De laatste dagen startte mijn S40 lastig. Op 3 cilinders.. Na 20 sec. pakte hij het weer op en reed als een zonnetje.
Totdat ik na twee dagen geen verwarming meer had en mijn radiator zeker nog wel een minuut bleef nakoelen na het uitzetten van de auto.
Koelvloeistof nagekeken bleek het reservoir helemaal leeg te zijn. Draai ik de dop los komt alles naar boven. Volle reservoir dus.. erg lastig.
Vacuüm gezogen en opnieuw bijgevuld. Verwarming en het hele spul deed het weer.
2 dagen goed gestart en gereden begon de ellende weer.
Toen dingen gaan meten. Bleek dat er uitlaatgassen in mijn koelvloeistof reservoir zat.
Collega gevraagd en die zei 99% dat de koppakking lek is.
Nou toen zijn we begonnen met het uit elkaar halen van de motor.
Bleek er inderdaad koelvloeistof te lekken.
Zaterdag morgen bouwen hem verder af en maken we hem weer rijdend..
iemand anders hier ooit problemen mee gehad?
Raar starten van mijn S40 2.0 T
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 08.10.2015 - 19:51
Sorry voor de off topic, maar welke velgen zijn dat?
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik gok op BBS.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.