Motor valt uit tijdens rijden, gaat soms in noodloop zonder medling

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
kvandebeek
1st Gear member

Ik rij met een Volvo S40 1.6D uit 2008, met ongeveer 90000 km op de teller. Ik heb een week geleden een kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij de dealer die de hele historiek van de wagen verder wel kent.

Gisteren liep de wagen kort na vertrek in een noodloop zonder dat er een melding op het informatie-LCD getoond werd. Hierdoor was het onmogelijk om nog vlot te acceleren verder dan 3000 rpm. Na de motor stil te leggen en daarna terug te starten kon ik zonder al te veel problemen weer verder rijden.

Vandaag hebben we twee keer kort na vertrek voorgehad dat de motor tijdens het rijden (bij het optrekken) helemaal uitviel, hierbij gingen ook zowat alle indicators op het dashboard aan en uit - het enige lampje dat aanbleef was dat van de oliedruk. Na een nieuwe start doet de wagen dit niet meer, en gaat het lampje van de olie ook niet meer aan.

Heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad of heeft er iemand een idee waaraan dit probleem te wijten kan zijn?

Ik wil de wagen zo snel als mogelijk laten repareren maar we zitten momenteel een eind van huis (op weekend in eigen land), en dan is dit probleem best wel vervelend.
Laatst gewijzigd door kvandebeek op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jos van de Ven
1st Gear member

Heb ongeveer hetzelfde gehad maar dan met een benzine motor 2.4 t5 awd
Uiteindelijk bleek de brandstofdruksensor defect te zijn
Nieuwe erin ( 10 minuten werk) en nooit geen last meer gehad
kvandebeek
1st Gear member

Opgelost: nieuwe brandstoffilter. :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”