xc70 grootlicht halogeenlampen werkrn niet

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
robertus1
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.05.2010 - 15:08

hallo
het gaat om een ex canadese auto met bi-xenon koplampunits
bij inschakeling groot licht gaan de xenon units iets om hoog zoals het hoort maar de h965w halogeenlampen gaan niet aan
zowel in volledig linksom als in de vertikale stand van de dasboardschakelaar links van het stuur
lampen zijn ok en zekerigen 22 en 23 zijn geplaatst en ok in zekeringhouder onder het stuur
mn dealer zegt komt omdat canadese auto is oorspronkelij
ik kan het me niet voorstellen ; ook wil ik het hoe dan ook goed funktionerend hebbe
wie heeft goede suggesties om dit probleem te tackelen/te analyseren
grt robert
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Welk bouwjaar, uitvoering, model jaar? Tevens zit je sowieso in de foute sectie van het forum.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Heb je de lichtknop op stand dimlicht staan?
Indien je hem op dagstand hebt staan kun je alleen seinen en blijft het grootlicht niet branden..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
JTC30
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46

Als ik de Canadese manual van 2007 bekijk heb je gewoon geen high beam met bi-xenon. Maar wordt dat puur geregeld door het kantelen van de xenon. http://new.volvocars.com/ownersdocs/200 ... .htm#pg198
Location of the bulbs in the headlight housing
1. Side marker light
2. Turn signal
3. Low beam headlight/parking light (halogen headlights)
4. High beam headlight, parking light (Active Bi-Xenon headlights)
Certain models may have a plastic tube that may hinder access to the bulbs. This tube can be broken off and discarded.

Dus achter deurtje 3 zit bij jou waarschijnlijk alleen je bixenon die je niet mag aanraken. Terwijl bij halogeen daar het stadslicht en dimlicht zit. En achter deurtje 4 heb jij stadslicht, terwijl iemand met halogeen daar zijn groot licht heeft zitten.

Vraag me af of jouw groot licht dan geen knutselwerk is geweest, een dat je dealer gewoon gelijk heeft..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

De door JTC30 geopperde redenatie klopt niet, de posities van stadslicht in de gehele lichtunit verschilt per type dimlicht (halogeen, bi-xenon en active bi-xenon). Dat is wat de 'tussenhaakjes opmerkingen' trachten aan te geven, bij halogeen zit het stadslicht, als extra pitje, onderin de spiegel van het dimlicht (bereikbaar via dimlicht afdekkap), bij bi-xenon (waarschijnlijk niet in MY07 geleverd in Canada, immers nier vermeld in manual) zit het stadslicht in een los rechthoekig blokje tussen dim- en grootlicht spiegels (ook bereikbaar via dimlicht afdekkap) en bij active bi-xenon zit het stadslicht in verticale 'streep' tussen dim- en grootlicht (te bereiken via grootlicht afdekkap, al is dat bijna niet met de hand te doen).

Hieronder de text uit de NL-handleiding, nagenoeg hetzelfde dus.
Positie van lampen in koplamp
1. Gloeilamp zijmarkeringslicht
2. Gloeilamp richtingaanwijzer
3. Gloeilamp dimlicht, stadslicht/parkeerlicht (halogeen en Bi-Xenon)
4. Gloeilamp groot licht, stadslicht/parkeerlicht vóór (Active Bi-Xenon)

Dus de opmerkingen tussen haakjes hebben alleen betrekking op het stads-/parkeerlicht.

Mbt de opmerking van Diesel01, mocht de lichtschakelaar op stand 0 staan (en het dimlicht branden, wat per land verschilt) kan het grootlicht inderdaad niet ingeschakeld worden, echter gebeurt het seinen dan enkel met het grootlicht (halogeen dus), de xenonlamp klapt dan niet om.

Er is dacht ik wel verschillende software (en bijbehorende schakelaar?) voor (o.a.) US modellen, zo heb ik op de A4 wel eens een zilveren XC70 MY07 met actieve bi-xenon lampen ingehaald waarbij het grootlicht gedimd/zwak brandde terwijl het dimlicht (xenon dus) uit was. Maar goed een oplossing heb ik ook niet.....
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”