Vacuum probleem

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxplus
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17

Hallo Allemaal,

Ik heb exact hetzelfde probleem als onderstaand Youtube filmpje. Wat ik me afvraag, wat is er kapot, 1 of beide onderste motorsteunen of de betreffende klep die in het filmpje wordt aangewezen. Zoals in het filmpje te horen is is het geluid volledig verdwenen als de slang wordt afgesloten. De motor is dan volledig stil en er komt geen damp meer uit.

Tips en oplossingen zijn welkom.


Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Motorsteun kun je testen met een stuk slang erop en er aan te zuigen..
Gebruikersavatar
Maxplus
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17

Hallo Allemaal,

De garage kijkt naast de olielekkage ook de carteventilatie en de motorsteunen na.
Ik hoop dat ze de veroorzaker van dit probleem vinden.

Groet Maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
BlackSpider
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18

Ik ben erg benieuwd. Ik heb sinds gisteren dit zelfde geluid en meer last van roet.
Laat je ons de bevindingen weten?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 k
m
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Gebruikersavatar
Maxplus
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17

Hallo Allemaal,

De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
Gebruikersavatar
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Berichten: 382
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
Locatie: Afferden Gld
Contacteer:

Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Gebruikersavatar
Maxplus
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17

Maurits@Parts4Swedes schreef: Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Dat vind ik dus ook, relatief weinig geld voor zoveel werkzaamheden. Daarom ben ik ook tevreden. Maar ik moet wel zeggen dat dit een bedrijf is waar de werkzaamheden (motoren en bakken vervangen) regelmatig voorkomen. Dus ze zullen er wel handigheid in hebben.

Groet Maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Maxplus schreef: Hallo Allemaal,

De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Maxplus
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9305
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

SuperKnutsel schreef:Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Ik had het ook bij mijn S60. De garage zei toen dat er een gat in het blok zit om hem schoon te spoelen na productie. Daarna gaat er een stop/dop in.
Die is bij de oudere auto's van kunststof (?) en wordt er na verloop van tijd gewoon uit geduwd door de oliedruk.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Maurits@Parts4Swedes schreef: Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Dat valt ook wel weer mee, in een anderhalf uur ligt hij er naast,.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”