Hallo allemaal!
Ik heb afgelopen weekend de hele auto overhoop gehad, het hele interieur en dashboard lag eruit. Nu heb ik beige leer/alcantara bekleding met elektrische stoelen met verwarming voor en achter. Nu heb ik per ongeluk een ander type stoel gemonteerd die geen aansluiting heeft voor de airbag maar een manuele airbag heeft. Nu heb ik daar geen moeite mee, maar ik vroeg mij af of de SRS storing de rest van het systeem ook zal beïnvloeden. Als het verder geen kwaad kan, dan haal ik het lampje gewoon uit het cluster.
S70 andere stoelen
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
- sbv
- 6th Gear member
systeem zal niet werken.
Je hebt in een modeljaar 99 of 00 dus een 97 of 98-er interieur erin gezet.
Je zal om srs storing op te lossen dus een soort van weerstandje op de stoelairbag connector dienen plaatsen zodat systeem denk dat er nog een airbag in de stoel zit. Jij hebt nu zelf een mechanisch systeem in je stoelen zitten
Je hebt in een modeljaar 99 of 00 dus een 97 of 98-er interieur erin gezet.
Je zal om srs storing op te lossen dus een soort van weerstandje op de stoelairbag connector dienen plaatsen zodat systeem denk dat er nog een airbag in de stoel zit. Jij hebt nu zelf een mechanisch systeem in je stoelen zitten
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
Bedankt voor de info, ik zal kijken of ik een weerstand kan meten op de pennen van de airbag, dan soldeer ik onder de stoelen een weerstand om de SRS storing te vermijden. Verder bevalt het interieur overigens erg goed, ben blij met het resultaat, alleen kijken dat ik de achterbank nog met een geschakelde voeding kan verwarmen, deze was niet voorbereid maar heb de kabel en relais wel mee genomen, helaas zit in het middenconsole bij mij een andere connector... Oja nog 1 ding waar ik achter kwam, de connector voor het gordelalarm kan ik niet vinden onder de stoel, er loopt wel en kabeltje vanaf de gordelsluiting, maar ik kan deze nergens weer vinden vooraan bij de stoel, iemand een idee?
Overigens is mijn auto redelijk vreemd, ik heb een auto uit eind '98 maar ik heb wel de meeste opties die de '99 en 2000 types hebben, helaas door de Fenix 5.2 ECU geen OBD-II ondersteuning daar baal ik van. Verder zijn er wat kleine variaties te vinden die of van de oude types komen of van de nieuwere generatie. Gelukkig wel een 2.5 blok i.p.v. een 2.4.
Overigens is mijn auto redelijk vreemd, ik heb een auto uit eind '98 maar ik heb wel de meeste opties die de '99 en 2000 types hebben, helaas door de Fenix 5.2 ECU geen OBD-II ondersteuning daar baal ik van. Verder zijn er wat kleine variaties te vinden die of van de oude types komen of van de nieuwere generatie. Gelukkig wel een 2.5 blok i.p.v. een 2.4.
Laatst gewijzigd door TheDutchTango op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sbv
- 6th Gear member
eind 98 is een soort van overgangs model geweest. Zet niet zo een multimeter op je stoelen dan kan je een nieuwe airbag uit gaan zoeken(en stoelbekleding)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... #msg858659
AWC is Airbag Warming Canceler
http://www.autostyle.nl/catalogus/airba ... eller.html
achterbank verwarming is kwestie van complete kabelboom uit donor auto overzetten en dan gaat het werken. Alles onder de middenconsole dus meenemen incl relais etc
gordelverklikker dien je ook over te zetten van oud naar nieuw
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... #msg858659
AWC is Airbag Warming Canceler
http://www.autostyle.nl/catalogus/airba ... eller.html
achterbank verwarming is kwestie van complete kabelboom uit donor auto overzetten en dan gaat het werken. Alles onder de middenconsole dus meenemen incl relais etc
gordelverklikker dien je ook over te zetten van oud naar nieuw
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
Even een update, ik heb inmiddels het hele interieur vervangen en aangelegd. Achterbank verwarming werkt jammer genoeg niet (relais schakelt wel en ik meet ook 12V op de kabelboom). Dus ik vrees dat deze doorgebrand is o.i.d! Voorstoelen werken perfect, voor de elektrische verstelling is overigens een extra zekering nodig, dit is een speciale Volvo zekering in een metalen behuizing (20A). Na een bezoek aan de sloop gehaald (zelfde als voor de elektrische ramen). Dan nog het euvel met de airbag aansluitingen onder de stoelen. Ik heb bij een lokale autozaak 2 "airbag warning cancelers" gehaald, zijn het gewoon 2A zekeringen gesoldeerd aan een stukje draad... Voor iedereen die zo'n ding nodig heeft, neem gewoon een 2A zekering (glas of steek) en zet deze er zelf tussen met een houdertje, dit is de grootste kolder die er bestaat.
Maar goed alles zit erin en werkt, nu alleen nog even het SRS lampje resetten, deze brand nog steeds alleen heb ik geen tool om dit te doen. Misschien is er iemand in de omgeving die even zou kunnen helpen?
Maar goed alles zit erin en werkt, nu alleen nog even het SRS lampje resetten, deze brand nog steeds alleen heb ik geen tool om dit te doen. Misschien is er iemand in de omgeving die even zou kunnen helpen?