na avonden lezen op het Forum naar mijn probleem is het misschien verstandig om het probleem maar eens voor te gaan leggen.
V70 2.4 140pk 2002 LPG G3 aangeschaft in April 2015 met 387.000 op de teller. auto rijdt prima en na een goede proefrit aangeschaft. Ik was audi (lease gewend) dus dat het geen rubbertrekker is was ik van op de hoogte.
De verkoper gaf bij aanschaf ook aan dat het motormanagement lampje brandde maar geen consequenties had... nu kende ik het verhaal van de irritante melding maar toch aangeschaft. Na 1,5 maand is de trekkracht volledig uit de auto en slaat moeilijk aan.. na compressiemeting blijkt kort gezegd.. de cilinderkop vervangen, hebben een vervangend exemplaar geplaatst waarbij tevens de distributie volledig is vervangen.. dus alles klaar...tussendoor de gaspomp nog vervangen.. (hoort erbij naa dik 300000km.)
Nou... 2 weken gaan formidabel voorbij...tot het irritante lampje gaat branden.. dan kom je met dit forum niet veel verder dan je gehele auto op de kop te gaan trekken.. Lambda sonde temperatuursensor brandstof etc.etc.etc. In de garage hebben we (vanwege het trekkracht verhaal, hij was zo lui als wat) het nokkenas tandwiel vervangen. en inderdaad het loopt weer als een zonnetje totdat..... Het lampje wederom begint te branden en bij koudstart hij niet of zeer tegenstribbelend aanslaat... warm gaat soms iets beter.. maar hij start niet zoals het hoort in 1x mooi.. alsof het zooitje zuigers en nokkenassen eerst moeten worden wakker gemaakt en op de plaats moeten gaan staan en dan gas.. als hij eenmaal loopt dan is het keurig netjes, ook trekkracht is goed.. maar toch weer.... Het motor management lampje.. (reset het nu met de accuklem eraf).
Is misschien iemand die een remedie weet voor deze kwaal?? krijg toch een beetje akelig gevoel bij de Volvo terwijl ze bij mij anders bekend staan, in de fam. rijden al jaren zonder problemen.. maar dit word en slepende kwestie tussen mij en de auto.. die voor de rest van alle luxe is voorzien.. maar de aardigheid in vertrouwen is wel geschaad...
Graag even een reactie van mede leden om hierin een oplossing te vonden, heeft nu trouwens bijna 400000 gelopen.. wordt een uitdaging met wintersport binnenkort.
startproblemen na een behoorlijke revisie
-
- 7th Gear member
Bij de nieuw gemonteerde kop de klepspeling gecontroleerd?
- Plein69
- 4th Gear member
Draait de startmotor wel goed.
Ik had zoiets ooit op mijn BMW RT.
Alleen met volle accu wilde hij heel langzaam de 2 cilinders aan slingeren.
Hoe kouder hoe slechter.
Uiteindelijk de startmotor vervangen en wat bleek.
Was van binnen helemaal vast gerot door koolstof van de koolborstels.
De nieuwe draaide optimaal en het was starten en gelijk lopen.
Kan je testen door hem te demonteren en goed vast houden en te starten.
(Pas op voor de plus en min pool en het momentum wat hij genereert)
Dan kan je kijken of de bendix goed naar buiten komt en snel rond draait.
Ik had zoiets ooit op mijn BMW RT.
Alleen met volle accu wilde hij heel langzaam de 2 cilinders aan slingeren.
Hoe kouder hoe slechter.
Uiteindelijk de startmotor vervangen en wat bleek.
Was van binnen helemaal vast gerot door koolstof van de koolborstels.
De nieuwe draaide optimaal en het was starten en gelijk lopen.
Kan je testen door hem te demonteren en goed vast houden en te starten.
(Pas op voor de plus en min pool en het momentum wat hij genereert)
Dan kan je kijken of de bendix goed naar buiten komt en snel rond draait.
Laatst gewijzigd door Plein69 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
V70 3.0T6
-
- Starter
Heb hem uit laten lezen, geeft aan dat nokkenas tandwiel niet goed functioneert (blijkbaar geen goede uit de sloop gehaald) De automaterialen verkoper geeft zelfs aan dat deze standaard worden vervangen bij een distributie wissel????? nog nooit iets over gelezen op dit forum, heb nu nieuwe besteld en gaat er binnenkort in... tevens de melding dat krukassensor een tand verspringing verneemt dit kan ook aan het tandwiel liggen namelijk... dus maar weer afwachten