Wel leuk zo'n Polestar
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
En hoe gaat het met dit beestje? Al veel leuke kilometers mee gemaakt intussen?
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Oh had ff post gemist.. Sorry.V502.0d schreef: En hoe gaat het met dit beestje? Al veel leuke kilometers mee gemaakt intussen?
Met het beestje gaat het goed. Alleen maar kleine stukjes gereden en hij zuipt als de ziekte. Gaat helemaal nergens over.
Verder leuk. Binnenkort wat meer kilometers maken. Staat nu 4400 op. Hopen dat het verbruik dan verbetering laat zien.
Zo stond ie er vorige week bij,

- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Over welk verbruik spreken we dan? 15l/100km? of is dat nog wat optimistisch?
Prachtige wagen verder! Kom je naar het R-event binnenkort?
Volvo V60 Polestar
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
18.4 top, zit nu op 17.4.V502.0d schreef: Over welk verbruik spreken we dan? 15l/100km? of is dat nog wat optimistisch?
Nee kom niet naar het R-event. Andere verplichtingen.
Laatst gewijzigd door Johann op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Na een lange rit is het gemiddelde idd omlaag gegaan naar 13.2l/100km.
Inmiddels 5900 op de teller.

Inmiddels 5900 op de teller.

- ZX10r
- 5th Gear member
Wat moest je daar doen?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Foto maken van mijn auto bij dat pand ..ZX10r schreef: Wat moest je daar doen?

- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Tripje naar Zweden ... daar wil ik ook wel de reden van weten !
Zal niet voor vleesballetjes geweest zijn want die hebben ze bij Ikea Heerlen ook.
Zal niet voor vleesballetjes geweest zijn want die hebben ze bij Ikea Heerlen ook.
Volvo V60 Polestar
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zal ik na maanden even beantwoorden.. 
Een weekje vakantie in de buurt van Göteborg. Geen extra tuning. Auto is nog helemaal standaard op een sticker na.
Verder ging het echter niet helemaal zoals het moest.
De Polestar is een beetje een jankdoos als het op de bandenspanning aan komt. Inmiddels al een software update voor gehad maar het heeft niet veel geholpen.
Zodra de snelheid boven de ~160-170 komt gaat de auto gelijk janken dat een van de voorbanden niet op spanning is. Controle laat zien dat er niets aan de hand is. Na tig meldingen die op de vreemdste momenten verschijnen maar ook net zo vreemd weer verdwijnen denk je dan van fuck it. Supper irritant. De auto wil gewoon niet hard gaan. Ook tijdens de rit naar Zweden mogen ervaren waarbij de snelheden een paar keer toch wel tot boven de 250 op de teller opliepen en dan zit je met een dergelijke melding toch niet lekker achter het stuur. Denemarken en Zweden verder in een rustig tempo gereden en zelfs toen nog een paar keer meldingen voorbij zien komen.
Maar geen aandacht meer aan gegeven. En dat ging goed tot halverwege de terugweg. Had het kunnen weten. Melding links achter. Achter hadden we nog niet gehad en deze keer bleek er echt iets aan de hand te zijn maar het was al te laat. Een tankstation gezocht, alleen een stuk van de snelweg af een onbemand station met compressor kunnen vinden maar de band was al nagenoeg plat. 20" wielen en dan alleen een reparatie kitje in de kofferbak. Een poging gedaan de band te repareren met de vloeistof en de meegeleverde compressor . De 20" hebben veel druk nodig. 2.7 bar koud bij belading en hogere snelheden. De meegeleverde compressor had wel een druk meter maar deze stond te wiebelen tussen de 2 en 3 bar en iets later tussen de 2.3 en 2.8 bar en heb 'm toen maar stop gezet. Met het druk pistool van het tankstation gechecked wat de spanning was en deze gaf 2.4 bar aan. Ik dacht ik doe er nog een tikje bij en ga dan een stukje rijden zoals aangegeven in de handleiding va de reparatiekit. Maar dat ging helaas niet. Wel was er een hele harde oorverdovende knal en de band was nog platter dan ie eerder was. En daar sta je dan in de middle of weet ik veel waar..
Volvo on call getest en dit werkte goed. Binnen drie kwartier stond er een sleepauto. Hotel was ook zo gepiept. Renault/Volvo dealer zat 10 km verderop. Allemaal netjes geregeld. We waren trouwens met twee auto's en 6 personen. Volgende morgen naar de garage gereden m e.a. te regelen. Nieuw wiel moest 5 werkdagen duren. Moest uit NL komen. Ik vroeg waarom het een complete wiel/band combo moest zijn bleek dat hun dachten dat de auto al rijdend een klapband had gehad en dat de velg stuk was maar dat was dus niet het geval. Een belletje later kon er wel een gebruikte band in de juiste maat geleverd worden, nieuwe banden waren in heel Denemarken niet voorradig. Er waren ook geen winter set's o.i.d. op voorraad. Besloten de gebruikte band maar te laten monteren.. 200 Euro voor een band met 2 mm profiel... Je zegt niet snel nee in zo'n situatie.
Tegen de middag konden we weer verder.

