Stuurbekrachtiging is idd elektrisch.
Wel was in de zomer een issue....als motor stilvalt bij spoorbomen of de brug open ( want alleen daar is het soms handig ) starte hij opeens zomaar, omdat de airco vond dat de temp te ver opliep....die airco pomp staat ook stil nml.
Start-stop permanent uitschakelen
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik gebruik gewoon het knopje om de SS uit te zetten. Dit doe ik bij koude motor, daar ik van mening ben dat het frequent stoppen en starten bij koude motor niet zo goed is (ik woon in de voorstad, vooraleer ik op de autostrade zit moet ik nog wel minimaal 3 lichten voorbij). Voorts zet ik de SS soms ook uit bij filerijden. Als ik de SS uit zet, zet ook telkens de pook in N omwille van de kruipneiging en m'n remmen. (automaat).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9310
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Jaa precies, en draait ook alleen maar wanneer nodig lijkt me? Dat klinkt wel als een vooruitgang.Marcnij schreef: Veel nieuwe auto's hebben elektrische stuurbekrachtiging.
Van de airco begrijp ik ook wel. Dan moet er een elektromotor aan van 3 KW, beetje te gek.
Of je zet juist de airco aan om SS te manipuleren?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- coqrouge
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 14:06
- Locatie: Ergens tussen EHSB en EHTW
Die permanente stekker zou ik niet doen. Ik denk dat de parkeersensoren/camera voor de achterkant dan ook niet meer werken..Msuidgeest schreef: En dat opent mogelijkheden om permanent een stekker in je knobbeldooje te steken. Daar zit het beroemde schakelaartje die je mistlamp op de auto uitschakelt. Maar je kunt er dus ook iets anders zinnigs mee doen.
