Ik zou graag weten waar ik de C30 het beste op kan krikken met een garagekrik om daarna een assteun onder de in het boekje aangegeven punten te doen.
Mijn garagekrik heeft gewoon ene platte schotel, en dat past niet lekker in de originele krikpunten achter het voorwiel en voor het achterwiel. Ben ook bang de fels daar krom te maken.
Ook een plaatje van de voorkant en achterkant gevonden van S40, en aangezien S40 bijna een C30 is, zou het wel overeen moeten komen
Achterkant:

Grootste probleem is hier de afstand. Dit krikpunt is veel verder weg dan mijn krikje gaat. Bovendien wordt de krik al snel te hoog en zou hij de onderkant raken. Daarnaaast de kans op onbalans, dat de auto 1 kant op valt..
Voorkant

Ook deze punten zijn wat lastig. De krik zou ik er nét onder krijgen, maar de kans op een assteun er nog bij bij het originele krikpunt is klein.
Het enige wat ik wil is de winterbanden plaatsen, maar dat gaat zou nog vrij lastig worden. De originele volvo-krik heb ik niet, omdat ik zo'n reparatiesetje heb. k heb wel een GM krik die goed lijkt te passen onder de originele krikpunten, maar die mag maar 700kg liften.. Iemand ideeën? Liefst met plaatjes.