Daarnet op de site van Polsetar gelezen dat een Polestar Tuning mogelijk is voor een D5 met de volgende "spectaculaire " gegevens :
pk stijgt van 224pk naar 233
koppel van 470 naar 500Nm
Iemand al ervaring mee of een id of dit veel verschil zal uitmaken ? Ik kan me niet inbeelden dat het veel verschil uitmaakt , maar zoals hij standaard is mag het af en toe wel beetje meer ....
link :
http://www.polestar.com/nl/product/xc90 ... atic-2016/
POLESTAR op D5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 19.06.2011 - 23:37
XC90 2015 D5 Inscription Mag Blue , Blond interieur , Xenium Line, Four C ... gestolen
XC70 D3 MY2012 (Be Editon)Summum-Xenium+Family Line , Black Saphire- Beige leather en nog beetje van alles gestolen en weg
XC60 D3 DrivE My2012, , Summum, Xenium Line, RSE, V50 2010 1,6D Start Stop Summum ( Belgian Edition) 149PK KIT , 2009 Mini Clubman D
V70 2007 D5, Momentum GT , Black , in 2009 met 0 km ( Be Edition) BMW 320d 2006Touring 2004 Bmw 320d Touring ,
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij merk je daar helemaal niks van.
Sowieso vallen die polestar specs beetje tegen. Het lijkt alsof ze in de mid-range even een korte boost leveren en dat levert dan voor een beperkte toeren-range een redelijke koppelverhoging.
Echter, omdat bovenin de toeren bijna niks extras gebeurd (en pks resultaat zijn van koppel*toeren) heb je qua absolute pks relatief weinig gewonnen.
Mag je test-rijden met polestar? Om vervolgens te kunnen zeggen dat het niks is (niet goed geld terug)?
Sowieso vallen die polestar specs beetje tegen. Het lijkt alsof ze in de mid-range even een korte boost leveren en dat levert dan voor een beperkte toeren-range een redelijke koppelverhoging.
Echter, omdat bovenin de toeren bijna niks extras gebeurd (en pks resultaat zijn van koppel*toeren) heb je qua absolute pks relatief weinig gewonnen.
Mag je test-rijden met polestar? Om vervolgens te kunnen zeggen dat het niks is (niet goed geld terug)?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Mijn ervaring met de polestar tuning is dat de auto lekkerder door zijn versnellingen heen loopt door de extra midrange power nu heb ik een "oude" twin turbo D5 maar ik neem aan dat het vergelijkbaar is met de VEA. Er zullen zeker XC90 demo's zijn/komen met P zou even aan je dealer vragen
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mannen, we hebben zonder tuning toch al een bak aan Nm en wilde Zweedse paarden. Ik ben niet van de benauwde maar als ik mijn standaard 185 PK laat draven en op de juiste momenten schakel, dan slaat hij bij het opschakelen van 2 naar 3 nog Door op de voorwielen en jullie willen nog meer?
O.k., o.k., ik snap het al.......omdat het kan.
O.k., o.k., ik snap het al.......omdat het kan.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
+1 geeft net even een prettiger gevoel wanneer je na een rotonde weer gas geeft of achter een vrachtwagen even in zijn vier wil inhalen.NielsPHEV schreef: Mijn ervaring met de polestar tuning is dat de auto lekkerder door zijn versnellingen heen loopt door de extra midrange power nu heb ik een "oude" twin turbo D5 maar ik neem aan dat het vergelijkbaar is met de VEA. Er zullen zeker XC90 demo's zijn/komen met P zou even aan je dealer vragen
Ik heb 20pk en 50nm extra gekregen en merk het verschil echt wanneer ik bijv. op de wintersport omhoog kachel naar Fiss.
Blok krijgt meer adem, zo lijkt het en pakt beter op dan bij de std 185pk en 400nm.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29453
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik heb ook Polestar tuning gehad op een D5 motor met enkele turbo en vond het verschil in rijden niet schokkend, wel iets vlotter in het middengebied maar verder niet indrukwekkend.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976