Hallo Allemaal,
Ik heb exact hetzelfde probleem als onderstaand Youtube filmpje. Wat ik me afvraag, wat is er kapot, 1 of beide onderste motorsteunen of de betreffende klep die in het filmpje wordt aangewezen. Zoals in het filmpje te horen is is het geluid volledig verdwenen als de slang wordt afgesloten. De motor is dan volledig stil en er komt geen damp meer uit.
Tips en oplossingen zijn welkom.
Vacuum probleem
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Motorsteun kun je testen met een stuk slang erop en er aan te zuigen..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 18.11.2007 - 20:18
Ik ben erg benieuwd. Ik heb sinds gisteren dit zelfde geluid en meer last van roet.
Laat je ons de bevindingen weten?
Laat je ons de bevindingen weten?
Mazda 323 1.3. 16v 1990 270.000 km
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
Ford Mondeo 1.6 ztec 1993 135.000 km
Alfa Romeo 155 1.7 TS 1995 212.000 km
Alfa Romeo 156 1.8 TS 1998 220.000 km
Fiat Punto 1998 1.2 75.000 km
Volvo V40 1.8 1998 335.000 km
Ford Mondeo 1.8 2003 165.000 km
Volvo V50 2.0D 2009 275.000 km
Alfa Romeo 1.9 JTD 2003 394.000 km
Volvo V70 2.4d 2002 572.000 KM
- Maxplus
- 2nd Gear member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17
Hallo Allemaal,
De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxplus
De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
- Maxplus
- 2nd Gear member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17
Dat vind ik dus ook, relatief weinig geld voor zoveel werkzaamheden. Daarom ben ik ook tevreden. Maar ik moet wel zeggen dat dit een bedrijf is waar de werkzaamheden (motoren en bakken vervangen) regelmatig voorkomen. Dus ze zullen er wel handigheid in hebben.Maurits@Parts4Swedes schreef: Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Groet Maxplus
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Maxplus schreef: Hallo Allemaal,
De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxplus
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had het ook bij mijn S60. De garage zei toen dat er een gat in het blok zit om hem schoon te spoelen na productie. Daarna gaat er een stop/dop in.SuperKnutsel schreef:Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Die is bij de oudere auto's van kunststof (?) en wordt er na verloop van tijd gewoon uit geduwd door de oliedruk.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat valt ook wel weer mee, in een anderhalf uur ligt hij er naast,.Maurits@Parts4Swedes schreef: Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.