He mensen
ik kwam op internet iets tegen.
het schijn dat als je bij een benzine motor een weerstand van een bepaalt aantal ohm in de sensor van je motor doet (temperatuur) dat je dan iets meer pk uit je motor kan halen?
heeft iemand hier ervaring mee.
ik heb de juiste weerstand liggen maar voordat ik het doe wil ik wel is weten of iemand dit al geprobeerd heeft.
weerstand meer pk's
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
dus je begrijpt dat ik erg nieuwsgierig ben ik zou zeggen nog niet bestellen bij die gasten ik heb der een en me pa zit in de electronica dus voor het zelfde geld kan je die weerstand op de hoek bij een elektronica zaak halen voor 50 cent
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
zeg marinus kan jij ook antwoord geven op mijn vraag bij 17 velgden over het verlagen van mijn auto?
groeten.
zodra die verlaagd is zet ik een nieuwe foto er op
groeten.
zodra die verlaagd is zet ik een nieuwe foto er op
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
ferdigoeman schreef:dus je begrijpt dat ik erg nieuwsgierig ben ik zou zeggen nog niet bestellen bij die gasten ik heb der een en me pa zit in de electronica dus voor het zelfde geld kan je die weerstand op de hoek bij een elektronica zaak halen voor 50 cent
Gezien de reacties op ebay en mijn eigen kennis, ben ik bang voor een groot broodje aap gehalte van ca 10 euro.
Maar als je het toch gaat testen, weten we het zeker. Ik ben met name nieuwsgierig naar de inbouw beschrijving.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als je een bepaald weerstandje op bijvoorbeeld je turbodrukregelklep zou zetten dat deze pas bij een hogere druk open gaat en dat heeft dat natuurlijk consequenties voor het vermogen. Of het een veilige aanpassing is, of iets wat je normaal gesproken met chiptuning aan zou passen, dat is natuurlijk weer een volgend discussiepunt.
T.a.v. je vraag over 17" velgen, de ET-waarde van je velgen is erg relevant, de breedte van je banden, de hoogte van je banden en welk type carosserie, phase 1 of 2. Maar kijk zondag maar ff bij mijn volvo in de Meern, dat discussieerd iets makkelijker dan in tekst op een forum....
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
normaal geeft een motor die veel koude lucht krijgt voor meer vermogen denk maar aan de open lucht filters enzovoorts. een v8 of een GTI of zo hebben altijd een grote luchtinlaat op de kap.
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
het is een phase 1
me banden maat is 205/40/zr17
et waarde zal ik vanavond even van me velg aflezen.
aangezien ik vrijdag op vakantie ga wordt t geen meern zondag
maar al goed even de et waarde afwachten denk
groeten
me banden maat is 205/40/zr17
et waarde zal ik vanavond even van me velg aflezen.
aangezien ik vrijdag op vakantie ga wordt t geen meern zondag

maar al goed even de et waarde afwachten denk
groeten
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Kijken wat er gebeurt als je met een paar man in de deuropening gaat staan en hoe die inveert.
Mijn achterwielen die tikken heel licht de binnenkant spatbordrand aan als ik heel hard inveer, maar dat gebeurd vrijwel nooit.
Voor heb ik phase 2 spatborden, dus daar heb ik ruimte zat. Als m'n banden versleten zijn dan gaat er 215/40 op, momenteel heb ik 215/45.
Die donaldduck weerstandjes kunnen natuurlijk niet voor koude lucht zorgen. Die kunnen hoogstens ervoor zorgen dat een waarde die gemeten wordt, lager of hoger uitvalt, zodat het motormanagement, of het elektronische deel waar je het op zet later of eerder reageert.
Ik kan me voorstellen dat dit werkt, ik kan me ook voorstellen dat je er alleen maar problemen mee op de hals haalt.
Mijn achterwielen die tikken heel licht de binnenkant spatbordrand aan als ik heel hard inveer, maar dat gebeurd vrijwel nooit.
Voor heb ik phase 2 spatborden, dus daar heb ik ruimte zat. Als m'n banden versleten zijn dan gaat er 215/40 op, momenteel heb ik 215/45.
Die donaldduck weerstandjes kunnen natuurlijk niet voor koude lucht zorgen. Die kunnen hoogstens ervoor zorgen dat een waarde die gemeten wordt, lager of hoger uitvalt, zodat het motormanagement, of het elektronische deel waar je het op zet later of eerder reageert.
Ik kan me voorstellen dat dit werkt, ik kan me ook voorstellen dat je er alleen maar problemen mee op de hals haalt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Ik vind dat nogal een voorbarige conclusie, die kun je niet baseren op wat ik geschreven heb.menjo schreef:Dus het motormanagement "denkt" dat de motor koud is en doet er alles aan om die warm te krijgen? Dat werkt dan toch alleen tot het moment waarop de motor zo warm is als het motormanagement wil?
Het enige wat ik schrijf is dat ik me KAN voorstellen dat er signaal wat gemeten wordt, door een weestandje 'verkleurt' tot een andere waarde.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Oh zo bedoelde ik het ook niet. Ik dacht alleen even na over hoe het wel eens zou kunnen zijn als dus de temperatuur meting verandert.
En aangenomen dat dat weerstandje gewoon tussen de kabel van de sensor naar de computer komt te zitten, zal inderdaad de meting anders worden. De vraag is dus wat het motormanagement daar precies mee doet.
En aangenomen dat dat weerstandje gewoon tussen de kabel van de sensor naar de computer komt te zitten, zal inderdaad de meting anders worden. De vraag is dus wat het motormanagement daar precies mee doet.
- ferdigoeman
- 2nd Gear member
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 15:46
- Locatie: Nootdorp
Ik heb t even nagevraagd aan een sleutelaar met verstand van elektronica, door de weerstand zal je motor wat meer geven in lage toeren... maar het is zeker af te raden als je langer met je auto wil doen als 1000 kilometer
of te wel ik pleur m gewoon weg..
of te wel ik pleur m gewoon weg..