Ik ga voor het eerst volvo rijden en ben om die reden eerst lid geworden van dit forum.
Ik kan nu een volvo v70 2.4 diesel kopen uit 2008.
Vragen:
Is dit de voorloper van de d5 waarvan gezegd wordt dat de motor op een bepaald moment het begeeft?
Is de 2.4 wel geschikt om af en toe korte afstanden te rijden van 5-10 km of af en toe in het dorp mee te rijden?
Weten jullie misschien een alternatief wanneer deze auto minder geschikt is?
Bedankt!
Hoe goed is een Volvo V70 2.4 diesel uit 2008?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is gewoon een heel goede auto. Hoeveel km rijd je per jaar? Hij moet af en toe wel een flink eindje rijden om het roetfilter de kans te geven schoon te branden. Als je weinig km's rijd (<20.000/jr) is het verstandiger (en fijner in het geval van een 5 cilinder!) om een benzine te kopen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De 2.4D uit 2008 is de good Old 163pk D5. Niks mis mee en zoals Edraket terecht zegt: het ding moet af en toe wel even aan de bak om de zaak te regenereren. Maar....er is ook een 171 pk met die typeaanduiding, dat is feitelijk de 185 PK met nieuwe software waardoor iets minder PK (merk je niks van) maar dat ding is fors zuiniger als de 185 pk. Roetfilter, regeneratie...kost allemaal diesel.
Verschil is: 185 pk slurpt 1-13 tot 1-15, met de 2.4D (171 pk) is 1-18 1-19 zeker haalbaar.
Verschil is: 185 pk slurpt 1-13 tot 1-15, met de 2.4D (171 pk) is 1-18 1-19 zeker haalbaar.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29564
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Zoals al eerder is gezegd is het ook erg afhankelijk van je jaarkilometrage. Bij minder dan 20k kilometer per jaar is een 5 cilinder benzinemotor ook een hele fijne auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het hangt ook af van persoonlijke smaak, wij halen met onze C70 D3 ongeveer 14.000km/jaar maar rijden veel liever diesel dan benzine door het hoge koppel op lage toeren.
We hebben in 2012 bij Volvo een proefrit gemaakt met een C70 T5 en dat lag ons helemaal niet.
We hebben in 2012 bij Volvo een proefrit gemaakt met een C70 T5 en dat lag ons helemaal niet.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27389
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
In België ben je dan weer beter af dan hier, in Nederland worden de vaste lasten van een diesel met dergelijke kilometers weer fors hoger dan die van een benzine
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.10.2015 - 19:00
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik rijd 20000 per jaar inderdaad waarvan 4000 tijdens de vakantie van 4 weken. Ik vind diesel erg fijn rijden maar ik weet niet goed hoe de benzine rijdt en of deze duurder is. Ik heb mijn breakevenpunt uitgerekend op zo'n 17000 km. Hierboven wordt diesel goedkoper. Diesel of Benzine scheelt dus een paar tientjes. Wel ben ik bang voor die kleine ritjes van mijn vrouw waarbij ze 1 km naar de bakker rijdt en terug. Dat kan toch niet goed zijn voor zo een motor. Aan de andere kant heb ik met een diesel wel een excuus om een keer goed door te gassen met die bak.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Lopen is ook een optie mits fysiek mogelijk. Voor kleine boodschappen in het centrum ga ik geen koude diesel 1 km heen en 1 km terug laten rijden.EBaan schreef: Wel ben ik bang voor die kleine ritjes van mijn vrouw waarbij ze 1 km naar de bakker rijdt en terug. Dat kan toch niet goed zijn voor zo een motor. Aan de andere kant heb ik met een diesel wel een excuus om een keer goed door te gassen met die bak.
Benenwagen of fiets, beter voor gezondheid, beter voor auto.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Willempie5
- 3rd Gear member
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
- Locatie: Twello
Ik zit op ongeveer 17000 km per jaar en heb voor een benzine gekozen, bewust voor de 2.5T om het hoge koppel bij lage toeren. Ik ben diesel gewend, maar deze motor heeft een gelijkwaardig (zeer prettig) karakter. Niet de zuinigste, maar wel de lekkerste..... (naar mijn mening)Het hangt ook af van persoonlijke smaak, wij halen met onze C70 D3 ongeveer 14.000km/jaar maar rijden veel liever diesel dan benzine door het hoge koppel op lage toeren.
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 07.10.2015 - 23:25
Heb zelf onlangs een v70 2.4d model 2008 aangeschaft. Deze is getuned naar 226pk en 460 koppel met daaraan een automaat. Ik rijd smorgens naar de zaak 8 km en terug ook. Verder 1 keer per week een langere rit(100km). Jet verbruik is nu met de koudere temperaturen en het uitproberen 1:11. Dit kan naar 1:13 maar dan moet ik mijn gas bedienen met een hele lichte voet wat je gewoon niet lukt met zo'n lekkere auto. Voorlopig niet in ieder geval. Heb de auto aangeschaft en natuurlijk allerlei dingen gevonden die me nu niet meer irriteren. Een t5 is zeker ook een fijne auto al rijd ik gezien ook lange ritten liever diesel. Na 4 km rijden is de auto dan niet helemaal warm maar je kunt laagtoerig rijden dus erg zal het niet zijn. Nu 250000 op de teller en verwacht 400000 vol te kunnen maken. Heb trouwens wel de automaat laten spoelen, dit gebeurt bijna nooit en wordt ook niet door Volvo aangegeven of gedaan. Toch wel gedaan op aanraden van de diverse forumleden. Succes met de aankoop. Over een paar jaar maken ze geen 5 cilinders meer dus heb je een klassieker;)
- V70 my2008 2.4d summum 245000km
- Fiat Punto Evo multijet
- Peugeot 206CC 2.0
- Citroen Saxo VTI
- Fiat Punto Evo multijet
- Peugeot 206CC 2.0
- Citroen Saxo VTI
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Koop voor je vrouw een superdeluxe elektrische fiets, kost je maximaal 3.000 € met de nodige toeters en bellen erbij. Auto's, en zeker diesels, zijn niet gemaakt voor een verplaatsing van 1 km heen/terug.
Tenzij er uiteraard bepaalde medische of andere valabele redenen zijn. Alternatief is dan een hybride Volvo, daarmee kan je de korte afstanden puur elektrisch rijden.
Tenzij er uiteraard bepaalde medische of andere valabele redenen zijn. Alternatief is dan een hybride Volvo, daarmee kan je de korte afstanden puur elektrisch rijden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Op dinsdag, woensdag en donderdag is mijn woon=werk tripje ook maar 7km enkel, dus 14km heen en terug.
Maar maandag en vrijdag geef ik hem meer dan 200km de sporen, nog nooit problemen gehad.
Als je vooral die 1km ritjes gaat doen en zelden een lange trip zodat de motor goed kan opwarmen en regenereren is het inderdaad geen goed idee.
De oudere versies zonder roetfilter konden daar beter tegen dan de modernere denk ik.
Maar maandag en vrijdag geef ik hem meer dan 200km de sporen, nog nooit problemen gehad.
Als je vooral die 1km ritjes gaat doen en zelden een lange trip zodat de motor goed kan opwarmen en regenereren is het inderdaad geen goed idee.
De oudere versies zonder roetfilter konden daar beter tegen dan de modernere denk ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Denk dat een benzine auto lagere onderhoudskosten heeft dan de diesel als de km's wat hoger zijn. Als er wat aan is ben je ook wel aan de beurt. Vlak die kosten niet uit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95