lekstroom 850 door cv en ab

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
karelstolk
Starter

Hallo,

vorige week heb ik een mooie oude volvo 850 GLT gekocht met als gemeldt defect een flinke lekstroom. Storing lijkt in de Centrale vergrendeling en de afstandsbeding te zitten. Met de ab wordt alleen de bestuurders deur geopend en de ontgrendel knop op het dashboard werkt ook niet om de deuren te ontgrendelen. De binnen verlichting werkt ook niet als de deuren opegn gaan en er gaan wat controlelampjes van zelf aan en na verloop van tijd weer uit, oa tracks, motormanagmment en verlichting. Ik heb voor nu de zekering van de cv er uit gehaald zodat de accu niet meer leeg loopt. Maar heel handig is dat natuurlijk niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en idee waar ik nu het beste verder naar op zoek kan?

Vriendelijke groet,

Karel Stolk
TheDutchTango
2nd Gear member

Misschien is het relais defect, probeer dit is te achterhalen. Verder de bedrading is nalopen, misschien kun je hier iets in vinden. Meten is weten, dus probeer te zoeken waar de storing ongeveer vandaan komt, een multimeter is je beste vriend op zulke momenten. Check eerst het relais is, geloof dat het een dubbele 205/206 relais is en dan ook nog afhankelijk van de veiligheidsklasse welke uitvoering van het relais. Ik heb vaker gehoord dat de 850 wel is kampt met problemen wat betreft de CV, kijk is op het 850 forum, die helpen je denk ik wat gerichter aangezien zei de problemen kennen.
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”