T8 productieweek, wanneer gaat die van jullie in productie?

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Hans oet Twent
8th Gear member

NielsPHEV schreef:Volvo doet overigens veel factory deliveries voor noord amerikaanse klanten de auto's krijgen dan een tijdelijk kenteken (witte plaat rode letters) voor de weken dat ze in Eurpoa rondrijden
Ja dat klopt helemaal. Afgelopen zomer enkele Amerikanen in het Visit Centre gesproken. Die hebben hun auto afgehaald in Torslanda en zijn er vervolgens mee door Zweden/Noorwegen wezen touren. Auto's werden weer in Torslanda afgeleverd en gaan dan op transport naar de US Eastcoast. Die gasten waren helemaal onder de indruk van Torslanda Factory. (Was ik ook baidewee en ben niet eens binnen geweest...) Lijkt mij ook een belevenis om jouw auto bij de factory af te halen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
thavipah
3rd Gear member

Vandaag de dealer gesproken (werd toch ook wat zenuwachtig van jullie berichten). Chassisnummers is bekend. Auto moet 30 november bij de dealer binnen komen. 4 december ophalen. Hopen dat het goed gaat!
Wnot
1st Gear member

De onze is vandaag OK gemeld en dus klaar voor transport naar de dealer.
SRI
3rd Gear member

Wnot schreef: De onze is vandaag OK gemeld en dus klaar voor transport naar de dealer.
Goed nieuws Wnot!
Zal morgen ook 's informeren, grote kans dat het op hetzelfde onderdeel vast zat.
M@rvin
2nd Gear member

@wnot en thavipah.....hadden jullie beide productieweek 47?
2015 XC90 T8 R-Design Ice White
Empereur
1st Gear member

Tof voor jullie dat de auto eraan komt. Zou het dan aan de configuratie liggen?

Ik heb een T8 Inscription, Ember black, amber interieur. Walnut inleg, luchtvering, alle pakketten, b&w, carplay, zitverhoger, dab radio, gelamineerde ruiten. Vergelijkbaar met anderen met vertraging?
Laatst gewijzigd door Empereur op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
japiet
Starter

Mijn Brabantse Volvo dealer zegt;als de T8 in enig land voor 1 januari 2016 is ingeschreven(kenteken deel 1a?) dan valt die auto in Nederland,tot 5 jaar na die datum in het 7% regime.Zou dat juist kunnen zijn?
thavipah
3rd Gear member

@M@rvin: Geen flauw idee meer. Mijn productieweek is in die 14 maanden zo vaak gewijzigd dat ik gestopt ben met vragen.

@Empereur: Ik heb dezelfde uitvoering met daarbij stoelmassage en een zwarte hemel. De stoelmassage heeft mij ruim een maand vertraging gegeven is mij verteld door de dealer.
Pauly
Starter

De mijne zaterdag ontvangen... zat 2 weken tussen productie en aflevering.
SRI
3rd Gear member

Empereur schreef: Tof voor jullie dat de auto eraan komt. Zou het dan aan de configuratie liggen?
Ik heb een T8 Inscription, Ember black, amber interieur. Walnut inleg, luchtvering, alle pakketten, b&w, carplay, zitverhoger, dab radio, gelamineerde ruiten. Vergelijkbaar met anderen met vertraging?
Zelfde, muv walnut, geen B&W, geen carplay en zitverhoger.
En wel donkere hemel, getinte ruiten.

Ben ook wel benieuwd naar de wielen, er is een tijdje sprake geweest dat de 21" 8 spaaks uitverkocht waren.
Tot nu toe zie ik vooral de 20" 10 spaaks, nog geen 8 spaaks in het echt gezien, muv een fotootje hier op het forum.
Welke wielen hebben degenen die ook nog in de wacht / langs de lijn staan?
M@rvin
2nd Gear member

SRI schreef:
Empereur schreef: Tof voor jullie dat de auto eraan komt. Zou het dan aan de configuratie liggen?
Zelfde, muv walnut, geen B&W, geen carplay en zitverhoger.
En wel donkere hemel, getinte ruiten.

