Beste volvoliefhebbers,
Heb af en toe last van een vreemde klacht.
In de ochtend en altijd op de thuisbasis wil de rem nog wel eens langer dan normaal star blijven en dus niet snel zacht worden waardoor de rem werkt. Na een klein stukje rijden pakt hij weer en kun je hem weer intrappen. Verhaal van garage is dan ouderdom en wijzer dan naar remcilinder en rembekrachtiger. Vreemde is alleen dat het alleen optreedt thuis waarbij de auto achteruit wordt geparkeerd op een licht hellende oprit eerst op voetrem en daarna op aangetrokken handrem. Dus klacht is alleen in ochtend na tijd stilstand maar verder nergens anders. Ook geen klachten met remmen want werkt daarna weer super en geen zachte remmen oid..
Garage zegt dan bij melden na klacht en onderzoek dat het enige dat ze kunnen vinden cilinder en dergelijke vervangen a 1400 euro ( membraan oid niet sluitend). Er werd bij vermeld dat er nergens remvloeistof gevonden werd waar het niet hoorde dus dat klonk goed. Heb dus niets laten doen voorlopig behalve diagnose omdat ik het niet een duidelijk genoeg verhaal vind. Ik stop het liever in een nieuwe auto want voor een 2005 met 300000 op teller denk ik daar eerder aan. Maar mocht het een simpeler verhaal zijn dan rij ik lekker door want verder is alles vervangen en rijd ie super en beter dan eentje uit bj 2011
Ik verneem graag jullie reactie
Groet
Niels
Rempedaal vast na stilstand vreemde klacht
-
- 3rd Gear member
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
-
- 1st Gear member
is een veel voorkomend probleem. Ik heb het ook met mijn v50. Ligt aan de vacuumpomp/slang...
vooral op engelse fora lees je er veel over.
Er is zelf een terugroepactie geweest van de v50 voor dit probleem.
De motorafdekplaat werd toen blijkbaar verwijderd omdat deze de vacuumslang beschadigde.
vooral op engelse fora lees je er veel over.
Er is zelf een terugroepactie geweest van de v50 voor dit probleem.
De motorafdekplaat werd toen blijkbaar verwijderd omdat deze de vacuumslang beschadigde.
-
- 3rd Gear member
En is dat een simpel te verhelpen klacht?
Ik stap binnenkort over op v40 dus zal het niet meer meemaken
Ik stap binnenkort over op v40 dus zal het niet meer meemaken
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017