Hallo,
Wie kan me helpen aan een bedradingsschema (vooral verlichting) van de V40 model 2016 (D2 R-Design modelnr AT1517)
Waar vind ik een geschakelde 12V aansluiting onder de motorkap waarvan ik kan aftakken?
Bedradingsschema V40 D2 modeljaar 2016 (AT1517)
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat ben je van plan dan?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- moffermans
- 1st Gear member
Ik wil de R-Design LED DRL's van mijn V40 loskoppelen en dan rechstreeks en afgezekerd aansluiten op een geschakelde 12V.
Hierdoor branden ze altijd. Ook bij het voeren van mijn halogeen dimlicht.
Heb bij andere V40's gekeken en daar dimmen de LED DRLś niet bij inschakelen van het (xenon) dimlicht.
Ik heb ze als test losgekoppeld en ze gaven dan geen stroringsmelding op mijn display.
Vreemd vind ik dat bij de V40 men dit niet via de dealer en VIDA kan aanpassen. Als argument geven ze het kleurverschil op
tussen LED DRL en halogeen dimlicht. (Ik heb nm geen Xenon). Bij de V60/S60 is het fabrieksmatig wel zo geregeld dat de DRL altijd brand, ook bij
halogeen dimlicht. Daar is toch ook kleurverschil.
Bij andere merken is dat ook geen probleem.
Misschien kan Volvo dit meenemen in een softwareupdate. Lijkt me toch niet zo moeielijk. En er is volgens mij veel vraag naar.
Hierdoor branden ze altijd. Ook bij het voeren van mijn halogeen dimlicht.
Heb bij andere V40's gekeken en daar dimmen de LED DRLś niet bij inschakelen van het (xenon) dimlicht.
Ik heb ze als test losgekoppeld en ze gaven dan geen stroringsmelding op mijn display.
Vreemd vind ik dat bij de V40 men dit niet via de dealer en VIDA kan aanpassen. Als argument geven ze het kleurverschil op
tussen LED DRL en halogeen dimlicht. (Ik heb nm geen Xenon). Bij de V60/S60 is het fabrieksmatig wel zo geregeld dat de DRL altijd brand, ook bij
halogeen dimlicht. Daar is toch ook kleurverschil.
Bij andere merken is dat ook geen probleem.
Misschien kan Volvo dit meenemen in een softwareupdate. Lijkt me toch niet zo moeielijk. En er is volgens mij veel vraag naar.
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij blijven bij een my16 de DRL's gedimd branden bij ingeschakelde verlichting?
Als je ze direct schakelt gaan ze niet dimmen bij nacht. Dan zijn ze verblindend en loop je een risico op een ansicht van de oom met de platte pet. (Volgens mij dimmen ze wel met ingeschakekde verlichting, ik kwam er vandaag nog een tegen)
Als je ze direct schakelt gaan ze niet dimmen bij nacht. Dan zijn ze verblindend en loop je een risico op een ansicht van de oom met de platte pet. (Volgens mij dimmen ze wel met ingeschakekde verlichting, ik kwam er vandaag nog een tegen)
- Poolrev
- 5th Gear member
Waarom zou je willen gaan rommelen aan de elektra bij een nieuwe auto die bovendien nog in fabrieksgarantie zit? Want mocht er iets gebeuren met je V40 en ze vinden dit, kan je fluiten naar je garantie...
Ik zou het risico niet nemen bij een nieuwe wagen, alleen voor wat extra licht wat niet eens bijdraagt aan het zicht.
Ik zou het risico niet nemen bij een nieuwe wagen, alleen voor wat extra licht wat niet eens bijdraagt aan het zicht.
Dat is alleen zo bij Xenon dimlicht bij de V40.lancer schreef: Volgens mij blijven bij een my16 de DRL's gedimd branden bij ingeschakelde verlichting?
Laatst gewijzigd door Poolrev op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Huite
- 3rd Gear member
+1Godtoh schreef: Witte led met geel halogeen dimlicht, mooi is het niet. En doe het je mede weggebruikers niet aan, drl is irritant fel 's nachts.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
+2
Officieel moeten de DRL dimmen als ze bij dimlicht aanblijven. En dat is maar goed ook want die dingen zijn, zoals Godtoh al zegt, verrekte fel. Zelfs gedimd zijn ze nog behoorlijk aanwezig!
Officieel moeten de DRL dimmen als ze bij dimlicht aanblijven. En dat is maar goed ook want die dingen zijn, zoals Godtoh al zegt, verrekte fel. Zelfs gedimd zijn ze nog behoorlijk aanwezig!
-
- 2nd Gear member
Ik heb Xenon waarbij de DRL dimt als de verlichting inschakelt. In eerste instantie zul je misschien denken dat er behoorlijk gedimd wordt, maar als je 's avonds een keer je auto parkeert en zelf gaat kijken, zul je zien dat het gedimde DRL nog steeds behoorlijk fel is. Mooi in lijn ook met de rest van de verlichting. Zodra deze nog feller is ben je verblindend bezig vrees ik.
- moffermans
- 1st Gear member
Oke. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik het maar zo laat.