Hallo,
even een vraagje mbt LED-dagrijlichten (V50 >2011).
Mijn V50 (januari 2011) is op dit moment nog voorzien van normale halogeen-mistlampen. Deze zou ik wel willen vervangen door LED-dagrijlampen. Alleen kwam ik er achter dat de pasvorm anders is, iemand hier bekend mee?
Lijkt alsof het lamphuis net wat anders gevormd is en bepaalde nokjes en de schroefbevestiging net op een andere plek zitten dan bij de halogeen lampunit.
Groet,
Carlos
Pasvorm LED-dagrijlichten V50
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij is DRL pas mogelijk vanaf MY2012, dus midden 2011.
Er staat als het goed is op de Volvo accessoire site een minimaal VIN nummer vanaf wanner dit mogelijk is.
Er staat als het goed is op de Volvo accessoire site een minimaal VIN nummer vanaf wanner dit mogelijk is.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- CrazyLion
- Starter
Ja, dat idee had ik ook al, maar is de bumper in zijn geheel ook anders?
Dat er in de LCM en bedieningspanelen met bijbehorende software verschillen zitten begrijp ik wel, maar is de bumper ook verschillend?
Dat er in de LCM en bedieningspanelen met bijbehorende software verschillen zitten begrijp ik wel, maar is de bumper ook verschillend?
V50 D2 SPORT MY11
760 GLE D24Tic Automaat
760 GLE D24Tic Automaat
- snorremans
- 5th Gear member
De functie is ook totaal anders, mistlampen doe je aan bij zeer dichte mist ( en is dus schakelbaar ) LDR brand automatisch wanneer de auto gestart word, als je de LDR lampen zo 1 op 1 zou kunnen omwisselen op de plek van de mistlampen, gaat het dus mis met de bediening ( als je ze al aangesloten krijgt, stekker van mistlamp zal ook anders zijn als van de LDR ) en de veiligheid.CrazyLion schreef: Hallo,
even een vraagje mbt LED-dagrijlichten (V50 >2011).
Mijn V50 (januari 2011) is op dit moment nog voorzien van normale halogeen-mistlampen. Deze zou ik wel willen vervangen door LED-dagrijlampen. Alleen kwam ik er achter dat de pasvorm anders is, iemand hier bekend mee?
Lijkt alsof het lamphuis net wat anders gevormd is en bepaalde nokjes en de schroefbevestiging net op een andere plek zitten dan bij de halogeen lampunit.
Groet,
Carlos
In principe heb je al LDR op je V 50 als je start gaat alle verlichting branden voor en achter, terwijl er bij LDR de achterlichten niet mee zouden kunnen gaan branden ( dit is een tijdje wettelijk verplicht geweest) .
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- CrazyLion
- Starter
Ja dit is mij allemaal duidelijk, je hebt voor DRL een andere verlichtingsschakelaar nodig (met stand "auto")
De connector past wel in de LED-modules en werken ook gewoon (zonder storingen) Heb ze namelijk al aan het branden gehad in mijn V50 op de bestaande connector.
Het is niet origineel, dat weet ik ook, maar mistlichten aan de voorzijde gebruiken alszijnde DRL mag ook niet. En bij de V70's wat we bij ons als bedrijfsauto's op het werk hebben werkt de overige verlichting (stadslichten voorzijde, sidemarkers v + a en achterlichten ook gewoon) En het zou makkelijk om te switchen zijn naar de originele staat bij evt verkoop.
Alleen de LED-lampen passen niet nauwkeurig in de bumper, lijkt wel of bumper toch anders is. Ik had ooit eens van iemand begrepen dat het zou werken en passen. Nou, werken dat klopt wel, gewoon via de mistlichtschakelaar, alleen past het niet.
Mijn vraag was eigenlijk meer of er meer mensen hiermee aan het experimenteren zijn geweest.
Ik gebruik mijn mistlampen aan de voorzijde nauwelijks/nooit gezien de lichtopbrengst hiervan ook niet een toegevoegde waarde heeft bij mist of zware regen. (ze stralen nauwelijks naar de breedte.)
De DRL-schakeling hoef ik niet echt te hebben, zeker niet dat de achterlichten niet mee branden, vindt ik zelf juist iets wat in diverse situaties juist onveilig is.
En bij de APK wordt ook niet naar coderingen op het armatuur gekeken (F of DRL)
De connector past wel in de LED-modules en werken ook gewoon (zonder storingen) Heb ze namelijk al aan het branden gehad in mijn V50 op de bestaande connector.
Het is niet origineel, dat weet ik ook, maar mistlichten aan de voorzijde gebruiken alszijnde DRL mag ook niet. En bij de V70's wat we bij ons als bedrijfsauto's op het werk hebben werkt de overige verlichting (stadslichten voorzijde, sidemarkers v + a en achterlichten ook gewoon) En het zou makkelijk om te switchen zijn naar de originele staat bij evt verkoop.
Alleen de LED-lampen passen niet nauwkeurig in de bumper, lijkt wel of bumper toch anders is. Ik had ooit eens van iemand begrepen dat het zou werken en passen. Nou, werken dat klopt wel, gewoon via de mistlichtschakelaar, alleen past het niet.
Mijn vraag was eigenlijk meer of er meer mensen hiermee aan het experimenteren zijn geweest.
Ik gebruik mijn mistlampen aan de voorzijde nauwelijks/nooit gezien de lichtopbrengst hiervan ook niet een toegevoegde waarde heeft bij mist of zware regen. (ze stralen nauwelijks naar de breedte.)
De DRL-schakeling hoef ik niet echt te hebben, zeker niet dat de achterlichten niet mee branden, vindt ik zelf juist iets wat in diverse situaties juist onveilig is.
En bij de APK wordt ook niet naar coderingen op het armatuur gekeken (F of DRL)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door CrazyLion op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 D2 SPORT MY11
760 GLE D24Tic Automaat
760 GLE D24Tic Automaat
- snorremans
- 5th Gear member
Weet je zeker dat deze lampen voor een V 50 zijn, en ook voor de goede bouwjaren ?
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- CrazyLion
- Starter
Ja, daar twijfel ik nu ook over... Het zouden wel lichten voor een V50 zijn en hoeveel faceliften zijn er nog geweest na het modeljaar 2011? Volgensmij geen, ik ga het toch maar eens bij onze collega's van de personenwagens vragen. (ik werk bij een volvo truck dealer)
V50 D2 SPORT MY11
760 GLE D24Tic Automaat
760 GLE D24Tic Automaat
- V52
- 2nd Gear member
Ik heb met de iPad een foto gemaakt van de DRL van mijn V50, wellicht heb je er iets aan:
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- CrazyLion
- Starter
Ja, ik had ook al eens vergeleken met een andere V50 van een collega... Ik begin nu te twijfelen of de dagrijlampen van een V70 zowat precies hetzelfde zijn op 2 bevestigingspunten na...
Ik heb inmiddels ook de onderdeelnummers kunnen achterhalen van de lampen wat ik heb liggen:
31299889 en 31299890
Ik heb inmiddels ook de onderdeelnummers kunnen achterhalen van de lampen wat ik heb liggen:
31299889 en 31299890
V50 D2 SPORT MY11
760 GLE D24Tic Automaat
760 GLE D24Tic Automaat
- V52
- 2nd Gear member
Zo te zien zijn de DRL wat ovaler van vorm. Dan zou je het plastic gedeelte ook moeten vervangen.
Laatst gewijzigd door V52 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
- snorremans
- 5th Gear member
Weet je zeker dat deze lampen voor een V 50 zijn, en ook voor de goede bouwjaren ?CrazyLion schreef: Ik ben er al uit, de DRL-lampen van een V50 passen gewoon, maar de lampjes wat ik hier heb liggen zijn schijnbaar voor de C30/C70 laatste generatie...
Mysterie opgelost
Kan ik door voor de wasmachine

Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- CrazyLion
- Starter
haha ja en voor de accuboormachine ook...
Er werd aanvankelijk met enige zekerheid en overtuiging bij verteld dat ze voor een V50 waren maar dat is dus niet zo, heb toch maar eens de onderdeelnummers na laten checken, deze waren een aantal keer gewijzigd al en zo kwamen we uiteindelijk uit bij de C30/C70 modellen.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken
Er werd aanvankelijk met enige zekerheid en overtuiging bij verteld dat ze voor een V50 waren maar dat is dus niet zo, heb toch maar eens de onderdeelnummers na laten checken, deze waren een aantal keer gewijzigd al en zo kwamen we uiteindelijk uit bij de C30/C70 modellen.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken
V50 D2 SPORT MY11
760 GLE D24Tic Automaat
760 GLE D24Tic Automaat
- MarcN
- 2nd Gear member
Nu het hier toch over dagrijlampen en mistlampen gaat.. 
Weet er toevallig iemand of in de oudere types V50 (2005) de 'vierkante' mistlampen te vervangen zijn door ronde mistlampen van de S40?
Is dit een kwestie van andere lampen en afdekkapjes regelen, of zijn de connectors en bevestigingspunten totaal anders?

Weet er toevallig iemand of in de oudere types V50 (2005) de 'vierkante' mistlampen te vervangen zijn door ronde mistlampen van de S40?
Is dit een kwestie van andere lampen en afdekkapjes regelen, of zijn de connectors en bevestigingspunten totaal anders?

Volvo V50 2.0D Momentum MY05
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is dat niet het zelfde verhaal als S60/V70 met hun ronde en rechthoekige mistlampen? Dan zit je aan een S40 bumper vast, die vast en zeker op een V50 past.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi