lint schreef:
Dat is wel heel erg zuinig gereden maar heb je wel rijplezier gehad of alleen maar aandacht gehad voor de cijfers op de BC.
Ik moet bekennen dat ik tóch gewoon rijplezier heb gehad. De auto is nog steeds mooi stil en comfortabel, heerlijke stoelen, fijn blok, ik geniet van iedere km.
Nogmaals ik heb écht niet anders gereden als anders, alleen het optrekken na verkeerslichten en rotondes wat meer beheerst en me niet laten verleiden voor een sprintje. Ik kom per dag 6x per enkele reis een vaste flitskast tegen (dat drukt de snelheid lekker hoor), rijdt het meeste provinciale weg met het nodige vrachtverkeer en weinig kans op inhalen, zeker nu met laat licht en vroeg weer donker icm nat. Ik berust er al vanaf 1994 is (zolang rijdt ik deze route al) dat ik met haasje-over inhalen misschien 5 minuten win op deze afstand/route dus hobbel ik netjes in de rij mee.
De V70 is heerlijk om ergens relaxed mee naar toe te rijden, als ik wil ríjden dan pak ik de motor wel.
Edit; sportief rijden met een plus/min 1600kg auto, met lange wielbasis en soepel afgeveerd, "slechts" 140pk, dat valt best wel tegen hoor. De gemiddelde gezinsauto, geblazen 1400cc motortje (of met electraondersteuning), zeker met die 6 traps automaatjes tegenwoordig, die rijden mijn karretje op achterstand, ga ik niet eens proberen bij te houden.