Bonk tijdens het koppelen én gas geven. Wat is dit?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Aesthetics
2nd Gear member

Goeiedag,

Ik hoor de laatste tijd een bonk wanneer ik de koppeling laat opkomen tijdens het schakelen. versnelling 1,2,3 hoor ik hem eigenlijks niet, bij de 4de heeel zachtjes als je erop let, maar bij de 5de versnelling is het niet normaal die bonk. Die hoor ik zelfs als ik de radio zachtjes aan heb. Ook hoor ik dezelfde bonk tijdens het rijden wanneer ik gas geef. Dus bijvoorbeeld na het schakelen wanneer je weer gas moet geven. Als ik heeel rustig aan gas geef hoor ik hem niet.
Wat zou dit kunnen zijn? Dacht zelf aan een motor steun, maar ik denk ook aan de versnellingsbak en/of cardan as, omdat je het ook hoort wanneer je dus de koppeling laat opkomen. Het gaat om een Volvo S40 T4 uit 1999.
volvo-s40
4th Gear member

Motor of bak steun die op is.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Aesthetics
2nd Gear member

Owh dat valt mee. Hopelijk heb je wel gelijk en ist niet de versnellingsbak. Morgen weet ik het zeker, dan kijkt een maat van mijn pa hem helemaal na. Die werkt bij de Volvo garage, maar beunt thuis zelf bij. Scheelt nogal wat kwa kosten hehe.
Aesthetics
2nd Gear member

Volvo-s40, je hebt gelijk. Is inderdaad motor of baksteun, maar is 1tje die nog niet aan stront is. Is 1 die een beetje "slap" is en sus binnenkort aan vervangen toe is.
Auto is helemaal nagekeken en uitgelezen. De conclusie: Hij is 100% goed
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”