Nihiltarief

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Op het gevaar af hier afgeschoten te worden: ik heb van een goede vriend bij de Volvo dealer gehoord dat de D6 met toepassing van alle mogelijke subsidieregelingen voor goed de helft van de nieuwwaarde aangeschaft kon worden door iemand met een eigen bedrijf. Dat is dus goedkoper dan de meeste "gewone" V60 modellen. En dan ook nog eens weinig bijtelling en tot eind dit jaar geen MRB. De overheid heeft die kans geboden, dus groot gelijk dat je die pakt. Maar dan nu niet piepen dat je MRB moet aan betalen. Je wist dat het eraan zat te komen toen de auto gekocht/ geleased werd. En dan nog maar de helft ook.....
Ik denk dat je veilig kunt veronderstellen dat er maar weinig D6-en particulier/ privé gekocht zijn. Het gros zal op de zaak of als leaseauto zijn. Tja, waar praat je dan over?
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Precies…
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Klopt
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

@Fredraket: er piept hier ook niemand, zou idd ook raar zijn. En verder: alleen op de in 2013 aangeschafte D6'en konden die aftrekregelingen worden toegepast, daarna niet meer.
Ericj
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 25.12.2013 - 16:19

Ik piep niet hoor, maar het is wel jammer. Overigens lees ik vaak dat PIH rijders bijna alleen dieselen. Bij mij is dat in ieder geval helemaal niet waar, op de langere stukken kan ik vrijwel altijd op de bestemming weer laden en het grootste gedeelte van de ritten is lokaal elektrisch.

Een PIH is geweldig leuk en heeft zeker bijgedragen aan een versnelde ontwikkeling van E-auto infrastructuur. Veel van het commentaar in de pers is gebaseerd op oud-hollandse jaloezie.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Electric Silver
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Ericj schreef: ...Overigens lees ik vaak dat PIH rijders bijna alleen dieselen...
Stemmingmakerij van andere merken en afgunst van mensen die zelf ook een PIH zouden willen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
martijnvt
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07.03.2013 - 19:59

Ook ik heb mijn V60 op de zaak besteld in 2013. Omdat ik gewoon ZZP-er ben zonder BV, heb ik maximaal geprofiteerd van alle fiscale regelingen.

In 2016 ga ik 82 euro MRB per maand betalen. Vind ik nog steeds een schijntje t.o.v. het tarief wat ik betaalde bij mijn vorige auto (BMW 123D). Ik laad de auto keurig elke dag op, ook bij klanten indien mogelijk.
Door mijn jaarkilometrage zijn wel de meeste kilometers wel dieselkilometers.

De regeling (leeggewicht -/-125) * dieseltarief/2 blijft in stand t/m 2018.
Vanaf 2019 wordt het 100% dieseltarief -/-300 euro korting. Omgerekend is dat op basis van de huidige tarieven 151 euro per maand.

Het is natuurlijk al bekend dat de verkoop van plug-in hybrides vanaf 2016 zal kelderen. Als 2019 nadert, zullen mijns inziens de inruil/marktprijzen voor tweedehands V60 PiH enorm laag zijn. Simpelweg omdat er in NL geen markt meer voor is.

Wellicht zijn er dan nog landen waar er nog wel regelingen zijn voor dat dit soort type auto's, daar zullen ze dan wel naar verdwijnen.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

martijnvt schreef:
Het is natuurlijk al bekend dat de verkoop van plug-in hybrides vanaf 2016 zal kelderen. Als 2019 nadert, zullen mijns inziens de inruil/marktprijzen voor tweedehands V60 PiH enorm laag zijn. Simpelweg omdat er in NL geen markt meer voor is.

Wellicht zijn er dan nog landen waar er nog wel regelingen zijn voor dat dit soort type auto's, daar zullen ze dan wel naar verdwijnen.
Precies mijn gedachte, en de reden om tegen mijn tot nu toe geldende principes de D6 toch maar te gaan leasen in plaats van kopen.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Heb je daar echt een rekensom voor gemaakt? Want volgens mij moet de inruilwaarde van de D6 bizar laag zijn wil je goedkoper uit zijn door te leasen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hij zal minder waard zijn dan n d3, de particuliere markt heeft er immers geen enkel belang bij
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Euh, minder dan een D3 zal hij echt niet waard worden. Ook zonder alle fiscale voordelen blijft het een dikke D6 die ook particulier heerlijk rijdt. Voor leasemaatschappijen is de restwaarde een belangrijk component om de leaseprijs te berekenen. Natuurlijk kunnen die niet in de toekomst kijken maar het lijkt me sterk dat die allemaal het schip in gaan als de D6jes straks terugkomen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13745
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat hoop je, een D6 is een erg zware dikke diesel met een verkleinde bagageruimte en met extra techniek.
Wat zou daarvan het voordeel zijn voor een particulier die geen enkel fiscaal voordeel tegemoed kan zien?
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

Men is in den Haag al bezig met wat voorstellen om plugins tzt aantrekkelijker te maken voor particuliere kopers om massale export te voorkomen. Maar ook zonder die hulp zie ik wel voordelen: je rijdt een dikke awd pretdiesel met heel veel opties, maar de MRB is net zo hoog als een gewone V60 diesel. Als je zonnepanelen hebt rijd je ook particulier goedkoop op electra. Kofferbak en extra techniek zijn echter wel een handicap, eens.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Als de restwaarde super laag wordt, laat ik de D6 ombouwen naar een standaard D5. Heb ik een diesel met relatief weinig koude starts die nog maar net is ingereden.
Wij rijden hier heel veel enkele ritten heen volledig op elektra en terugweg op diesel ivm totale afstand en niet overal kunnen laden.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

We zullen het wel zien over een jaar of 3. Of ik ruil hem in voor iets nieuws, of als de waarde echt zo dramatisch is, koop ik hem zelf van de zaak.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Laatst gewijzigd door Autozoeker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb t/m april 2018 0% bijtelling, maar de meesten hier nog een half jaar langer. Dus waarom eerder inruilen?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Autozoeker
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10

Vanwege de dramatische restwaarde ;-) Dan is er nog veel vraag LOL. anders exporteer ik hem naar het buitenland :) ook gewild.

ff serieus, voorlopig geen reden, maar hou even mijn ogen open per 2017 wat voor leuks er dan op de markt is en wat op dat moment fiscaal handig is.
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 786
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

RichieB schreef: We zullen het wel zien over een jaar of 3. Of ik ruil hem in voor iets nieuws, of als de waarde echt zo dramatisch is, koop ik hem zelf van de zaak.
Kijk, dat is pas voordelig, een dramatisch lage waarde en dan privé kopen.
Dat ben ik straks in ieder geval van plan.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik ook en dan ruil ik de V40 in voor een full electric coupe van Volvo
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”