navigatie

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
barkmeijer
1st Gear member

heeft er iemand een idee waar ik een navigatie dvd set kan krijgen rti/mmm voor niet te veel geld voor de volvo s60 uit 2006, hiervoor zoek ik nieuwe kaarten. staan wel op marktplaats maar door mensen/bedrijven die maar een half jaar bestaan en niet weet of je dat kan vertrouwen.
met vr gr marcel Barkmeijer
HyperScarified
1st Gear member

De goedkope sets op Marktplaats zijn over het algemeen thuisgekopieerde versies van de originele DVD's.

Als je geen genoegen neemt met een kopie blijven er 2 opties over:

1. Op Marktplaats (of hier op het forum in de koopjeshoek) zoeken naar iemand die een originele 2014 set verkoopt. Dit zal een moeilijke zoektocht zijn, want waarom zou je de nieuwste DVD's willen verkopen? Komt denk ik alleen voor bij iemand die zijn auto wil verkopen met oude DVD's en de nieuwe DVD's wel heeft. Bovendien vraag ik me af hoeveel geld je bespaart met deze zoektocht: de vraag is denk ik vrij groot, en het aanbod klein. Kan me goed voorstellen dat mensen maar een paar tientjes korting geven ten opzichte van de dealer.

2. De nieuwste kaarten kopen bij de Volvo-dealer. Dit is de dure, maar makkelijke optie. Doordat de laatste update pas eind 2014 uitkwam zullen veel dealers de nieuwste DVD's nog hebben of kunnen bestellen. Dan betaal je de hoofdprijs, maar heb je wel de beste kwaliteit en weet je zeker dat er niet mee geknoeid is.

Ik heb zelf kopietjes van 2014 in mijn RTI, maar merk wel dat de RTI traag is. Toen ik ernaar informeerde bij VolvoTech tijdens mijn IMIV installatie hoorde ik dat dit een bij-effect is van de slechtere kwaliteit van de kopieën: hierdoor moet de laser meer zoeken en wordt hij trager. Bovendien zou hij meer slijten hierdoor. Achteraf gezien zou ik denk ik de DVD's bij de dealer halen.
--
Volvo V70 (MY2003) D5 163 pk aut., 359000 and counting!
Volvo S60 (MY2006) D5 185 pk Geartronic, 336000
Volvo S40 (MY1997) 1.8
barkmeijer
1st Gear member

dank je voor de reactie maar dat de laser zou slijten lijkt me sterk omdat de laser het schijfje geheel niet raakt maar ik zoek nog wel even verder ik heb er geen haast bij
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Laser lensje raakt wel degelijk af en toe de schijf. Vooral als focussen lastig is. En juist dat gebeurt weer vaker met gebrande dvd's.
Maar de lensunit (laser) slijt wel degelijk, ook een laser heeft een beperkte levensduur.

Daarnaast vindt de eigenlijke leescorrectie / herlees instructie plaats in een chip die we met regelmaat uitgefikt voorbij zien komen.
Zelfa het lens positie motortje heeft meer te doen als de dvd slecht leesbaar is, her-positioneren gebeurt aantoonbaar vaker namelijk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
HJ1
1st Gear member

Ik heb nog originele kaarten liggen voor de RTI navigatie van 2009 en 2011.

Daarnaast heb ik ook nog de RTI HDD kaarten van 2012 en 2013.

Allen origineel en ik doe er niks mee. Laat maar weten of je er interesse in hebt.
Volvo XC90 D5 Summum Geartronic
Volvo XC60 D5 Summem Geartronic
Volvo V60 T6 Summum
BMW e36 M3 convertible
Fiat 500C
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”