Vermogensverlies na update?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
zender
1st Gear member

Ben benieuwd of er ook anderen zijn met de volgende bevindingen.

Ik heb afgelopen maandag een software update gehad om wat problemen opgelost te krijgen.
Dat is gelukt.
Alleen heb ik nu het idee dat de auto anders op het gas reageerde, zowel in hybrid als in power.
Minder direct, lijkt wel of hij minder fel is, misschien wel minder power heeft.

Iemand anders met een recente update die het zelfde ervaart?
eriksc
2nd Gear member

Bij mij is afgelopen vrijdag de laatste versie erop gezet.
Het minder direct reageren merk ik niet. Wel regenereert de auto minder bij het gas los laten wat resulteert in minder afremmen.
Vind dat een goede aanpassing.
V60 D6 AWD PIH MY14
V70 2.4D Kinetic MY08 man-6
S60 2.4 intro edition MY01
P130 122S 2.0 MY69
vaudi
5th Gear member

Bij ons is recent ook de update uitgevoerd bij een beurt. Ik laat gewoon alles erop zetten.
En.. vond de auto op diesel duidelijk feller geworden. Ook het electrisch rijden is iets veranderd. In Pure kun je nu nog minder snel de diesel mee laten draaien. Dat gebeurd nu eigenlijk niet meer per ongeluk. Trap je tot op de bodem, dan wel natuurlijk.

Ook het opladen (die belletjes komen dan) bij gas loslaten is nu wat anders. Vroeger begon dat net onder de 80 km/u. Nu ook wel bij hogere snelheden, maar pas nadat je een sec. of 5 je gas hebt losgelaten. Al met al vind ik na de update de auto fijner geworden.
Had het idee, dat ik nu over de 220pk versie beschik. Tuning zit en komt er hier niet op. De auto is echt snel zat voor mij. Gebruik de vol power zelden. Maar de trekkracht onderin des te meer.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”