Volvo C70 T5 tuning

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

Hier een paar vraagjes omtrent de tuning en upgrades voor mijn C70 2.3 T5. Welke moet ik zeker doen en welke zeker niet? Uiteraard wil je met zo weinig mogelijk middelen en geld zoveel mogelijk eruit halen maar wat zijn jullie ervaringen en dergelijke?

Zou ik de C70 op LPG zetten? Het verbruik kost aanzienlijk minder maar kan de motor er tegen? Dit is toch wel de eerste "upgrade" die ik zou willen doen.

240 pk is tof en dat gaat niet slecht vooruit maar de kaap van 300 pk lijkt me wat leuker. Wat stellen jullie voor om dit te halen?

Chippen, mappen of een powerbox? Waar ligt het verschil en wat raden jullie aan?
Een grotere turbo of de turbodruk verhogen van de C70? Zoja, kan ik zelf de turbodruk verhogen en regelen? De computer zou zich dan zelf aanpassen?
Andere injecteurs? Zoja welke, wat raden jullie aan en wat kosten ze?
Een andere uitlaat, ik zou een volledig inox lijn laten maken bij een uitlaatspecialist in de buurt.
Een open luchtfilter lijkt me ook wat leuks maar ik ben bang dat hij vuiligheid en stof binnentrekt. Wat zijn de goede merken en wat zijn de slechte merken?
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

Het meeste waar voor je geld heb je bij een softwarematige tuning. Hierin kan Obbe je goed helpen. Bij een softwarematige tuning gaat je turbodruk ook al omhoog. Als dit niet voldoende is, gaat verdere (hardware matige) tuning naar verhouding veel geld kosten voor relatief weinig extra vermogen. Je kunt denken aan:
- 3" downpipe met racekat (600 tot 1000 EUR)
- 2,5" sportuitlaat na de kat (500 EUR)
- Siliconen slangen/RVS buizen na de turbo (nauwelijks effect qua vermogen, maar ze blijven wel beter zitten bij de hogere turbodruk) (400 EUR)
- Vergrote inlaatbuis (zonder vernauwing) voor de turbo (200 EUR)
- Sneller turboregelventiel (TCV)
Verder ben ik niet gegaan, ben bang dat mijn automaat dan teveel op zijn donder krijgt. Maar als je een handbak hebt, kun je nog veel verder. Maar de kosten rijzen dan wel echt de pan uit.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

Gerald de Groot schreef: Het meeste waar voor je geld heb je bij een softwarematige tuning. Hierin kan Obbe je goed helpen. Bij een softwarematige tuning gaat je turbodruk ook al omhoog. Als dit niet voldoende is, gaat verdere (hardware matige) tuning naar verhouding veel geld kosten voor relatief weinig extra vermogen. Je kunt denken aan:
- 3" downpipe met racekat (600 tot 1000 EUR)
- 2,5" sportuitlaat na de kat (500 EUR)
- Siliconen slangen/RVS buizen na de turbo (nauwelijks effect qua vermogen, maar ze blijven wel beter zitten bij de hogere turbodruk) (400 EUR)
- Vergrote inlaatbuis (zonder vernauwing) voor de turbo (200 EUR)
- Sneller turboregelventiel (TCV)
Verder ben ik niet gegaan, ben bang dat mijn automaat dan teveel op zijn donder krijgt. Maar als je een handbak hebt, kun je nog veel verder. Maar de kosten rijzen dan wel echt de pan uit.
Ik dacht inderdaad eerst de wagen te laten chippen. En wie mag Obbe juist zijn? Verder dacht ik misschien een betere turbo te plaatsen en andere injectoren. Daarnaast enkel nog een Inox lijn van voor tot achter. De inlaat schijnt heel goed te zijn heb ik gelezen. :)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Obbe --> www.volvotune.nl met forum lidmaatschap krijg je korting :-)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Creato
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 02.10.2013 - 19:08

t5power schreef: Obbe --> www.volvotune.nl met forum lidmaatschap krijg je korting :-)
Ok, bedankt voor de tips! ^_^
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”