1. de meeste my13 kopers zijn de verplichting in 2012 aangegaan. Derhalve per 1-1-2017 vrij van desinvestering bijtelling op de mia/kia.
2.

@Autozoeker:Autozoeker schreef: @vaudi
Met betrekking tot max KIA heb je gelijk. Dat was idd € 15.470 ipv 16.800.
Bij een goedlopende zaak (en daar hadden we het over) zit je na mkb vrijstelling nog in de 52%. Dus lijk me gewoon ok om kosten met 52% te verminderen.
Voor het totaal plaatje schuift de grens € 1.330 op. Maar strekking blijft zelfde, hoe lager de rest waarde, hoe meer een goedlopende eenmanszaak ervan profiteert.
Met een BV is het ( subsidie ) voordeel € 12.000,- op € 64.000,-Fredraket schreef: Op het gevaar af hier afgeschoten te worden: ik heb van een goede vriend bij de Volvo dealer gehoord dat de D6 met toepassing van alle mogelijke subsidieregelingen voor goed de helft van de nieuwwaarde aangeschaft kon worden door iemand met een eigen bedrijf. Dat is dus goedkoper dan de meeste "gewone" V60 modellen. En dan ook nog eens weinig bijtelling en tot eind dit jaar geen MRB. De overheid heeft die kans geboden, dus groot gelijk dat je die pakt. Maar dan nu niet piepen dat je MRB moet aan betalen. Je wist dat het eraan zat te komen toen de auto gekocht/ geleased werd. En dan nog maar de helft ook.....
Ik denk dat je veilig kunt veronderstellen dat er maar weinig D6-en particulier/ privé gekocht zijn. Het gros zal op de zaak of als leaseauto zijn. Tja, waar praat je dan over?
Wat is hier de bron van?Autozoeker schreef: @ autowina
1. de meeste my13 kopers zijn de verplichting in 2012 aangegaan. Derhalve per 1-1-2017 vrij van desinvestering bijtelling op de mia/kia.
2.![]()
5 jaar vanaf het begin van het kalenderjaar van de investering. De meeste my2013'ers hebben in 2012 al de offerte ondertekend (Dit is het moment van aangaan van de investering).U bent verplicht een deel van de aftrek terug te betalen als u aan de volgende 2 voorwaarden voldoet:
U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.
De waarde van die bedrijfsmiddelen is gezamenlijk hoger dan € 2.300.
Je wilt toch niet serieus een Prius vergelijken met een D6.Jaromir schreef: Als je kijkt hoeveel meer mrb je betaald 3x zoveel als een prius, de beurten zijn 4x zo duur als een prius, banden slijten 4x zo snel als een prius, en het verbruik van de prius is beter... En de kofferruimte en beenruimte van de prius is hetzelfde als niet meer bij de prius, dan is het gewoon duidelijk... T dure bakkie gaat weg...
Om nou te zeggen men neme een diesel voor de vele km? Helaas door t gewicht is het verbruik bij vele km ook hoog (ik ga richting 200 000) en ik zie gewoon hoe de prius plugin van mijn vrouw velen malen voordeliger is... Die gaat dus ook over naar prive