Ben ook wel benieuwd naar de wielen, er is een tijdje sprake geweest dat de 21" 8 spaaks uitverkocht waren.
Tot nu toe zie ik vooral de 20" 10 spaaks, nog geen 8 spaaks in het echt gezien, muv een fotootje hier op het forum.
Welke wielen hebben degenen die ook nog in de wacht / langs de lijn staan?
Ik heb een T8 R-design met:
Business Pack Connect by Bowers & Wilkins
Luxury Line met visual park assist
Geïnt. zittingverhoger
Luchtvering
Elektr. bedienbare kindersloten
Extra getint glas achterport. en bag. ruimte
IntelliSafe Surround
Keyless Drive
Apple CarPlay voorbereiding
Empereur
1st Gear member

En ik realiseer me dat ik de optielijst van mijn auto niet goed uit mijn hoofd kende... Dit is 'm:

inscription met:

- Linear Walnut Wood inleg in interieur
- Business Pack Connect by Bowers & Wilkins
- Intellisafe Pro Line
- Luxury Line
- Visual Park Assist met Front Fisheye view
- Scandinavian Line
- Geintegreerde zittingverhoger in middelste zitplaats tweede zitrij
- Luchtvering voor en achter met Four-C settings
- Boodschappentashouder in bagageruimte
- Digital Audio Broadcasting - DAB+
- Apple CarPlay voorbereiding
- Keyless Drive met remote tag, handsfree achterklep openen en verlichte portiergrepen met grondverlichting
- Gelamineerde ruiten rondom
- Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportieren

Expres niet gekozen voor de donkere hemel, in zowel een auto gezeten met donker als met licht en ik merkte dat ik het lichte plafond erg fijn vond qua ruimtelijkheid. Ik vind het donkere plafond wel erg mooi, maar denk toch nog steeds de juiste (zeer persoonlijke) keuze gemaakt te hebben.

Wel een beetje spijt van het missen van de donkere achterramen. Ik heb al geinformeerd naar mogelijkheden om dit achteraf te laten doen. Hier wil de dealer 700 euro voor hebben. Had niet verwacht dat dit zoveel duurder dan de originele optie zou zijn. Maar eens aankijken als ik de auto (eindelijk!) heb hoe ik het vind staan zonder.
M@rvin
2nd Gear member

Empereur schreef: En ik realiseer me dat ik de optielijst van mijn auto niet goed uit mijn hoofd kende... Dit is 'm:

inscription met:

- Linear Walnut Wood inleg in interieur
- Business Pack Connect by Bowers & Wilkins
- Intellisafe Pro Line
- Luxury Line
- Visual Park Assist met Front Fisheye view
- Scandinavian Line
- Geintegreerde zittingverhoger in middelste zitplaats tweede zitrij
- Luchtvering voor en achter met Four-C settings
- Boodschappentashouder in bagageruimte
- Digital Audio Broadcasting - DAB+
- Apple CarPlay voorbereiding
- Keyless Drive met remote tag, handsfree achterklep openen en verlichte portiergrepen met grondverlichting
- Gelamineerde ruiten rondom
- Elektrisch bedienbare kindersloten op achterportieren

Expres niet gekozen voor de donkere hemel, in zowel een auto gezeten met donker als met licht en ik merkte dat ik het lichte plafond erg fijn vond qua ruimtelijkheid. Ik vind het donkere plafond wel erg mooi, maar denk toch nog steeds de juiste (zeer persoonlijke) keuze gemaakt te hebben.

Wel een beetje spijt van het missen van de donkere achterramen. Ik heb al geinformeerd naar mogelijkheden om dit achteraf te laten doen. Hier wil de dealer 700 euro voor hebben. Had niet verwacht dat dit zoveel duurder dan de originele optie zou zijn. Maar eens aankijken als ik de auto (eindelijk!) heb hoe ik het vind staan zonder.
Die ramen achteraf tinten kan veel goedkoper!
diesel01
Geartronic member

€265 in de btw bijv, voor een XC60
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Conradi
3rd Gear member

Yep, als je het tenminste niet erg vind dat er van die kringen te zien zijn waar de zwarte rand beginnen. #aftermarket

Goedkoper..... #pffff
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
M@rvin
2nd Gear member

Die lichte randen krijg je altijd bij aftermarket tinten, heeft niets met goedkoper te maken.
En dus alleen bij achterste ramen en achterruit
Laatst gewijzigd door M@rvin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wnot
1st Gear member

M@rvin schreef: @wnot en thavipah.....hadden jullie beide productieweek 47?
Nee
KleineSimba
1st Gear member

Deze week krijgen weer een boel XC's een baasje. Zag dat de kentekens HL-966-D t/m HL-035-F allemaal geregistreerd zijn voor een T8, maar nog geen eigenaar hebben. Gefeliciteerd alvast!!
'08 VW Tiguan Sport & Style
'11 XC 60 R-Design
'15 XC 90 Inscription
on7nh
Starter

vandaag mijn garage aan de lijn..verschoven naar begin januari.
blijkbaar worden er geen Insriptions geleverd voor begin januari
M@rvin
2nd Gear member

Hadden ze je het wel toegezegd, leveren 2015?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”