Verder was het een gezellige rit.

De 4x4 capaciteiten vielen een beetje tegen.. XC60 FWD kwam makkelijker de berg op.

We waren op tijd terug voor het R-Event dus daar de volgende morgen nog maar heen gereden. Had alleen geen zin om te poetsen,

Iets beter m'n best gedaan voor de volgende meeting, Cars & Coffee Twente,

Nog bij Volvo Experience 2015 geweest. tweede dag. Kan zo geen foto vinden.
Afgelopen maand toch maar besloten om de auto een keer over de Ring te zeulen,

Ging redelijk. Redelijk snel. Hele goede wegligging maar eigenlijk iets te zwaar. Heb 1 ronde gereden. TC aan laten staan .. ging een beetje tegenwerken in de laatste bochten. Helaas verliep de dag niet helemaal zoals het moest en in de middag als passagier in een andere Volvo de vangrail in gegaan. Had gelukkig de helm op. Alleen materiële en ego schade. Wake up call.

Een weekje vakantie in de buurt van Göteborg. Geen extra tuning. Auto is nog helemaal standaard op een sticker na.
Verder ging het echter niet helemaal zoals het moest.
De Polestar is een beetje een jankdoos als het op de bandenspanning aan komt. Inmiddels al een software update voor gehad maar het heeft niet veel geholpen.
Zodra de snelheid boven de ~160-170 komt gaat de auto gelijk janken dat een van de voorbanden niet op spanning is. Controle laat zien dat er niets aan de hand is. Na tig meldingen die op de vreemdste momenten verschijnen maar ook net zo vreemd weer verdwijnen denk je dan van fuck it. Supper irritant. De auto wil gewoon niet hard gaan. Ook tijdens de rit naar Zweden mogen ervaren waarbij de snelheden een paar keer toch wel tot boven de 250 op de teller opliepen en dan zit je met een dergelijke melding toch niet lekker achter het stuur. Denemarken en Zweden verder in een rustig tempo gereden en zelfs toen nog een paar keer meldingen voorbij zien komen.
Maar geen aandacht meer aan gegeven. En dat ging goed tot halverwege de terugweg. Had het kunnen weten. Melding links achter. Achter hadden we nog niet gehad en deze keer bleek er echt iets aan de hand te zijn maar het was al te laat. Een tankstation gezocht, alleen een stuk van de snelweg af een onbemand station met compressor kunnen vinden maar de band was al nagenoeg plat. 20" wielen en dan alleen een reparatie kitje in de kofferbak. Een poging gedaan de band te repareren met de vloeistof en de meegeleverde compressor . De 20" hebben veel druk nodig. 2.7 bar koud bij belading en hogere snelheden. De meegeleverde compressor had wel een druk meter maar deze stond te wiebelen tussen de 2 en 3 bar en iets later tussen de 2.3 en 2.8 bar en heb 'm toen maar stop gezet. Met het druk pistool van het tankstation gechecked wat de spanning was en deze gaf 2.4 bar aan. Ik dacht ik doe er nog een tikje bij en ga dan een stukje rijden zoals aangegeven in de handleiding va de reparatiekit. Maar dat ging helaas niet. Wel was er een hele harde oorverdovende knal en de band was nog platter dan ie eerder was. En daar sta je dan in de middle of weet ik veel waar..
Volvo on call getest en dit werkte goed. Binnen drie kwartier stond er een sleepauto. Hotel was ook zo gepiept. Renault/Volvo dealer zat 10 km verderop. Allemaal netjes geregeld. We waren trouwens met twee auto's en 6 personen. Volgende morgen naar de garage gereden m e.a. te regelen. Nieuw wiel moest 5 werkdagen duren. Moest uit NL komen. Ik vroeg waarom het een complete wiel/band combo moest zijn bleek dat hun dachten dat de auto al rijdend een klapband had gehad en dat de velg stuk was maar dat was dus niet het geval. Een belletje later kon er wel een gebruikte band in de juiste maat geleverd worden, nieuwe banden waren in heel Denemarken niet voorradig. Er waren ook geen winter set's o.i.d. op voorraad. Besloten de gebruikte band maar te laten monteren.. 200 Euro voor een band met 2 mm profiel... Je zegt niet snel nee in zo'n situatie.
Tegen de middag konden we weer verder.

Verder was het een gezellige rit.

De 4x4 capaciteiten vielen een beetje tegen.. XC60 FWD kwam makkelijker de berg op.

We waren op tijd terug voor het R-Event dus daar de volgende morgen nog maar heen gereden. Had alleen geen zin om te poetsen,

Iets beter m'n best gedaan voor de volgende meeting, Cars & Coffee Twente,

Nog bij Volvo Experience 2015 geweest. tweede dag. Kan zo geen foto vinden.
Afgelopen maand toch maar besloten om de auto een keer over de Ring te zeulen,

Ging redelijk. Redelijk snel. Hele goede wegligging maar eigenlijk iets te zwaar. Heb 1 ronde gereden. TC aan laten staan .. ging een beetje tegenwerken in de laatste bochten. Helaas verliep de dag niet helemaal zoals het moest en in de middag als passagier in een andere Volvo de vangrail in gegaan. Had gelukkig de helm op. Alleen materiële en ego schade. Wake up call.

- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
En afgelopen week nog een keer Cars & Coffee,

Weer zat een beetje tegen maar het was wel druk. De P had best wel veel bekijks.

Weer zat een beetje tegen maar het was wel druk. De P had best wel veel bekijks.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Waarom geen thuiskomer in de auto ?
Mijn XC70 had ook een reparatiekit maar die heb ik ingeruild voor een thuiskomer uit mijn XC60 bij inruil van de auto.
Mijn XC70 had ook een reparatiekit maar die heb ik ingeruild voor een thuiskomer uit mijn XC60 bij inruil van de auto.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- ZX10r
- 5th Gear member
Moet minimaal 19" zijn ik weet niet of die er zijn
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
- Silver_R
- 6th Gear member
Goed verhaal Johann, uitgebreid, eerlijk en duidelijk.
Maar lees toch tussen de regels door dat het een fijne auto is.
Gevalletje thuisbrenger heb ik ook over nagedacht. Schijnt wel dat de laadvloer iets omhoog komt, en of ik dat wil? De ruimte achterin is al niet super groot.
Weet iemand meer?
Maar lees toch tussen de regels door dat het een fijne auto is.
Gevalletje thuisbrenger heb ik ook over nagedacht. Schijnt wel dat de laadvloer iets omhoog komt, en of ik dat wil? De ruimte achterin is al niet super groot.
Weet iemand meer?
- Paul
- Geartronic member
Ja mooi beeld bij een verhaal wat ik kande, geluk had je een safetycar bij je...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fredraket
- 4th Gear member
Dat van die bandenspanning herken ik wel. Als je zeker weet dat de spanning goed is even stil gaan staan en de opnieuw calibreren. Gaat het weer een hele tijd goed.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- hotpants
- 2nd Gear member
Van die bandenspanning herken ik ook van onze Polestar. Het rubber van de Michelin Super Sport banden is zo zacht dat ook alles er aan vast blijft kleven. Alle 4 de banden zijn inmiddels al een keer gereparereerd. Steentjes, spijkers, etc.
Rij nu op de 19" winterset en moet zeggen dat dit veel beter gaat. Heb de TPMS maar uitgeschakeld.
Rij nu op de 19" winterset en moet zeggen dat dit veel beter gaat. Heb de TPMS maar uitgeschakeld.
Volvo For Life