dealer gevraagd om de auto niet gepoetst te leveren, toen ik de eerste keer kwam kijken was die al gepoetst...( de mijne heeft een maand of drie bij de dealer in de showroom gestaan).
Ik zelf had liever gehad dat de auto niet gepoetst was, maar ja was toch gedaan en moest toch best het één en ander corrigeren.
Ik moet wel zeggen dat de spikkel er echt mooi inzit in de lak, als de zon erop staat komen er allerlei kleuren flakes naar boven, daar ben ik heel blij mee!
Verder nu de eerste 900 km ( afgelopen week niet gereden ivm weekje Sevilla) gereden en het bevalt me uitstekend! Vooral het elektrisch rijden is gewoon rustgevend. Ik ga in de pure stand naar mijn werk (32 km) en weer terug, ik kan thuis en op mijn werk laden.De eerste ritten op de snelweg de snelheid iets te hoog staan op de ACC waardoor bij een brug bij een afslag de motor aansloeg en dat wil ik eigenlijk niet, het wordt echt al een sport om zo goedkoop mogelijk te rijden.
Al twee "langere" ritten gehad waarbij de D5 lekker heeft kunnen brommen (zalig geluid) en de auto in de save mode gehad.
Verbruik tot nu toe 1 op 33, dit moet nog wel een stukje hoger worden trouwens.
Langzaam maar zeker ga ik wennen aan de auto, het sensus systeem wordt steeds duidelijker en ik ga steeds meer gebruik maken van alle mogelijkheden. De kanteling van de spiegel bij het achteruitrijden is handig.De zit is meer dan fantastisch, beter dan de A4 vind ik. Het niet openen van alle deuren bij het uitstappen zal nog moeten wennen is nu nog irritant. Verder heb ik het idee dat mijn pre-conditionering via de timer op de app niet werkt, het is toch zo dat de auto op temperatuur moet zijn op de tijd die je in de app instelt? Gisteren dit via de app en direct starten getest en toen was de auto na een kwartier wel warm, volgens de timer de eerste keer (twee weken terug) niet, morgen nog maar eens proberen.
Nogmaals meer dan tevreden met de V60, ik ga de A4 niet missen, daar ben ik na twee weekjes sturen van overtuigd! AFijn toch nog even een foto van de fraaie metallic spikkel
Ik zelf had liever gehad dat de auto niet gepoetst was, maar ja was toch gedaan en moest toch best het één en ander corrigeren.
Ik moet wel zeggen dat de spikkel er echt mooi inzit in de lak, als de zon erop staat komen er allerlei kleuren flakes naar boven, daar ben ik heel blij mee!
Verder nu de eerste 900 km ( afgelopen week niet gereden ivm weekje Sevilla) gereden en het bevalt me uitstekend! Vooral het elektrisch rijden is gewoon rustgevend. Ik ga in de pure stand naar mijn werk (32 km) en weer terug, ik kan thuis en op mijn werk laden.De eerste ritten op de snelweg de snelheid iets te hoog staan op de ACC waardoor bij een brug bij een afslag de motor aansloeg en dat wil ik eigenlijk niet, het wordt echt al een sport om zo goedkoop mogelijk te rijden.
Al twee "langere" ritten gehad waarbij de D5 lekker heeft kunnen brommen (zalig geluid) en de auto in de save mode gehad.
Verbruik tot nu toe 1 op 33, dit moet nog wel een stukje hoger worden trouwens.
Langzaam maar zeker ga ik wennen aan de auto, het sensus systeem wordt steeds duidelijker en ik ga steeds meer gebruik maken van alle mogelijkheden. De kanteling van de spiegel bij het achteruitrijden is handig.De zit is meer dan fantastisch, beter dan de A4 vind ik. Het niet openen van alle deuren bij het uitstappen zal nog moeten wennen is nu nog irritant. Verder heb ik het idee dat mijn pre-conditionering via de timer op de app niet werkt, het is toch zo dat de auto op temperatuur moet zijn op de tijd die je in de app instelt? Gisteren dit via de app en direct starten getest en toen was de auto na een kwartier wel warm, volgens de timer de eerste keer (twee weken terug) niet, morgen nog maar eens proberen.
Nogmaals meer dan tevreden met de V60, ik ga de A4 niet missen, daar ben ik na twee weekjes sturen van overtuigd! AFijn toch nog even een foto van de fraaie metallic spikkel

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Preconditioning en dan met name de timer heeft al sinds de introductie van de pih niet goed gewerkt en werkt nog steeds niet goed. Is afhankelijk van een aantal factoren die hier ergens beschreven staan.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Vanmiddag de timer ingesteld op 15.45 uur en toen ik ging kijken stond de aanjager vrolijk koude lucht in een koude auto te blazen....Als ik de standkachel direct start werkt het wel, dus de standkachel werkt dus wel.
Ik zal morgen de dealer eens bellen met dit probleem en dan ben ik toch benieuwd wat ze hier aan gaan doen, het lijkt me toch sterk dat ze me iets aanraden en zelfs laten betalen voor iets dat niet werkt
.
Ik zal morgen de dealer eens bellen met dit probleem en dan ben ik toch benieuwd wat ze hier aan gaan doen, het lijkt me toch sterk dat ze me iets aanraden en zelfs laten betalen voor iets dat niet werkt

Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Directe start werkt (bijna) altijd inderdaad! Nou ik kom al bijna 2 jaar lang bij de dealer met dit probleem maar een echte oplossing is er nog niet. Volvo is er wel van op de hoogte.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Des te vreemder dat men dit niet zegt bij de verkoop en men een klant wel laat betalen voor VOC en standkachel en aangezien ik 's morgens om 03.30 uur vertrek is dit één van de redenen dat ik dit erbij genomen heb, nou ja maar zien wat de dealer zegtrsnhakan schreef: Directe start werkt (bijna) altijd inderdaad! Nou ik kom al bijna 2 jaar lang bij de dealer met dit probleem maar een echte oplossing is er nog niet. Volvo is er wel van op de hoogte.

Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je auto voor 00:00 klaar is met laden heb je grote kans dat de standkachel om 03:30 wel werkt. Probeer het maar eens 

- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ik had vd week nauwelijks Diesel in de tank. Auto gaf toen aan geen gebruik te maken van de Stand verwarming ivm laag Diesel niveau. Voor de rest werkt het uitstekend hoor. Ook vanaf de VOC app..... Hmmm eigenlijk alleen vanaf de VOC app. In de auto heb ik geen idee hoe dat ding aan moet. Staat wel iets over extra verwarming of zo. Wellicht is het dat....
“Carpe Diem”
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Nee Han, je kan de standkachel ook direct starten ipv via VOC ipv via de timer.
@rsnhakan auto is eigenlijk altijd voor 24.00 uur klaar met laden maar blijft dan uiteraard wel een de paal staan (ring is dan geel ipv) blauw tijdens laden.
Auto is nu klaar met laden en van de paal afgehaald, ik ben benieuwd morgenochtend
@rsnhakan auto is eigenlijk altijd voor 24.00 uur klaar met laden maar blijft dan uiteraard wel een de paal staan (ring is dan geel ipv) blauw tijdens laden.
Auto is nu klaar met laden en van de paal afgehaald, ik ben benieuwd morgenochtend

Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Paul
- Geartronic member
Hier (afgeklopt) werkt het uitstekend al 2,5 jaar hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Paul, stel jij de timer wel eens een dag van te voren in? Er zijn er idd een aantal wagens waar het wel goed gaat.
Han, even op het knopje in je richtingaanwijzerhendel drukken. Daarna kun je zoeken naar standkachel. Directe start zou er moeten staan. Via de afstandsbediening kun je hem starten door het licht knopje 5 seconden ingedrukt te houden. Je auto zal gaan knipperen en zodra de knipperlichten voor een seconde of twee aanblijven is dat een bevestiging dat het verwarmen gestart is (dit laatste is trouwens een optie/accessoire, kost voor de V70 €295).
Millimeter, je hebt kans dat de stoelen en evt het stuur niet verwarmd worden, omdat de auto niet aangesloten is op het net.
Han, even op het knopje in je richtingaanwijzerhendel drukken. Daarna kun je zoeken naar standkachel. Directe start zou er moeten staan. Via de afstandsbediening kun je hem starten door het licht knopje 5 seconden ingedrukt te houden. Je auto zal gaan knipperen en zodra de knipperlichten voor een seconde of twee aanblijven is dat een bevestiging dat het verwarmen gestart is (dit laatste is trouwens een optie/accessoire, kost voor de V70 €295).
Millimeter, je hebt kans dat de stoelen en evt het stuur niet verwarmd worden, omdat de auto niet aangesloten is op het net.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Paul
- Geartronic member
ja avond voor de ochtend, maar meestal idd paar uurtjes ervoor
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Auto was vanmorgen wel warm maar de stoelen inderdaad niet,
Nu staat de auto weer aan de stekker en laten hem lekker staan, via de app de timer op 03.30 uur gezet, dus nu met de kabel eraan, ik ben benieuwd morgenochtend
.
Nu staat de auto weer aan de stekker en laten hem lekker staan, via de app de timer op 03.30 uur gezet, dus nu met de kabel eraan, ik ben benieuwd morgenochtend

Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- Paul
- Geartronic member
Zo en even getest vanochtend met de app om 7.40 enne uh auto lekker warm, maar billetjes en handjes niet.
Had de auto niet aan de kabel zitten, morgen weer aan kabel kijken wat hij dan doet. Ik denk warme billetjes!
Had de auto niet aan de kabel zitten, morgen weer aan kabel kijken wat hij dan doet. Ik denk warme billetjes!
- Millimetervreter.
- 5th Gear member
Dan weet ik in ieder geval eerder of het aan de kabel werkt Paul 

Lakfluisteraar.
Lakfluisteraar.
- henkchroom
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Als de auto niet aan de kabel ligt, worden de stoelen niet verwarmd.
Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing.
Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing.